Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lestadiolaiset, körtit, helluntailaiset ja muut tosiuskovaiset, jotka edelleen kuulutte kirkkoon! Miksette eroa kirkosta, jolla ei ole enää mitään kristillistä sanomaa?

Vierailija
19.06.2019 |

Minä erosin, koska koen olevani uskovainen, enkä saa kirkon piiristä tukea uskolleni. Oman lähialueeni seurakunnan pastori ei edes usko taivaaseen :(

En tajua, miksi uskovaiset enää kuuluvat kirkkoon ja maksavat kirkollisveroa.

Kommentit (126)

Vierailija
21/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on suurista uskonnoista ainoa, jolla on todella sairas suhde ihmisen seksuaalisuuteen. Rakastaa pitäisi (mikä useimmilta oudosti unohtuu), mutta hyi hyi seksi ja ruumiillinen nautinto.

Ikäänkuin mokoma triviaali asia, eli rakastetun sukupuoli, olisi jonkin jumalolennon silmissä millään tavoin merkityksellisempi kuin se, pyyhkiikö ihminen peffansa Soft-Embolla vai Pirkka-WC-paperilla.

Pikkusieluinen ihminen tekee itselleen pikkusieluisen jumalan.

Rakkautta on niin monelaista. pedotkin usein rakastaa lapsia omalla sairaalla tavallaan.

Vierailija
22/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun kirkkoon kun käynkin siellä. Ehtoollisella ja koen yhteyttä muihin ja Jumalaan. Rukousta ja laulua.

ps. en satu kuulumaan mihinkään herätysliikkeeseen

Mulla oli viimeksi kokemus Jumalan läsnäolosta , rukoilinkin että voisin kohdata hänet. Itku tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kuulunut ev.-lut. kirkkoon.

-Hellari kuten jo äidinäidinäitinikin

Vierailija
24/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse liityin takaisin kirkkoon pari vuotta sitten. Tunnen olevani körtti, mutta se nyt on aika yksityinen asia. Teen joka päivä syntiä, miten voisin tuomita muita syntisiä? Mistä minä tiedän missä järjestyksessä noita syntejä saa anteeksi? Onko homous pahempaa kuin se että harrastaa esiaviollista seksiä tai ei kunnioita isää ja äitiä? Tai eroaa? En ole edes mennyt naimisiin kirkossa, mistä minä tiedän olenko Jumalan silmissä esiaviollisessa suhteessa? Oletan vain että Jumala on fiksu ja ymmärtää että tässä nyt ei kukaan kärsi. Paitsi Päivi ilmeisesti.

Vierailija
25/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoitus tulee kirkollisverosta, joten liikkeen ei kannata erkaantua ev.lutista, koska kukas sitten maksaa vaikkapa pappien palkat.

Vierailija
26/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille uskossa on tärkeintä että on ne säännöt. Ei siksi että ne itseä koskisi, mutta että voi pistää muita ihmisiä paremmuusjärjestykseen.

Vierailija
27/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistaiseksi olen ajatellut, että yritän vaikuttaa ev.lut. kirkkoon sisältäpäin jäsenenä. Mutta jos kirkko vaan koko ajan maallistuu lisää ja arvot karkaavat yhä kauemmas Raamatusta, niin pakkohan se on sitten erota.

Luoma on huono piispa. En ymmärrä mikä se semmonen johtaja on, joka piiloutuu työntekijöiden selän taakse ja pesee kätensä kuin Pontius Pilatus, silloin kun kaivattaisiin selkeää johtajaa ja oikeaa Raamatun oppia.

Vierailija
28/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on suurista uskonnoista ainoa, jolla on todella sairas suhde ihmisen seksuaalisuuteen. Rakastaa pitäisi (mikä useimmilta oudosti unohtuu), mutta hyi hyi seksi ja ruumiillinen nautinto.

Ikäänkuin mokoma triviaali asia, eli rakastetun sukupuoli, olisi jonkin jumalolennon silmissä millään tavoin merkityksellisempi kuin se, pyyhkiikö ihminen peffansa Soft-Embolla vai Pirkka-WC-paperilla.

Pikkusieluinen ihminen tekee itselleen pikkusieluisen jumalan.

Rakkautta on niin monelaista. pedotkin usein rakastaa lapsia omalla sairaalla tavallaan.

Sieltähän se taas tuli! Jos et erota kahden tasavertaisen aikuisen rakkautta lapsiin sekaantumisesta, älä hanki lapsia.

Jännä juttu, mutta siinä kohtaa missä suomenkielinen Raamattu kieltää homot, saksankielinen kieltää lasten hyväksikäyttäjät.

Vierailija
29/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei marise esimerkiksi siitä että voi erota ja mennä naimisiin kirkossa uudelleen ja uudelleen? Miksi se on juuri homous mikä niin hiertää?

Vierailija
30/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Päivi Räsänen eroaisi luterilaisesta kirkosta niin veikkaan että moni muu lähtisi sen mukana. Olenkin tässä vähän miettinyt, että Räsäsestähän voisi tulla vaikka katolilainen.

Vierailija
31/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Priden tukeminen meni mulla yli ja erosin eilen. Voin onneksi kuulua seurakuntaani ilman että kannan euroakaan kirkolle. Kuulun herätysliikkeeseen, joka tuskin enää kauaa toimii kirkon alaisuudessa.

Joka tuskin kauan enää toimii.

Kansankirkko on nojannut jo 200 vuotta Uuteen, ei Vanhaan Testamenttiin.

Vierailija
32/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistaiseksi olen ajatellut, että yritän vaikuttaa ev.lut. kirkkoon sisältäpäin jäsenenä. Mutta jos kirkko vaan koko ajan maallistuu lisää ja arvot karkaavat yhä kauemmas Raamatusta, niin pakkohan se on sitten erota.

Luoma on huono piispa. En ymmärrä mikä se semmonen johtaja on, joka piiloutuu työntekijöiden selän taakse ja pesee kätensä kuin Pontius Pilatus, silloin kun kaivattaisiin selkeää johtajaa ja oikeaa Raamatun oppia.

Mitä niistä opeista tarkoitat?

Vierailija
33/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nyt juuri tässä kohtaa? Miksi ei vaikka silloin kun eronnut haluaa järjestää uudet kirkkohäät? Tai monessa muussa kohtaa mitä ei tehdä prikulleen Raamatun mukaan? Eihän Raamatun mukaan saisi olla rikaskaan, silti lestadiolaisetkin on ihan kuuluisia tästä että keräävät rahaa. Mikähän se Räsäsenkin rahatilanne on? Ettei vaan olisi vähän liian hyvä uskovaiselle? Kaikki rikkoo Raamatun sääntöjä? Kaikki uskovaisetkin. Joten miksk juuri homot nyt ovat niitä pahimpia?

Vierailija
34/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkkoonkin on jo ujuttautunut ihan tarkoituksella väkeä jonka tehtävä on lähinnä vain horjuttaa kirkon asemaa mistä jo takavuosina puhuttiin.Mihin ihmeseen sitten kirkkoa vähemmistöt edes tarvitsevat kun lähes kaikki jo opiskelujen myötäkin jo eronnut kun yliopistoissakaan kirkkoa siedetä edes heterona?

Vierailija
35/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntailaisille on kyllä ihan oma seurakunta, eikä helluntailainen edes voi kuulua luterilaiseen kirkkoon.

Vierailija
36/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntaiseurakuntaan kuuluminen tarkoittaa eri asiaa kuin luterilaiseen seurakuntaan kuuluminen.

Helluntaikirkko on luterilaisesta kirkosta erillinen seurakunta.

Jotkut voivat kuulua kumpaankin, mutta eivät välttämättä osallistu luterilaisen seurakunnan

toimintaan muuten kuin veroja maksamalla.

Vierailija
37/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosin muutama vuosi sitten kirkosta. Aioin liittyä takaisin. En liittynyt siksi, koska tiesin että jotain tällaista voi kohta olla tulossa, kun kirkko alkoi tukea Pridea. Nyt sitten on selvää, etten voi enää liittyä takaisin.

(Halusin liittyä takaisin koska olen vanhoillislestadiolainen ,koska haluamme kuulumme kirkkoon.)

En aio liittyä enää.

Ja miksi kirkko ei saisi tukea Pridea? Onko sinulla jotain seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjä vastaan?

Minulla ei ole yhtään mitään heitä vastaan ja siitä en rupea jankuttamaan. Uskon Raamattuun, tässä ainoa syy, ei mitään muuta syytä.

Voin kertoa taustan miksi erosin kirkosta. Jouduin uskonelämässäni kriisiin. Mutta uskonasia kirkastui minulle onneksi. Kun olin kriisissä, erosin kirkosta. Ajattelin että mitä väliä minulla sitten enää on edes kirkkoonkaan kuulua. Jaksoin kuitenkin uskoa ja olin aikeissa liittyä takaisin. Nyt en enää voi.

Kun kirkko muuttuu maailmanajan mukaan, mitäpä muuta minä voin kristittynä sitten ajatella kuin että, no, eipä tuossa ole nokan koputtamista. Täytyy väistyä takavasemmalle ja toivoa että Suomessa säilyisi uskonnonvapaus.

Vierailija
38/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi ottaa selvää asioista ennenkuin tekee tällaisia aloituksia.

Vierailija
39/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helluntaiseurakuntaan kuuluminen tarkoittaa eri asiaa kuin luterilaiseen seurakuntaan kuuluminen.

Helluntaikirkko on luterilaisesta kirkosta erillinen seurakunta.

Jotkut voivat kuulua kumpaankin, mutta eivät välttämättä osallistu luterilaisen seurakunnan

toimintaan muuten kuin veroja maksamalla.

Ei voi kuulua molempiin. Ei ainakaan varsinaisjäsenenä.

Vierailija
40/126 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

erosin jo:  en voi kulkea sitä tietä mitä kirkko seurakunnalleen näyttää

Onneksi voimme kaikki itse valita