Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusallinen asia: kesävieraan hienhaju - voiko asiasta mainita?

Vierailija
19.06.2019 |

Eli meille on kesällä tulossa vieras useammaksi yöksi ja hän haisee yleensä todella voimakkaalle hielle. Epäilen, ettei käytä deodoranttia tai on ainakin vähentänyt kemikaalien käyttöä. Minä olen todella hajuherkkä ja varmaan vähän neuroottinenkin erilaisten hajujen suhteen.

Tarttuuko hienhaju helposti huonekaluihin ja vuodevaatteisiin? Voiko hänelle mainita asiasta, esimerkiksi pyytää peseytymään usein? Mitä tekisitte?

Ei ole provo.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Älä kutsu kylään.

Vierailija
2/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Älä kutsu kylään.

En oikein voi enää perua kutsua :( Kutsu sisältää koko perheen ja vain yhellä heistä tämä "ongelma". Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vähän huumorilla, että meillä mennään vain putipuhtaana nukkumaan.

Vierailija
4/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä sellaisia yksilöitä, joilla hiki haisee mädäntyneelle kalalle, eivätkä voi sille mitään, kärsivät itsekin.

Vierailija
5/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän AP tuskasi. Mieheni veli&vaimonsa haisevat yleensä myös tosi vahvasti hielle. Kiusallista ja joskus laukasee migreenin.😥

Vierailija
6/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunotte usein :)

Jos välttelee kemikaaleja saattaa ilahtua esim. Lahjapaketista missä on luomupesutuotteita. Annat sen vieraalle kun saapuvat.

Mulla on käytössä puhdas+ merkin mineraalikivi dödö, ja se oikeasti toimii kunhan puhtaalle iholle laittaa. Useampi tuttukin on hurahtanut kyseiseen tuotteeseen.

Tai ostat semmosen dödön ja kysyt et kelpaisko sille semmonen, kun satuit saamaan jostakin etkä itse käytä.

Vierailija
7/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunokaa monta kertaa päivässä.

Vierailija
8/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä! :) Lämmitämme siis saunan joka päivä heidän vierailunsa ajan, toivottavasti se auttaisi. Oletteko muuten huomanneet hienhajun tarttuvan helposti esimerkiksi sohvaan ja mikä olisi paras tapa ennaltaehkäistä tai poistaa hajuja?

(Tulee mieleen ketju "sohva haisee perseelle", mutta sentään niin paha tilanne ei onneksi ole :D)

Ap

Vierailija
9/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua myös täällä... :(

Miehen veli haisee vaimonsa kanssa ihan kauheasti hielle. Ovat ylipainoisia, eivät käytä tuoksuja ja ilmeisesti pesevät vaatteensakin (silloin harvoin kun pesevät) tuoksuttomalla allergia-pesuaineella.

Voit kuvitella miltä haisi olohuoneen kangassohva ja sen selkänojalla ollut alpakkashaali kun he olivat sohvalla muutaman tunnin istuneet. Vieläkin pystyn haistamaan heidän pinttyneen hajunsa vaikka vierailusta on jo monta vuotta, shaali vaihdettu ja sohvaa tuuletettu antaumuksella. Se ominaishaju ilmeisesti vaan imeytyi johonkin..,

Vierailija
10/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sauna saattaa olla virhe. Olen havainnut että sellaiset jotka eivät "osaa" pestä kainaloitaan kunnolla haisevat saunan jälkeen vielä enemmän hielle, kun siellä hikoillaan vaan lisää ja se hiki oikein kerrostuu kainaloihin. Tuo haju tarttuu esim. sohvatyynyihin, jos vieras niihin nojaa kainalollaan.

Vierailija
11/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua myös täällä... :(

Miehen veli haisee vaimonsa kanssa ihan kauheasti hielle. Ovat ylipainoisia, eivät käytä tuoksuja ja ilmeisesti pesevät vaatteensakin (silloin harvoin kun pesevät) tuoksuttomalla allergia-pesuaineella.

Voit kuvitella miltä haisi olohuoneen kangassohva ja sen selkänojalla ollut alpakkashaali kun he olivat sohvalla muutaman tunnin istuneet. Vieläkin pystyn haistamaan heidän pinttyneen hajunsa vaikka vierailusta on jo monta vuotta, shaali vaihdettu ja sohvaa tuuletettu antaumuksella. Se ominaishaju ilmeisesti vaan imeytyi johonkin..,

Voi ei, juuri tätä pelkään :( Ap

Vierailija
12/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo sauna saattaa olla virhe. Olen havainnut että sellaiset jotka eivät "osaa" pestä kainaloitaan kunnolla haisevat saunan jälkeen vielä enemmän hielle, kun siellä hikoillaan vaan lisää ja se hiki oikein kerrostuu kainaloihin. Tuo haju tarttuu esim. sohvatyynyihin, jos vieras niihin nojaa kainalollaan.

Voi ei! Tämä henkilö saattaa olla juuri sellainen, ettei "osaa" pestä itseään kunnolla - miten muuten haisisi niin kovasti? Todella ajattelematonta vai voiko olla niin, ettei hän huomaa sitä itse? Luulisi vaimonsakin maininneen asiasta... Ap

Vierailija
13/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pistät ukon suihkun kautta sänkyyn.

Vierailija
14/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies pesee itsensä hyvin (olen nähnyt) mutta kesähelteillä riittää 30min lämmössä ja haisee jo ihan hirveälle. Talvella ei tule heti se hiki pintaan, mutta mies itsekin kärsii asiasta ja on koittanut kaikkensa ettei heti alkaisi haista hieltä.

Vierailija
15/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu. Ei välttämättä auta mikään. Hyväksy asia, jos et muuta suunnitelmia.

Vierailija
16/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta mainitsemalla saattaa mennä välit. Myös kutsun peruminen saattaa johtaa samaan. Kuinka tärkeitä nämä ihmiset ovat sinulle?

Vierailija
17/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies pesee itsensä hyvin (olen nähnyt) mutta kesähelteillä riittää 30min lämmössä ja haisee jo ihan hirveälle. Talvella ei tule heti se hiki pintaan, mutta mies itsekin kärsii asiasta ja on koittanut kaikkensa ettei heti alkaisi haista hieltä.

Olen pahoillani miehesi puolesta, kuulostaa tosi ikävältä ja varmasti kärsii asiasta :(

Toiselle kirjoittajalle: tämä perhe ei ole kovin läheinen, mutta kuitenkin sukua. Toivon, ettei tulisi mitään riitaa välillemme.

Ap

Vierailija
18/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hienhaju todella niin vaarallista?

News flash: IHMISET HIKOILEVAT! Omg!!!

Te hikikammoiset olette todella vieraantuneita luonnosta ja pienet on murheet.

p.s. Neurooseja voi myös hoitaa.

Vierailija
19/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hienhaju todella niin vaarallista?

News flash: IHMISET HIKOILEVAT! Omg!!!

Te hikikammoiset olette todella vieraantuneita luonnosta ja pienet on murheet.

p.s. Neurooseja voi myös hoitaa.

Migreenikohtaus ei ole mikään pikkujuttu.

Vierailija
20/48 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojaa sohva jollain kankaalla jonka voi heittää pesuun vierailun jälkeen, tai hanki ihan varsinainen sohvanpäällinen niin sitä ei ehkä tarvitse selitellä.. Sohvatyynyt komeroon.

Kaksinkertaiset lakanat, niin ei tarvitse peittoja yms. alkaa pesemään. Jos ruokapöydän tuolit on pehmustetut niin niihinkin pestävät irtopehmusteet.

Voi olla että saunan joudut pesemään vierailun jälkeen jos saunotte. Ikävä kyllä, ainakin itse olin järkyttynyt niistä jäljistä mitä lauteisiin jäi eräästä vieraasta. Ainakin kunnon muovitetut laudeliinat pitää olla, kertakäyttöisinäkin niitä saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän