Pojalle nimeksi Luoto?
Onko liian outo mielestänne? Aalto on toinen vaihtoehto, mutta mahtaako olla liian feminiinisen kuuloinen.
Tyttö jos olisi tullut niin nimeksi olisi laitettu Meri tai Tuuli.
Muitakin luontoaiheisia pojan nimiä saa ehdottaa.
Kommentit (365)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun työkaverini nimi oli Maila Koho. Ihan oikeesti oli.
Mä tiedän Sini Tiaisen ja Marja Pihlajan.
Ja minä Lumi Pyrysen
Tätini nimi on Satu Linna. Onneksi vanhemmat eivät antaneet minulle nimeksi Pilvi Linna.
Vierailija kirjoitti:
Tätini nimi on Satu Linna. Onneksi vanhemmat eivät antaneet minulle nimeksi Pilvi Linna.
Tai Lumi Linna.
Vierailija kirjoitti:
Aarni (Aarnikotka)
Tämä olisi kiva jos mahdollisesta tytöstä sitten tulisi Meri (Merikotka).
Vierailija kirjoitti:
Kai:
This beautiful unisex Hawaiian name, meaning ‘sea’, has made its way to the rest of the US and how! It is one of the top 200 most popular names in the Social Security Administration list.
Arno:
Arno, meaning ‘flower water’, is the name of the main river in Florence, Italy.
Kai on viroksi laituri.
Luoto on ihana nimi, en ole tiennytkään sellaisen nimen olemassa olosta.
Ehdottomasti annatte sen pojallenne nimeksi jos se teidän mielestä hänen nimekseen sopisi. Tänä päivänä tulee vastaan jo niin monenlaista nimeä, että kyllä sinne joukkoon yksi Luoto mahtuu. :)
Eikö Luoto kuitenkin taivu myös nimemä muotoon Luodon? Niin kuin Satu ja Sadun, todennäköisesti kai siksi, että ne ovat sanoja, joilla on erillinen merkitys. Kuten "Sadun prinsessa kohtasi prinsinssä" tai "lapset halusivat kuulla pelottavan sadun". Silloin Luotokin olisi "Lapset halusivat leikkiä Luodon kanssa" tai "Annatko tämän kirjan Luodolle".
Näin viestinnässä ammatikseni työskentelevä taivuttaisin nimen Luoto d:llä, samoin kuin sadun, kadun, kadon, kudun, padon jne.
Et voi olla tosissasi. Mikä mutteri ap:ltä puuttuu aivoista?
Ahti, Pyry, Ruska, Otava, Kaamos, Myrsky, Otso, Valo, Havu...
Luoto ei oikein mielestäni toimi. Aalto paljon parempi.
Hieno nimi on Luoto, siinä on tunnelmaa !
Ja taivutuksena Luodon. Hänestä tulee varmaankin laivan kapteeni tai jos ei ihan kapteenia, niin ainakin merihenkinen . Jos kerran itse pidätte nimestä, mitä siitä täällä kyselet, itse päätätte nimen, makuasiat nimissäkin on niin persoonakohtaisia..
Luoto on ihan jees. Toinen nätti luontoon ja mereen liittyvä ois Ahto, merituulen jumaluus.
Luin väärin ja yläpeukutin. Luoto on sukunimi. Itseasiassa hyvinkin yleinen. Tunnen itse 6 Luotoa. Mitä luin : Luonto. Ensin kavahdin. Sitten mietin hetken ja totesin että sehän olisi oiva nimi pojalle. Jotenkin huokuu oikeudenmukaista lujuutta. Siispä ehdotan Luonto
Onki, Virveli tai Vapa olis kans ihan kivoja.
Luoto on hieno, erilainen nimi.
Se on ihan kuin Saarni, Lume, Teeri, Kevät ja Pouta.
Suo sopisi hyvin tytölle ja pojalle.
Korpi pojalle.
Niksu koiralle ja
Pieru paukuttelevalle mummolle.