Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun isoisoisäni oli eläessään siinä asemassa, että hänet oltaisiin voitu kutsua vieraaksi Downton Abbeyhin

Vierailija
19.06.2019 |

Sen takia koen tuon elämän tietyllä tapaa itselleni läheisemmäksi, kuin sen, mitä palstalla suurimmaksi osaksi eletään. Täällä suurimman osan isoisovanhemmat kituuttivat pientilallisina jos heinäkään samaan aikaan.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minun mielestäni ihmisen ei varsinaisesti kuulu siivota itse omaa kotiaan, vaan siihen on oltava siivooja, samoin puutarhan hoito kuuluu puutarhurille.

Ap

Vierailija
2/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isoisoisäsi oli britti? Vai ruotsalainen merikapteeni?

Omat isoisoisäni elivät jo 1800-luvun alkupuolella, joten heitä ei olisi kutsuttu 1900-luvulla brittikartanoon. Yhden isoisoisäni äiti oli saksalaisesta aatelissuvusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis isoisoisäsi oli britti? Vai ruotsalainen merikapteeni?

Omat isoisoisäni elivät jo 1800-luvun alkupuolella, joten heitä ei olisi kutsuttu 1900-luvulla brittikartanoon. Yhden isoisoisäni äiti oli saksalaisesta aatelissuvusta

Ei ollut. Eikä ollut merikapteeni. Asemansa takia olisi voitu silti kutsua.

Ap

Vierailija
4/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. minun mielestäni ihmisen ei varsinaisesti kuulu siivota itse omaa kotiaan, vaan siihen on oltava siivooja, samoin puutarhan hoito kuuluu puutarhurille.

Ap

Entä autonkuljettaja, onko sopivaa itse ajaa huviajot, mutta työmatkalla pitää olla kuljettaja?

Vierailija
5/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hänet kutsuttiinkin? Sinä et vaan tiedä.

Vierailija
6/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sulla heittää kuvaa siitä sun isoisoisästäs? Vois kattoo daunttonin ihan uusin silmin, jospa jossain jaksossa vilahtais?

Vierailija
7/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis koet 1900-luvun alun kartanonomistajan elämän läheisemmäksi kuin keskivertopalstailijan elämän, koska isoisoisäsi oli hienoa väkeä? Eikö sun pitäisi ennemmin verrata vanhan ajan kartanonomistajan ja pienviljelijän elämää?

Vierailija
8/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun luulin että Downton Abbey on fiktiota!

Vierailija
9/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoisoisoäitinipä vieraili siellä kuoltuaan, kutsuttuna toki.

Vierailija
10/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas.. ja HÖPÖ HÖPÖ!! Nyt oikeasti . En ole aikoihin kuullut näin typerää valhetta!! Ei jestas millaisia idiootteja liikenteessä.

Vierailija
11/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo nyt muka on? Minulla on niin paljon kuninkaita esi -isinä etten edes tiedä heidän lukumääräänsä.

Vierailija
12/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo nyt muka on? Minulla on niin paljon kuninkaita esi -isinä etten edes tiedä heidän lukumääräänsä.

Sitten olemme sukulaisia, ja on tosi homma.

Vierailija
13/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas.. ja HÖPÖ HÖPÖ!! Nyt oikeasti . En ole aikoihin kuullut näin typerää valhetta!! Ei jestas millaisia idiootteja liikenteessä.

itihullun identiteetti rakentuu näiden satujen ympärille. Siksi esim kun ei ole yhtään ystävää, se johtuu tästä. Muut on niin rahvasta. Norjan Hakon voisi olla sopivaa seuraa

Ja tämä nainen on kohta 50. Elää pienessä asunnossa minimipalkalla

Yleensä prinsessahaaveet menee ohi teini-iässä

Vierailija
14/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoisoisäni syntyi aviottomana lapsena köyhälle äidille, jonka kanssa kerjäsivät ruokansa, kunnes isoisoisä oli tarpeeksi vanha menemään töihin. Oli kuitenkin sen verran ahkera, että kolmikymppisenä asui mukavassa talossa, oli perhe, piika hoitamaan kotitöitä ja renki hoitamaan ulkotöitä. Ehkä siksi olen perinyt ajattelutavaksi sen, että itse pystyy vaikuttamaan omaan kohtaloonsa. Isoisoisäni koki valtavan suuria menetyksiä mutta kummasti vain ponnisteli sieltä pinnalle. Toki onni ei ollut kauhean pitkäaikaista, kun 30-luvun laman aikana menetti jälleen kaiken ja piti aloittaa alusta, mutta vanhoilla päivillään oli kuitenkin katto pään päällä eikä kenenkään nurkissa hyysättävänä. Reipas ukko.

Vierailija
15/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitihullun isoisoisä oli melkein valitsemassa Suomen kuningasta. Tästä syystä melkein parempi kuin nämä kuninkaat

Vierailija
16/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, kas kun ei mummo sentään ollut Game of Thronesiin sopiva.

Vierailija
17/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä on isompi kuin sun Isis.

Vierailija
18/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän siinä mitään, jos sinulla on rahaa. Palkkaa siivooja. Ei tule kovin kalliiksi, meilläkin on

Vierailija
19/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ap olet sitten alenevan säätykierron tulos? Tiedän kyllä tunteen. Näin Kaarle Suuren jälkeläisenä on tavattoman ikävää joutua elämään täällä rahvaan ehdoilla ja parissa. 😆

Vierailija
20/65 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, minun isovanhemmillani (äitini puolelta) on 45 km päässä Lontoosta ihka oma Abbey, pitävät siellä pientä hotellin tapaista. Arvonimikin on molemmilla, sekä mummilla että ukilla. Ovat vanhaa brittisukua. Usein olleet juhlissa joissa edustamassa olleet mm. Harry, William, Kate, Tindallin pariskunta jne. Ihan normihommaa.

Mumma ei tykkaa ollenkaan Meghanista. 🤭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan