Minun isoisoisäni oli eläessään siinä asemassa, että hänet oltaisiin voitu kutsua vieraaksi Downton Abbeyhin
Sen takia koen tuon elämän tietyllä tapaa itselleni läheisemmäksi, kuin sen, mitä palstalla suurimmaksi osaksi eletään. Täällä suurimman osan isoisovanhemmat kituuttivat pientilallisina jos heinäkään samaan aikaan.
Kommentit (65)
Anoppini on tsaarillista sukua, lähes, omasta mielestään.
En voi kertoa enempää mutta Suomessa on yllättäviä kytköksiä kuningashuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Anoppini on tsaarillista sukua, lähes, omasta mielestään.
Miten hän tuossa oireilee?
Oho, äitihullu katosi aloittamastaan ketjusta jo ekalla sivulla...nyt rasti seinään. Yleensä jankkaa vaikka maailman tappiin.
Pakko ratsastaa jollain esihistoriallisilla jutuilla, kun ei ole omassa elämässään saanut aikaan kuin savuavat rauniot. Mutta kohta, ihan kohta isä heittää veivinsä ja äitihullu saa ansaitsemansa kuninkaallisen elintason. 👑💰
Vierailija kirjoitti:
Oho, äitihullu katosi aloittamastaan ketjusta jo ekalla sivulla...nyt rasti seinään. Yleensä jankkaa vaikka maailman tappiin.
Olen sivullinen mutta sinä sotket ja häiritset aika monessa ketjussa niputtaen yhteen asioita. Onko sinulla jokin häiriö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo nyt muka on? Minulla on niin paljon kuninkaita esi -isinä etten edes tiedä heidän lukumääräänsä.
Kristallikissan isoisoisä oli melkein valitsemassa Suomen kuningasta. Tästä syystä melkein parempi kuin nämä kuninkaat
Oli valitsemassa, mutta koska Suomesta tuli tasavalta, niin siksi ei valinnut, ääliö. Ei siksi, että olisi "melkein ollut valitsemassa".
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minun isoisoisäni syntyi aviottomana lapsena köyhälle äidille, jonka kanssa kerjäsivät ruokansa, kunnes isoisoisä oli tarpeeksi vanha menemään töihin. Oli kuitenkin sen verran ahkera, että kolmikymppisenä asui mukavassa talossa, oli perhe, piika hoitamaan kotitöitä ja renki hoitamaan ulkotöitä. Ehkä siksi olen perinyt ajattelutavaksi sen, että itse pystyy vaikuttamaan omaan kohtaloonsa. Isoisoisäni koki valtavan suuria menetyksiä mutta kummasti vain ponnisteli sieltä pinnalle. Toki onni ei ollut kauhean pitkäaikaista, kun 30-luvun laman aikana menetti jälleen kaiken ja piti aloittaa alusta, mutta vanhoilla päivillään oli kuitenkin katto pään päällä eikä kenenkään nurkissa hyysättävänä. Reipas ukko.
Ei minunkaan isoisoisäni syntynyt asemaan, jossa kuoli.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Siis koet 1900-luvun alun kartanonomistajan elämän läheisemmäksi kuin keskivertopalstailijan elämän, koska isoisoisäsi oli hienoa väkeä? Eikö sun pitäisi ennemmin verrata vanhan ajan kartanonomistajan ja pienviljelijän elämää?
Niin siis keskivertopastalijoista näkyy, että sivistys on todella pinnallista ellei olematonta. Esim. jo se, että siivoavat ennemmin itse kuin kaipaavat siivoojaa, on outoa.
Ap
Oot ap paljastanut täällä niin paljon tästä aiheesta että sinut voi sen avulla todennäköisesti jäljittää. Pääsin itse uteliaisuuttani siihen asti että olisi enää tarvinnut rekisteröityä Hesarin digiversioon etsimään tiettyä kuolinilmoitusta. En sitten kuitenkaan enää jaksanut, ei kiinnosta tarpeeksi, ehkä teen sen joku kaunis päivä. Kalastelin tietoja sen verran tehokkaasti silloin yksi kerta että joku jo sinua varoitti. Lisäksi sulla on huonoa tuuria sen suhteen kuinka helposti löytyy oikea vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun luulin että Downton Abbey on fiktiota!
Onhan tuo kartano olemassa, vai pahvikulisseissako sinä kuvittelet ohjelmaa kuvattavan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun isoisoisäni syntyi aviottomana lapsena köyhälle äidille, jonka kanssa kerjäsivät ruokansa, kunnes isoisoisä oli tarpeeksi vanha menemään töihin. Oli kuitenkin sen verran ahkera, että kolmikymppisenä asui mukavassa talossa, oli perhe, piika hoitamaan kotitöitä ja renki hoitamaan ulkotöitä. Ehkä siksi olen perinyt ajattelutavaksi sen, että itse pystyy vaikuttamaan omaan kohtaloonsa. Isoisoisäni koki valtavan suuria menetyksiä mutta kummasti vain ponnisteli sieltä pinnalle. Toki onni ei ollut kauhean pitkäaikaista, kun 30-luvun laman aikana menetti jälleen kaiken ja piti aloittaa alusta, mutta vanhoilla päivillään oli kuitenkin katto pään päällä eikä kenenkään nurkissa hyysättävänä. Reipas ukko.
Ap
Siis hän ponnisteli aatelisarvoon tai vastaavaan oltuaan avioton rutiköyhä lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Oot ap paljastanut täällä niin paljon tästä aiheesta että sinut voi sen avulla todennäköisesti jäljittää. Pääsin itse uteliaisuuttani siihen asti että olisi enää tarvinnut rekisteröityä Hesarin digiversioon etsimään tiettyä kuolinilmoitusta. En sitten kuitenkaan enää jaksanut, ei kiinnosta tarpeeksi, ehkä teen sen joku kaunis päivä. Kalastelin tietoja sen verran tehokkaasti silloin yksi kerta että joku jo sinua varoitti. Lisäksi sulla on huonoa tuuria sen suhteen kuinka helposti löytyy oikea vaihtoehto.
Olisi kyllä todella mielenkiintoista, jos näiden tietojen avulla spottaisit isoisoisäni. Mitä kuolinilmoitusta tarkoitat? Onko sulla siis jo jokin nimi mielessä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApSiis hän ponnisteli aatelisarvoon tai vastaavaan oltuaan avioton rutiköyhä lapsi?
Ei ollut vissiin rutiköyhästä perheestä. Mutta ei saanut asemaa ojennettuna.
Ap
Onko jonkun mielestä esim. ne Downtonin pönötysillalliset jonkun mielestä mukavan illan perikuva. Jäykkää jaa kaavamaista. Minä ainakin mielummin annostelen itse omat ruokani ja otan vaikka lisää ilaman, että joku pokkuroi ja kumartelee olan takana.
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun mielestä esim. ne Downtonin pönötysillalliset jonkun mielestä mukavan illan perikuva. Jäykkää jaa kaavamaista. Minä ainakin mielummin annostelen itse omat ruokani ja otan vaikka lisää ilaman, että joku pokkuroi ja kumartelee olan takana.
ja anteeksi kaikki kirjoitusvirheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas.. ja HÖPÖ HÖPÖ!! Nyt oikeasti . En ole aikoihin kuullut näin typerää valhetta!! Ei jestas millaisia idiootteja liikenteessä.
itihullun identiteetti rakentuu näiden satujen ympärille. Siksi esim kun ei ole yhtään ystävää, se johtuu tästä. Muut on niin rahvasta. Norjan Hakon voisi olla sopivaa seuraa
Ja tämä nainen on kohta 50. Elää pienessä asunnossa minimipalkalla
Yleensä prinsessahaaveet menee ohi teini-iässä
Eiköhän ystävättömyys johdu siitä että muut huomaavat heti hänen outoutensa eivätkä huoli seuraansa.
Vierailija kirjoitti:
Jos alkaa jo nolottaa ottaa lisää kannattaa ehkä passata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jestas.. ja HÖPÖ HÖPÖ!! Nyt oikeasti . En ole aikoihin kuullut näin typerää valhetta!! Ei jestas millaisia idiootteja liikenteessä.
itihullun identiteetti rakentuu näiden satujen ympärille. Siksi esim kun ei ole yhtään ystävää, se johtuu tästä. Muut on niin rahvasta. Norjan Hakon voisi olla sopivaa seuraa
Ja tämä nainen on kohta 50. Elää pienessä asunnossa minimipalkalla
Yleensä prinsessahaaveet menee ohi teini-iässä
Eiköhän ystävättömyys johdu siitä että muut huomaavat heti hänen outoutensa eivätkä huoli seuraansa.
Ei johdu.
Ap
lul.. omalta osaltamme elettiin aika paljon isommassa ja hienommissa linnoissa. Ei mtään vajaa tusina palveijaa ku joku köyhä vaan lähemmäs sata. Downtown abbeyn tyypit lähinnä edustaa alempaa yhteiskuntaluokkaa. Juu on duke, mutta heillä ei näyttäny olevan juurikaan muuta kuin se titteli.
Mannerheimitkin oli aina siipeilemässä, ja rettigit oli lähinnä tauluvarkaita. Mannerheimia ei ois koskaan otttu venäjän armeijaan, saatuaan hylyn suomessa ilman suvun apuja. Ja muutenkin huolehdittiin hollannin kuningasssuvun pikkuhaarojen prinsessoista jotka oli jääny yksin ja oli hieman avuttomia. Kuten järkkäämällä heille tuloa että ois edes lämpöä... työnteko ei käyny päinsä kuen ei myöskään lahjat mutta jos osan tontista vuokrasi shell huoltoasemalla... onhan se perheyristys sentään.. niin saivat hieman elintasoa.