Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voinko mennä kännissä gynekologin vastaanotolle?

Vierailija
28.07.2023 |

Minua niin pelottaa tuo käynti. Minulla on maanantaina aika varattuna gynekologisiin tutkimuksiin.
Ahdistaa niin vietävästi. :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kunhan et sitten sammu sinne vastaanotolle.

Vierailija
2/17 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join 4 0,5 tuoppia ennenkun menin pään magneettikuvaukseen, varmistin neurologilta etukäteen ettei se haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin nuppi täyteen, pikkupöksyt nurkkaan, haarat leväällen ja se on siinä. Gynekologi selaa Hesarin ja antaa lausunnon. Sivulla 23-24 on jotain outoa. Hajua, makua ja jotain kasvustoa.

Vierailija
4/17 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynehän voi sit panna sua kun oot kännissä vähän estottomampi.

Vierailija
5/17 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

shä shä oot niiiin gommeeee, shaanksmä mennä maate?

Vierailija
6/17 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä tarvitse pelätä ja voit sanoa vastaanotolla, että sinua pelottaa/jännittää. Gynekologi osaa kyllä huomioida pelot ja tekee tutkimuksesta niin mukavan kuin se nyt voi olla. Ei se maailman mukavin lääkärikäynti ole, mutta ei siihen kuole, eikä se edes koske. Tuntuu epämukavalta, mutta kyllä sen kestää.

Vierailija
7/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi mennä kännissä. Täysin naurettava ajatus. Kerran se vain kirpaisee.

Vierailija
8/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin ennemmin rauhoittavan pillerin 🙄

Vierailija
9/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata alkaa käyttää alkoholia ahdistavissa tilanteissa. Siitä tulee tapa ja kohta jokainen pieni ahdistuksen tilanne saattaa aiheuttaa ryyppäämistä.

Parempi jos vain suinkin koitat kestää kokemuksen (joka ei ole usein kuin lievästi epämukava) selvinpäin niin että opetat itsellesi että siedät inhottavia tilanteita, eikä toisinpäin.

Itse kysymykseen vastaus: kai sitä voi mutta en joisi ainakaan kovia kännejä, koska vaikka todennäköisyys että tarvitset siellä ollessa yhteisvaikuttsvaa lääkeainetta on pieni, en ottaisi riskia. Plus jos et osaa juoda tarkasti niin voit juoda itsesi liian känniin joka ei ole optimaalista kun housut pois/pitäisi pysyä paikallaan. Varmasti pystyt myös kommunikoimaan ja huolehtimaan kokemuksen sujumisesta kun et juo.

Vierailija
10/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän jäisi omakantaan hauska maininta ikuisiksi ajoiksi ja a-ongelmasi otettaisiin esiin jatkossa kaikissa hoitotilanteissa.

Vierailija
11/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ensi viikolla. Olen valmistautunut niin että olen laittanut limakalvoja hoitavaa rasvaa sinne joka ilta. Sekin sattui pari ekaa kertaa.

Aion ottaa opamoxin. Olen välillä ollut tosi paniikissa jo etukäteen asian vuoksi. Minulla on alapäänalueelta ki d utuskokemuksia ja ptsd ja vessaongelmia mitkä aiheuttavat jatkuvaa ahdistusta.

Vierailija
12/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kännissä kannata mennä.

Vierailija
13/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkky juntti.

Vierailija
14/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mieluummin kipulääke tms.

Vierailija
15/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitähän jäisi omakantaan hauska maininta ikuisiksi ajoiksi ja a-ongelmasi otettaisiin esiin jatkossa kaikissa hoitotilanteissa.

Tämä. Ja enää ikinä ei otettaisi vakavasti vaikka olisi ollut absolutisti jo vuosikymmeniä. Joka vaivan syy on siinä juopottelussa.

Vierailija
16/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin gynekologi, en kyllä ottaisi sinua huoneeseeni.

Vierailija
17/17 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voit 🍻