Mitkä ostokset lisäävät elämänlaatuanne?
Olen hiljattain siirtynyt opinnoista työelämään. Olen kuitenkin huomannut, että vuosien aikana huippuunsa kehittyneesti piheydestä on vaikea päästä eroon, vaikka nyt olisi ylimääräistä rahaa käytettäväksi. Säästän asuntoa varten ja sijoitan, mutta haluaisin välillä myös ostaa jotain. Mutta en osaa perustella itselleni ostoksia tarpeeksi hyvin ja lopulta jätän hankinnat tekemättä, koska totean, etten tarvitse niitä välttämättä ja mieluummin säästän rahan johonkin oikeasti tärkeään.
Mitkä ostokset ovat sellaisia, jotka todella ovat lisänneet elämänlaatuanne ja ovat ehdottomasti rahan arvoisia, vaikka eivät ehkä olisikaan aivan välttämättömiä? Mietin ensisijaisesti fyysisiä ostoksia, mutta myös palveluita saa ehdottaa.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Suklaa.
Kalliiseen ei ole varaa, vaikka käyn työssä.
Pullonkeräyskö sun "työ" on? 😂
Riisikeitin, uudenmallinen bluetooth haudutuspata, siivoja, famili office.
Avokado, Rautavalmisteet, Berocca, laadukas kosmetiikka, mukavat urheiluvaatteet, koira, hiustenpidennykset, etelänmatkat, laserleikkaus
Vierailija kirjoitti:
Avokado, Rautavalmisteet, Berocca, laadukas kosmetiikka, mukavat urheiluvaatteet, koira, hiustenpidennykset, etelänmatkat, laserleikkaus
Olis kiinnostava tietää, miten nämä asiat lisäävät elämänlaatuasi. Varsinkin nuo hiustenpidennykset?
Bluetooth-kuulokkeet ovat oikeasti tehneet arjestani mielekkäämpää. On niin paljon mukavampaa siivota, tiskata ja tehdä muita kotitöitä, kun voi samaan aikaan kuunnella podcastia tai äänikirjaa. Ja noita saa edullisestikin.
Itse tienaan alle 2000 e kuussa, mutta oon pikkuhiljaa tehnyt hankintoja ja muutoksia elämänlaadun parantamiseksi.
- Vaihdoin Ikean kämäset, opiskelijakämppään ostetut astiat Arabiaan ja Iittalaan. Ilahdun ihan tolkuttomasti kauniista astioista, vaikka hankkiminen kyllä kirpaisi.
- Säännöllinen hierojalla käyminen.
- Kissanhiekka vaihtui markettihiekoista Compact careen ja Ever cleaniin. Tää tuntui äkkiseltään turhuudelta, mutta oikeesti hyvin paakkuuntuva ja hajuja sitova kissanhiekka parantaa elämänlaatua ja on myös riittoisampaa.
- Kissoille hemmottelua ja laadukasta ruokaa.
- Lahjoitukset hyväntekeväisyyteen, esim. eläinsuojelujärjestöille.
- Kirjat.
Vierailija kirjoitti:
Itse tienaan alle 2000 e kuussa, mutta oon pikkuhiljaa tehnyt hankintoja ja muutoksia elämänlaadun parantamiseksi.
- Vaihdoin Ikean kämäset, opiskelijakämppään ostetut astiat Arabiaan ja Iittalaan. Ilahdun ihan tolkuttomasti kauniista astioista, vaikka hankkiminen kyllä kirpaisi.
- Kissanhiekka vaihtui markettihiekoista Compact careen ja Ever cleaniin. Tää tuntui äkkiseltään turhuudelta, mutta oikeesti hyvin paakkuuntuva ja hajuja sitova kissanhiekka parantaa elämänlaatua ja on myös riittoisampaa.
- Kirjat.
Ja jatkan vielä: oikeasti hyvä viini, ei pelkästään halpa kyykkyviini.
Ruokaan saa käyttää ja surkeaa jos jonkun, eteenkin itsen, pitää olla muuten kuin hyvin syöneenä kivoilla lisillä.
Toinen on mittava ja kasvava kirjasto johon voi aina palata uppoutuen tutkimuksiin.
Ja tuntoaististakin pitää pitää huolta. Lampaan taljoja yms varpaille.
Kotimaiset avomaan mansikat nyt kun niitä vielä saa
Spotify premium. Ne ilmaisversion mainokset on hirveitä.
Kertokaa lisöä, näitä on kiva lukea!
Kosmetiikka, tosin aina ei oo varaa hankkia kaikkea haluamaani, hyvä ruoka ja mieluisat vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Kirjat.
Ja jatkan vielä: oikeasti hyvä viini, ei pelkästään halpa kyykkyviini.
Esimerkkejä, kiitos. Mitä on oikeasti hyvä viini, joka on parempaa kuin "halpa kyykkyviini". Haluaisin löytää uusia suosikkeja. 😊
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikka, tosin aina ei oo varaa hankkia kaikkea haluamaani, hyvä ruoka ja mieluisat vaatteet.
Millainen kosmetiikka? Miten lisää elämänlaatuasi?
Koira, hyvät ulkoiluvaatteet ja kengät, merinovilla