Melkein aloin itkemään kun kylään tullut mies
Teki minulle vihdan.
Oma mies keksi aina jotain muuta tärkeämpää tekemistä.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kullillako ne vihdat tehdään? Opettele itse, laiska märisijä.
Tässä oli kyse ystävällisestä, yllättävästä teosta. Ap on varmasti tähän asti itse tehnyt vihtansa, kun omalla miehellä on ollut kaikkea muuta tekemistä.
Ai nainen on aina se joka odottaa käsi ojossa etuuksia, lahjoja ja palvontaa?
Mitä ap on itse tehnyt miehille?
Teetkö sinä koskaan kenellekään ikinä yhtään pyyteetöntä pientä tekoa? Onko vaikka oven auki pitäminen kainalosaunoja käyttävälle liikaa, jos tämä sattuu olemaan nainen?
Pitäisin ovea auki, mutta kukaan ei enää käytä kainalosauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on vielä huomaavaisia ihmisiä, varsinkin naista huomaavainen mies miellyttää. Oma mieheni on huomaavainen mukavalla tavalla. Huomaavaisuudesta kannattaa aina kiittää. Yhtenä päivänä sanoin taksikuskille, että onpa ihanaa kun mies avaa oven naiselle (tai asiakkaalle) niin hän punastui mielihyvästä ja hymyili. Kyllä minulla on aina ollut taipumus valita ne huomaavaiset miehet, se on ollut hyvä tapa valita itselleen sopiva mies.
Hieno piirre naisessa, että osaa arvostaa huomaavaisuutta. Ja varsinkin että ei heti oleta/syytä miestä taka-ajatuksista. Itse olen törmännyt ihan liikaa jälkimmäisiin. Olen jo alkanut luopua kohteliaisuuksista ja perinteisistä hyvistä tavoista, kun en jaksa enää niitä "mitähän tuo on vailla" katseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oli kyse ystävällisestä, yllättävästä teosta. Ap on varmasti tähän asti itse tehnyt vihtansa, kun omalla miehellä on ollut kaikkea muuta tekemistä.
Teetkö sinä koskaan kenellekään ikinä yhtään pyyteetöntä pientä tekoa? Onko vaikka oven auki pitäminen kainalosaunoja käyttävälle liikaa, jos tämä sattuu olemaan nainen?
Olen tehnyt, mutta en tee enää. Olen pitänyt pyyteettömästi ovea auki varmaan tuhannelle naiselle, yksikään heistä ei ole tuulikaapissa jäänyt pitämään minulle auki toista ovea. Miksi auttaisin naisia kun eivät hekään tee juuri mitään miehiä varten koska kokevat olevansa oikeutettuja uhriasemaan ja olemaan saamapuolella? Osaan kuluttaa elämäni paremminkin kuin naisia autellen.
Eli et tee mitään pyyteettömästi, arvasin sen.
Sanotaanko, että kyllä tein mutta jossain vaiheessa huomasin, että eivät naiset koe velvollisuudekseen tehdä vastapalveluksia. Miehille oven avaamisesta yleensä aina saa itselle auki seuraavan oven.
Koetko sinä olevasi ylpeästi nainen? Kuulut siihen joukkoon joka uhrinviitta niskassa koppavasti odottaa saavansa palveluksia ja sitten vielä kehtaa väittä, että esim. minä en ole ollut pyyteetön auttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on kainalosauvat, hän varmaan kaipaisi apua oli nainen tai mies. Vai onko nainen jotenkin automaattisesti avuttomampi niinkin teknisen laitteen kuin oven kanssa?
Miten näin ihanasta ja positiivisesta keskustelusta tuli taas tälläinen miehet vastaan naiset väittely... mielestäni on mukavaa tehdä ja vastaan ottaa palveluksia ihan sukupuolta kastsomatta
Vierailija kirjoitti:
Miten näin ihanasta ja positiivisesta keskustelusta tuli taas tälläinen miehet vastaan naiset väittely... mielestäni on mukavaa tehdä ja vastaan ottaa palveluksia ihan sukupuolta kastsomatta
Kyllä se vaan on niin, että naiset elimellään kuvittelevat olevansa maapallon keskipisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt, mutta en tee enää. Olen pitänyt pyyteettömästi ovea auki varmaan tuhannelle naiselle, yksikään heistä ei ole tuulikaapissa jäänyt pitämään minulle auki toista ovea. Miksi auttaisin naisia kun eivät hekään tee juuri mitään miehiä varten koska kokevat olevansa oikeutettuja uhriasemaan ja olemaan saamapuolella? Osaan kuluttaa elämäni paremminkin kuin naisia autellen.
Sanotaanko, että kyllä tein mutta jossain vaiheessa huomasin, että eivät naiset koe velvollisuudekseen tehdä vastapalveluksia. Miehille oven avaamisesta yleensä aina saa itselle auki seuraavan oven.
Koetko sinä olevasi ylpeästi nainen? Kuulut siihen joukkoon joka uhrinviitta niskassa koppavasti odottaa saavansa palveluksia ja sitten vielä kehtaa väittä, että esim. minä en ole ollut pyyteetön auttaja.
En ole tuo jonka kanssa olet tässä väitellyt, mutta näin sivusta haluaisin sanoa, että kyllä suuri osa naisista on kohteliaita itsekin. Harmi, että sinä olet törmännyt vain törppöihin. Jos minulle joku pitää ovea auki, niin hymyilen, sanon ääneen "kiitos" ja pidän hänelle sitä seuraavaa ovea auki. Ei tulisi mieleenkään kävellä siitä ekasta ovesta sisään ja antaa toisen läiskähtää miehen naamalle. Itse asiassa en voi kuvitella kenenkään perheeseeni tai ystäväpiiriini kuuluvan naisen tekevän noin.
Itse rakastan kohteliaita ja naiset huomioivia miehiä, onneksi heitäkin on olemassa. Ja yhtälailla minäkin teen pieniä kivoja arjen tekoja, esim. juuri äsken kaupan kassajonossa nostin erään miehen lompakon ja ojensin sen hänelle, kun se putosi häneltä lattialle.
Sen muuten huomaa, että hyvä ruokkii hyvää. Kun esim. kaupungilla joku mies avaa minulle oven ja hymyilee, tulen siitä todella hyvälle tuulelle ja tekee mieli itsekin tehdä jotain vastaavaa jollekin toiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin oikeasti itkeä, ku mun poikaystävä innoissaan toi mulle Siikli-perunan, jonka oli saanut jostain.
Asun ulkomailla ja poikaystävä on paikallinen, olemme maatalousopiskelijoita. Raukka ei tajunnut ollenkaan, miten paljon se peruna koti-ikävää potevalle tyttöystävälle merkitsi.
Ihana tämä, jo pelkkä lukeminen sai liikuttumaan <3
Minäkin liikutun tosi usein pienistäkin odottamattomista huomaavaisuuksista ja ystävällisyydestä niin paljon, että itku on lähellä. Siksi melkein toivon, ettei sellaisia tilanteita tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä kyllä aukaisen toisille oven jos olen ekana olipa siellä kuka tahansa. Jos kaupan kassajonossa minun takana olevalla on vähän ostoksia ja minulla kärry täynnä, niin sanon hänelle että voi mennä minun edelle. Tämä on kelvannut niin jäätelön ostaneelle teinille, kaljapakkauksen kanssa jonottaneelle nuorelle miehelle kuin iäkkään äitinsä kanssa kaupassa olevalle keski-ikäiselle naiselle. Ainoastaan yksi mies on kieltäytynyt ja sanonut ettei hänellä ole kiire.
Viimeksi neuloin kaverin miehelle villasukat. Kaverille ja hänen lapsilleen olin jo tehnyt ja kysyin kaverilta mahtaisiko miehensä tykätä sukista.
Hyvin on myös miehen kavereille maistunut kotitekoiset kakut ja pullat, kun he käyvät täällä.
Jos joku noista tekisi minulle saunavastan, niin pitäisin sitä lahjana. Eri juttu, jos itse pyytäisin.
Mun sydämeni suli kerran ystäväni toimesta. Olin sopinut tapaavani häntä sunnuntaina. Lauantaina olin juhlimassa ja ilta venyi vähän turhan pitkäksi ja juomiakin tuli maisteltua pikkasen liikaa. Sunnuntai aamuna en osannut muuta kuin oksentaa ja pakko sitten perua tapaaminen. Krapulaani potiessa ystäväni ilmestyikin oveni taakse ja suureksi yllätyksekseni toi mulle ruokaa koska oli huolissaan voinnistani :D
Olinkin jo nälkäinen siinä kohtaa ja ruoka alkoi pysymään sisällä.
Kaveri jätti mut toipumaan rauhassa ja lähti kotiinsa.
Ihaninta ikinä.
Olin muutama vuosi sitten kesätöissä laboratoriossa. Työkaveri, keski-ikäinen nainen, toi mulle viimeisenä työpäivänä villasukat, jotka oli mulle neulonut, ja kortin, jossa toivotti kaikkea hyvää tulevalle uralle. Tulee kyynel silmään nytkin, kiitos Pirjo! :D
Vierailija kirjoitti:
Teki minulle vihdan.
Oma mies keksi aina jotain muuta tärkeämpää tekemistä.
MIlloin itse viimeksi teit miehellesi vihdan?
Joskus pieni kohteliaisuus pelastaa päivän, oli sitten mies tai nainen tai joku muu. Eikä ole itseltä pois, päinvastoin!
Olispa tosi mukavaa, jos mies tekisi minulle vastan juhannussaunaan. Tykkään kyllä itse hakea oksat ja sitoa meille vastat, mutta apn tarina sai ajattelemaan, että jospa mies kerrankin. On vaan mennyt niin, että kumpikin tekee aina samat askareet, tullut sellainen mökkityönjako.