Montako kertaa syö ruuasta jossa 400g jauhelihaa + 400g makaronia?
Poikkis siis tekee noista "pääkalloa" eli sekoittaa ne kypsinä yhteen. Kysyin onko siinä meille tän ja huomisen ruuat niin ettei mun tarvi laittaa mitään ja hän nauroi ettei siitä muille riitä kun hän ottaa koko satsin töihin. En käsitä miten normaalikokoinen poikkis tuhoaa kaiken yksin vaikka meneekin suoraan töistä futistreeneihin?? Itse olisin puolikkaasta kipeä ja pakkolevossa sohvalla. Ja hän ei todellakaan petä niin että jakaisi jonkun pääkallopadan toisen kanssa :D
Kommentit (171)
Meillä on 5 henkinen perhe, vanhemmat + kolme teiniä ja menee tommonen satsi kyllä yhdellä ruokailukerralla. Usein laitan vieläpä sen 600g jauhispaketin lihaa, että on ruokaisempaa ja pari sipulia ja valkosipulinkynttä.
Kuten täällä on todettu, itse söisin tuosta monta kertaa pienikokoisena naisena, joka lähinnä lenkillä koiraa.
180 senttinen ja massakas poikaystäväni söisi tuommoisen yhdessä illassa.
Nams, makaronimössä. Tai nistipataa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me miehen kanssa ennen perhettä saatettiin joskus tosi nälkäisinä vetäistä 400 gr makaronia ihan vaan tomaattipyreen ja fetan kanssa. Sitten meni loppuilta sohvalla. Ollaan pienikokoisia toimistotyöläisiä, mutta harrastetaan juoksua.
Nykyään meillä on kolme poikaa, yksi koululainen ja kaksi leikki-ikäistä, ja 400 gr pastaa saattaa edelleen mennä yhdellä aterialla, vaikka olisi kastiketta ja salaattiakin tarjolla.
Tuota lihamäärää en kylläkään ikinä upottaisi tuohon pastamäärään. Tsekatkaa lihan saantisuositukset.
Suositusten mukaan se olisi pelkkää makaronia :)
Kyllähän sitä voi syödä vaikka tuon lihamäärän kerta-annoksena ilman makaronia. Mutta viikon enimmäisannos on 500 grammaa per nuppi, joten loppuviikolla pitää keksiä sitten muita proteiininlähteitä.
Onko sulla joku lihamäärärajoitus?
Sikäli joo, että en syö punaista lihaa. Mutta muille ihmisille (etenkin lapsilleni) kokatessa pyrin välttämään asioita, joiden tiedetään kasvattavan syöpäriskiä.
Sama juttu. Mutta niin vain ei suuri osa ihmisitä tiedä tai usko, että punainen liha syöpäriskiä kasvattaa. Ilmastovaikutuksista ei kannata edes puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me miehen kanssa ennen perhettä saatettiin joskus tosi nälkäisinä vetäistä 400 gr makaronia ihan vaan tomaattipyreen ja fetan kanssa. Sitten meni loppuilta sohvalla. Ollaan pienikokoisia toimistotyöläisiä, mutta harrastetaan juoksua.
Nykyään meillä on kolme poikaa, yksi koululainen ja kaksi leikki-ikäistä, ja 400 gr pastaa saattaa edelleen mennä yhdellä aterialla, vaikka olisi kastiketta ja salaattiakin tarjolla.
Tuota lihamäärää en kylläkään ikinä upottaisi tuohon pastamäärään. Tsekatkaa lihan saantisuositukset.
Kyllähän sitä voi syödä vaikka tuon lihamäärän kerta-annoksena ilman makaronia. Mutta viikon enimmäisannos on 500 grammaa per nuppi, joten loppuviikolla pitää keksiä sitten muita proteiininlähteitä.
Sikäli joo, että en syö punaista lihaa. Mutta muille ihmisille (etenkin lapsilleni) kokatessa pyrin välttämään asioita, joiden tiedetään kasvattavan syöpäriskiä.
Sama juttu. Mutta niin vain ei suuri osa ihmisitä tiedä tai usko, että punainen liha syöpäriskiä kasvattaa. Ilmastovaikutuksista ei kannata edes puhua.
Eihän siitä ole edes mitään näyttöä. Iltapäivälehtien juttuihinko te uskotte??
No siis mulla on lihaa per annos 100 g ja pastaa 50-60 g.. söisin tuosta 4 kertaa mutta makaronia jäisi yli paljon
Mitä teette sillä 100g mitä perusmakaronipussista jää jäljelle?
Itse söisin 400g jauhelihaa 500g makaronia mössöstä puoli vuotta ja 3/4 menisi biojätteeseen. Meillä ei ole tehty sen jälkeen kun teinit kasvoi aikuisiksi ja muuttivat kotoa, vuosia oli vähintään kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siinä tapauksessa vältät punaista lihaa?
Miksi söisin sitä?
Meillä menee kahdelle aikuiselle tuo satsi kerralla.
Nykyään ostan jauhelihat suoraa tuottajalta kilon paketteina niin saa yhdellä sulattamisella kahden päivän ruuat. Ollaan hoikkia mutta tehdään pitkää päivää fyysistä työtä :)
Mitäs jos siinä onkin pariksi päiväksi evästä töihin? Meillä miehen kanssa toi määrä on päivässä syöty, itse syön kerran ja mies pari kertaa. Mies urheilee paljon ja on fyysisessä työssä niin ruokaa menee... oon ihan kateellinen kun joku kertoi, että tosta satsista makaroonilaatikko kahden aikuisen ja teinin taloudessa riitää kahteen ruokailuun ja vielä teinille lounaaksi loput. Meillä jää pieni annos seuraavalle päivälle. Ja itse syön sen kerran sitä... mies syö kyllä kun hevonen voi terve
Kaataisin moisen paskan roskiin maistamatta. Joku arvo on itselläni, että mitä tahansa köyhien alkoholistien nistipataa en syö.
Mitä tarkoittaa painoneutraali energiatiheys?
Vierailija kirjoitti:
Meillä tehtiin tuosta määrästä eilen makaronilaatikkoa (toki vielä maitoa ja koskenlaskijaa mukana) ja se riittää ainakin kahdelle päivälliselle + teinin lounaaksi meidän 3-henkiselle perheelle. Oletettavasti saadaan osa laittaa pakastimeenkin.
Taidatte aika luurankoja olla ja teini nälässä. Teinit syövät paljon kun kulutuskin on suurta.
Jos söisin yksin, varmaan 4-5 kertaa. Jos taas miehen kanssa syötäis, siinä olis 2 annosta. 1/4 mulle ja loput hänelle... Syö aina vähintään 2 kertaa enemmän kun minä. Yks ilta paistoi 800g jauhelihaa ja söi KAIKEN YKSIN. Ne vaan piti paistaa kun oli päiväys, mutta päätti sitten iltapalaksi vetää kaiken sen jauhelihan, olin vähä järkyttyny...
Teen noista aineksista aina makaronilaatikkoa, mutta tuosta määrästä söisin varmaan 4-5ateriaa. Syön tosin joka aterialla myös paljon vihanneksia ja käytän vain vähän punaista lihaa ja makaronia yleensä. Syön pieniä aterioita muutaman kerran päivässä, joten en kauho kerralla paljon.
Vapaa-ajalla liikkuva pieni ja hoikka toimistotyöntekijä 32v nainen
Makaroni riittäisi kolmeen tai neljään annokseen ja jauheliha kahdeksaan annokseen. Mutta olenkin pienikokoinen nainen ja köyhä opiskelija.
Meillä syötäisiin kerran ja jäisi yksi annos seuraavaan päivään. Siis vanhemmat ja 15v. tyttö ja 10v. poika. Ei olla mielestäni erityisen isoruokaisia, muttei pieniruokaisikaan.
Melkein kaikki vitamiinit ja hivenaineet puuttuu, joten ei edes yhden aterian ravinteita saa tuosta :/
Miksi siinä tapauksessa vältät punaista lihaa?