Pojalle nimeksi Luoto?
Onko liian outo mielestänne? Aalto on toinen vaihtoehto, mutta mahtaako olla liian feminiinisen kuuloinen.
Tyttö jos olisi tullut niin nimeksi olisi laitettu Meri tai Tuuli.
Muitakin luontoaiheisia pojan nimiä saa ehdottaa.
Kommentit (365)
Liian outo, ei hieno, ei kiva. Sukunimi.
Aalto on moninverroin parempi, ei tule tytty mieleen. Minulla tulee Aallosta mieleen Alvar Aalto, eli mies.
Molemmat hienoja nimiä. Annan ääneni Luotolle. :D
Luoto taivuttamattomana kiva, mutta puheessa "Tullaan Luoton kanssa" tai "Missä Luoton luistimet?" kuulostaa helposti siltä, että nimi on Luotto.
Aito Luotto nannannaa.. tai
Heimo Veli nannannaa
Siinäpä olis.
Luoto on oikeestaan ihan jännä. Erikoinen.
Mutta jos on erikoinen nimi, täytyy kasvaa itsevarmaksi, koska ihmiset kiusaa tietenkin.
Mitähän lempinimiä siitä saa johdettua..
Luoti, luotto, luotsi,..
Minulle tulee assosiaatio jostain syrjäisestä.
Kai:
This beautiful unisex Hawaiian name, meaning ‘sea’, has made its way to the rest of the US and how! It is one of the top 200 most popular names in the Social Security Administration list.
Arno:
Arno, meaning ‘flower water’, is the name of the main river in Florence, Italy.
Vierailija kirjoitti:
Luoto on oikeestaan ihan jännä. Erikoinen.
Mutta jos on erikoinen nimi, täytyy kasvaa itsevarmaksi, koska ihmiset kiusaa tietenkin.Mitähän lempinimiä siitä saa johdettua..
Luoti, luotto, luotsi,..
Saako Luotolla?
No en antais Luoto nimeä, kyllä siitä lapsi saa kärsiä.
Tuo Arno on aika kiva. Aarni mun suosikki.
Minun työkaverini nimi oli Maila Koho. Ihan oikeesti oli.
Vierailija kirjoitti:
Minun työkaverini nimi oli Maila Koho. Ihan oikeesti oli.
Mä tiedän Sini Tiaisen ja Marja Pihlajan.
Mulla on ystävä kans. Sen nimi on Sari. Tai Kari. Mari. Jari. Lari. Ari. Tari. Nari. Gari. Saari sukunimeksi, niin sit se ois Sari Saari ja mies. Aika outoa. Vähän kuin Aura-Kaura Homejuusto-Viljanen. Tai Gekko Paavilainen.
Englannin kielihän on täynnä tällaisia nimiä: Rock, Cliff, River, Forest, Brooke jne.
Suomen kielessäkin niitä on luultavammin ollut, mutta valitettavasti kristinusko tuhosi nimiperinteen pitkäksi aikaa. On siinä ollut tavan ihmisillä nauramista (ja varmasti myös kiukkuakin) kun kirkonkirjoihin on väen vängällä pistetty Carolinaa, Christinaa, Catharinaa, Mariaa, Alexanderia, Robertia, Johannia. Mutta vanha nimikanta muuttui nopeasti Jusseiksi, Kaisoiksi, Tiinoiksi ja Perteiksi sillä tavallisella väelläkin. Silloin(kin) on ollut kulta-aika näillä tyypeillä, jotka juntittelevat ja muutenkin halveksivat suomalaisia ja suomalaista kulttuuria ja perinteitä.
Olisi ihanaa, jos suomalaisilla edelleen olisi oma, pyhä kotipuu (no joillakin onnekkailla on). Ja jos muistettaisiin saunan ja saunomisen pyhyys ja löylyn henki. Ja olisi myös hauskaa, jos joka kodilla olisi oma kotitonttu suojelemassa ja vahtimassa, sellainen Dobby. Ja että luontoa muistettaisiin kiittää saatiin siltä sitten marjoja, kalaa ja materiaalia koruihin. Ja muistetaan jättää jotain metsän asukeillekin, eikä vedellä tyhjiin kaikkea.
Luoto kuulostaa mun korvaan aivan ihanalta nimeltä! Go for it!
Tunnen Pyryn ja Tapion, ne on kivoja nimiä pojalle. Kaverin kavereilla erikoisemmat nimet kun yhdellä Myrsky ja toisella Jupiter
Entä Jyri viitaten esim. ukkosen jyrinään?
Entäs Hannu? Hannu Hanhi ainakin onnekas tapaus
Pojalle Aalto ja tytölle Laine
Aalto ja Seila
Luoto ja Meri
Luoto ja Isla
Tuisku ja Tuuli
Aapa ja Aava
Almeri ja Airut
Pouta ja Lauha
Pujo ja Paju
Sumu ja Usva
Virta ja Joella