Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä ostokset lisäävät elämänlaatuanne?

Vierailija
19.06.2019 |

Olen hiljattain siirtynyt opinnoista työelämään. Olen kuitenkin huomannut, että vuosien aikana huippuunsa kehittyneesti piheydestä on vaikea päästä eroon, vaikka nyt olisi ylimääräistä rahaa käytettäväksi. Säästän asuntoa varten ja sijoitan, mutta haluaisin välillä myös ostaa jotain. Mutta en osaa perustella itselleni ostoksia tarpeeksi hyvin ja lopulta jätän hankinnat tekemättä, koska totean, etten tarvitse niitä välttämättä ja mieluummin säästän rahan johonkin oikeasti tärkeään.

Mitkä ostokset ovat sellaisia, jotka todella ovat lisänneet elämänlaatuanne ja ovat ehdottomasti rahan arvoisia, vaikka eivät ehkä olisikaan aivan välttämättömiä? Mietin ensisijaisesti fyysisiä ostoksia, mutta myös palveluita saa ehdottaa.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan matka jolla pääse kunnon naisseuran piirin eikä tarvii mitään epäsosiaalisia suomalaisia myrtsinaama nirppanokkia katella.

Vierailija
82/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten tosi pihi ja ostan aina halvinta, mutta luomujauhelihaa sen olla pitää! Maku täysin erilainen kuin normijauhelihassa.

Olen myös tyytyväinen, että viisi vuotta sitten ostin merkkilaukun. Ennen jouduin ostamaam uuden halpislaukun kolme kertaa vuodessa; nyt ei ole viiteen vuoteen tarvinnut ostella laukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaan matkat. Kotimaan kylpyläreissu silloin tällöin. Hieronta.  Erilaiset kampaamokäynnit. Vaatteiden osto ulkomaan reissuilla; edullisia ja hyviä löytöjä. Uusia verhoja  ja mattoja kotiin useammin kuin "köyhempinä aikoina", Yleensäkin kodin sisutaminen. Paljon erilaisia kukkia pihalle ja terassille.

Vierailija
84/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulokkeet salille

aktiivisuusranneke

kunnon juoksukengät

Vierailija
85/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo. Purjehdusvene. Auto. Kissat.

Vierailija
86/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmalämpöpumppu, kuivausrumpu, uusi lämminvesivaraaja. Useamman lapsen talous. En uskonut että joskus haaveilisin uudesta pölynimurista, mutta nyt niin on käynyt. Vielä kun joku keksisi sellaisen robottisiivoojan, joka pesisi lattiat, niin kyllä kohoaisi elämänlaatu entisestään. 🤗 Kunnon ulkoiluvaatteet kenkineen myös ehdottomasti listalle.

Vierailija
87/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bluetooth-kuulokkeet, siivous ja pyykinpesu sujuu kuin itsestään, kun samalla voi kuunnella podcasteja ja äänikirjoja.

Laadukkaat ulkoiluvaatteet ja joka säähän sopivat jalkineet tekevät ulkoilusta miellyttävää.

Terveellinen ja monipuolinen kasvisruoka, kaupasta on kiva ostaa aina uutuuksia testiin.

Laadukkaat meikit tekevät meikkaamisesta mukavaa.

Netflix ja Storyteller ovat aivoille ihanaa nollausta. Teen pitkää päivää yrittäjänä.

Kaikki retkeilyvarusteet tekevät retkeilystä mukavampaa (termospullo, kuksa, teleskooppiset makkaranpaistokepit, kunnolliset vaelluskengät yms).

Seuraava elämänlaatua parantava asia jota etsin on take away kestomuki, josta voin siemailla kahvia hiekkalaatikolla lapsen seurassa!

Vierailija
88/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Museokortti, kirjojen ostaminen, laadukas ruoka ja luonnonkosmetiikka, joogatunnit, keikoilla käyminen. 

Mielelläni laitan rahaa omaan hyvinvointiini. 

Vierailija
89/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aihe, ap, ja hyvä ketju! Mulla on vähän sama tilanne, olen lopettelemassa opintoja ja nyt kun olisi jo varaa pitkästä aikaa suunnitella arvokkaampia ja pitkään odottaneita hankintoja sekä hemmotella itseäni, pää lyö ihan tyhjää, tuntuu vaikealta ostaa mitään. Jotenkin en millään raaskisi käyttää rahaa esimerksi hierontaan tai kasvohoitoon, vaikka ne periaatteessa on asioita, joita haluan ja joista pidän. Jotenkin vaan tuntuu, etten ”ansaitse” niitä. Mistä ihmeestä tämmöinenkin kumpuaa? 😄

Koiralle voisin kyllä hankkia jotain mukavaa. 😊

Vierailija
90/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmalämpöpumppu, kuivausrumpu, uusi lämminvesivaraaja. Useamman lapsen talous. En uskonut että joskus haaveilisin uudesta pölynimurista, mutta nyt niin on käynyt. Vielä kun joku keksisi sellaisen robottisiivoojan, joka pesisi lattiat, niin kyllä kohoaisi elämänlaatu entisestään. 🤗 Kunnon ulkoiluvaatteet kenkineen myös ehdottomasti listalle.

Onhan sellainen robottipesuri olemassa. Samannäköinen kuin robotti-imurikin.

Vierailija
91/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreet marjat

Appelsiinimehu kylmähyllystä

Luomujauheliha

Leikkokukat

Laadukas vessapaperi

Vierailija
92/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sellainen robottipesuri olemassa. Samannäköinen kuin robotti-imurikin.

Ihanko totta? Mahtavaa! 😄

Vierailija
93/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin vain kaksi ekaa sivua joten pahoittelut jos on jo mainittu: oikein laadukas, paksu untuvatakki. Ai että

Ole huoleti. Olen ihan varma, että kukaan muu ei ole kirjoittanut, että sinun elämänlaatuasi paransi untuvatakki :).

Vierailija
94/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto. Ei tarvii olla edes mikään Ferrari mutta on luksusta monen vuoden autottoman elämän jälkeen.

Tulevaisuuden haaveena talo. Vihaan elämää kerrostalossa ja nyt rivarissa.

Vierailija
95/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaran tilaaminen ulkomailta, jää enemmän rahaa elämiseen. Jo Saksan Amazonilta ostaminen tietää useimmiten 30 % hinnasta pois verrattuna kotimaiseen.

Ja  siinäpä onkin kivaa pikku jäynää poliitikoillemme ja virkamiehillemme: EU:n sisämarkkinoilta ostettuun tavaraan ei saa lätkäistyä tulleja, päinvastoin kuin esim. tuontiin Kiinasta tai USA:sta.

EBay on edelleen edullinen hankintakanava, kunhan pitää ostosten arvon riittävän alhaisena.

Sama kosmetiikkatuote esim. Etelä-Koreasta hankittuna on monia kertoja edullisempi kuin Suomessa.

Ulkomailta tilaamalla saan luksusta samaan hintaan kuin Suomessa marketissa.

Vierailija
96/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on paljon helpompi tuhlata palveluihin ja elämyksiin kuin tavaraan. Ja ruokaan tietty.

Itsellä menee rahaa nautinnon vuoksi näihin:

-keikat ja elokuvat

-hyvät alkoholit nautittavaksi, ei ryypättäväksi

-laadukas ja monipuolinen ruoka, uudet reseptit, ravintolat ja kahvilat

-kosmetologi pari kertaa vuodessa

-laadukkaat meikit ja ihonhoitotuotteet

- jooga- ja tanssiharrastus

-erilaisten juttujen kokeilu, viime aikoina mm. pakohuone, melonta, festarit ym.

Samaan aikaan kaikki vaatteet ja tavarat on vanhoja tai kierrätettyjä, koska tuntuu niin mahdottomalta tuhlata niihin :D Kymppi kahvilaan menee helposti, mutta jo kymppi mistään tavarasta tuntuu paljolta. 

Vierailija
97/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi villatakki, kun vanhan käytin loppuun

Vierailija
98/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne minullekkin. Oikeasti elämänlaatua nostaneita törsäyskohteita ovat olleet:

- Hyvä, kevyt ja tehokas läppäri (koska käytän sitä paljon ja kaikkialla)

- Auto jolla on kiva ajaa kaikissa olosuhteissa (koska on valitettavasti pakko ajaa paljon)

- Harrastusvälineet kuten kunnon ompelukone, maalausteline, hyvät juoksukengät, kasvien taimet

Sen sijaan itse en ole saanut juurikaan iloa vaikka vaatteista, ulkomaanmatkoista, uusista huonekaluista, ravintolakäynneistä, laukuista - kaikkia olen kyllä opiskeluaikaisen pihikauden jälkeen kokeillut ja todennut, että ei tartte eikä kannata. 

Vierailija
99/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän rahaa liikuntaharrastuksiin, kiipeilyyn, tanssiin joogaan, pyöräilyyn...

Vierailija
100/144 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

iPad. Paras ostokseni ikinä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi