Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ostokset lisäävät elämänlaatuanne?

Vierailija
19.06.2019 |

Olen hiljattain siirtynyt opinnoista työelämään. Olen kuitenkin huomannut, että vuosien aikana huippuunsa kehittyneesti piheydestä on vaikea päästä eroon, vaikka nyt olisi ylimääräistä rahaa käytettäväksi. Säästän asuntoa varten ja sijoitan, mutta haluaisin välillä myös ostaa jotain. Mutta en osaa perustella itselleni ostoksia tarpeeksi hyvin ja lopulta jätän hankinnat tekemättä, koska totean, etten tarvitse niitä välttämättä ja mieluummin säästän rahan johonkin oikeasti tärkeään.

Mitkä ostokset ovat sellaisia, jotka todella ovat lisänneet elämänlaatuanne ja ovat ehdottomasti rahan arvoisia, vaikka eivät ehkä olisikaan aivan välttämättömiä? Mietin ensisijaisesti fyysisiä ostoksia, mutta myös palveluita saa ehdottaa.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia, paras rahallinen satsaukseni ikinä, vuosien varrella elämänlaatu kohentunut merkittävästi. 

Vierailija
102/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunanpesu ammatilaiselta ostettuna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin piirustuskurssille, jos olis ekstrarahaa

Vierailija
104/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitoimikone! Meillä on tällainen Compact Chili ja en oikeasti ymmärrä, miten paljon helpompaa on kun saa kaikki muutamassa sekunnissa viipaleiksi tai silpuksi. Tulee syötyä terveellisemminkin mielestäni tämän takia, kun kasvistäyteisen ruuan tekemiseen ei kulu niin paljoa aikaa ja vaivaa kuin aiemmin.

Vierailija
105/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolella valitut ja laadukkaat keittiövälineet. Sellaiset että on mukava tehdä ruokaa alusta loppuun ja ne kannustavat kasvisten käyttöön ym.

Jos koittaa pilkkoa kasviksia huonolla veitsellä ja paistaa ruokaa pannussa josta irtoaa pinnoitetta ruokaan jne niin pitkällä aikavälillä nuo ainakin haitannevat.

Vierailija
106/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen kopiokone-printteri

Vierailija
107/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmät ja tuoreet marjat. Tykkään niistä mutta ei ole varaa syödä niitä päivittäin. Pakasteeseen kerään syksyllä marjoja mutta eiväthän ne tuoreita vastaa.

Vierailija
108/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein hyvä ja positiivinen ketju! Mulla ei ole ongelmaa saada rahaa kulumaan, mieluummin käytän sen pois kun en aio hankkia asuntoa tai lapsia. Moni on täällä maininnutkin laadukkaat ja kestävät kodinkoneet, harrastusvälineet, sesonkivaatteet ja -kengät. Olen myös panostanut terveyteen: hoidatin hampaat ja ostelen kotiin erilaisia jumppa- ja hierontavälineitä, jotka on myös melko halpoja. Kävin hierojakoulun ja nyt säästän silmien laserleikkaukseen. Myös sisustukseen on ollut ihana laittaa rahaa: maalasin vanhat huonekalut, ostin pari hyvää valaisinta, hankin kauniita sisäkasveja ja niille nätin kastelukannun joka voi lojua esillä. Mulle on tärkeää että kotona on viihtyisää ja hyvä olla, kun täällä kylmiä kuukausia riittää ja talvella olen kotini vanki. Käytän myös paljon rahaa perheen ja ystävien luona vierailuun kun asuvat pitkälti muissa kaupungeissa. Olin pitkään köyhä ja päihdeongelmainen luuseri, on kivaa että viimein saa oikeasti tärkeitä juttuja.

Vierailija
109/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruoka, kauniit laadukkaat astiat. Kuntosalijäsenyys.

Vierailija
110/144 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan kokoiset rintaliivit!

Vierailija
111/144 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeaikojen paras sijoitus on ollut puheterapia, jossa sain korjattua ärrävikani. Kyseessä oli etäpuheterapia nettiyhteyden välityksellä, joten sopi hyvin laiskalle kotihiirelle :D

Vierailija
112/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä olen ostanut mansikoita useampaan otteeseen, kun kerrankin ollut varaa siihen. Pieni juttu mutta mansikat on ihana, nostalginen kesäherkku!

Vierailija
113/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä minusta kunnissa ja kauungeissa pitäiisi enemmän järjestää harrastustoimintaa kuten esim salibändyn peluuuta tai fudista myöös aikuisille.

Vierailija
114/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylllä minusta kunnissa ja kauungeissa pitäiisi enemmän järjestää harrastustoimintaa kuten esim salibändyn peluuuta tai fudista myöös aikuisille.

Muuutoin se alkaa menemään siiiihen että aletaan vetämään viinaaa.

Vierailija
115/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkeet ja sijoitusrahastot, jatkuvasti lisää joka kuukausi. Parantaa elämänlaatua koska on jotain tulevaisuuden varalle.

Mielenkiintoiset matkat, ei mitään tylsiä rantalomia.

Laadukas ja hyvä ruoka, kotona & ravintoloissa.

Hyvät kengät ja juoksukengät etenkin.

Yksityinen hammaslääkäri ja suuhygienisti säännöllisesti

Vierailija
116/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähköhammasharja

kunnon tyynyt ja patja

tuuletin

Vierailija
117/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ja laadukas ruoka.

Vierailija
118/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaat ja imartelevat vaatteet lisäävät ainakin minulla elämänlaatua ihan uskomattoman paljon. Joka kerta kun puen niitä päälleni, tunnen oloni hyväksi, kauniiksi, rauhalliseksi ja sisällä ikään kuin hehkuu lämpöä. Vaikea selittää, mutta olen niin onnellinen että olen panostanut vaatevalikoimaani.

Hyvää vaatevarastoa tosin ei pelkällä rahalla taida saada. Minulla meni vuosia, että opin mikä oikeasti sopii minulle, missä näytän hyvältä ja mikä tukee identiteettiäni oikealla tavalla. Ehkä joku pukeutumisneuvoja voi auttaa nopeuttamaan sitä oppimista.

Toinen suosikkini on laadukas ruoka. Ostan jokaisella kauppareissulla tuoreita marjoja ja/tai sieniä, hintaa katsomatta, vaikka en mitenkään suurituloinen olekaan. Saan niistä niin paljon mielihyvää että ovat kyllä sen arvoisia.

Vierailija
119/144 |
24.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulutunnit. Maksaa aika paljon hyvällä opettajalla, mutta on joka euron arvoinen. Laulaminen rentouttaa, piristää, lohduttaa, on hauskaa ja tuo iloa elämään. On mahtava seurata omaa kehittymistä. Musiikilla on ihmeellinen voima. Voisin tähän settiin vielä lisätä mikrofonin, bluetooth-kuulokkeet, Spotify ja Singa karaokesovelluksen :)

Vierailija
120/144 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kaverini ovat ostelleet merkkilaukkuja mutta en tiedä, lisääkö tuommoinen elämänlaatua kauheasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi