Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi talo ja vierailevat lapset ahdistaa

Valmiiksi tuskastunut
19.06.2019 |

Olemme saaneet juuri muuttoa vaille valmiiksi uuden ihanan talomme. Meillä on paljon isoja lattiaan asti ulottuvia ikkunoita ja nyt jo kauhunsekaisin tuntein odotan sitä, kun muutto on tehty ja kaikki paikat puunattu, miten vierailevien sukulaisten ja ystävien lapset hyökkäävät tahmatassuillaan lääppimään varsinkin ikkunoita. Rakennusaikanahan tämä ei ole ollut ongelma, kun pölyä ja likaa on muutenkin kaikki paikat työmaalla täynnä, mutta muuton myötä tilanne muuttuu. Olen nähnyt, kun näistä tenavista muutama on esimerkiksi naarmuttanut auton kylkeä kivellä, mutta "ei saa komentaa tai syyllistää, ettei kellekään tule paha mieli". Minua ei häiritse kyläillessä, jos heidän kotonaan lapset lääppivät ikkunoita tai mellakoivat, mutta tarvitseeko minun sietää tätä omassa kodissani? Jos emme kutsu heitä kylään niin suuttuvat... Voimmeko pyytää kylään vain aikuisia vai lyönkö siivousvehkeet vanhempien kouraan ennen kuin lähtevät? Mikä neuvoksi? Kohtalotovereita? Tiedän tämän kuulostavan pikkumaiselta, mutta mielestäni jokainen saa olla omassa kodissaan niin kuin haluaa. Eikä meitä siis haittaa, vaikka lapsiperheet eivät meillä kyläilisikään, mutta miten tämän asian muotoilee vanhemmille ilman heitä suututtamatta? Muutamien ystävien lapset on kyllä tosi siistejä, mutta suurin osa menee tuohon tahmatassuosastoon.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla pienet ongelmat. :D

Vierailija
42/51 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi.

Vierailija
44/51 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heivata wt-perheet kokonaan ulos omasta tuttavapiiristä.

Vierailija
45/51 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa, ja ymmärrän jos ap:n tuttuja harmittaa että lapset ei saa tulla kylään. Minä yritän tehdä parhaani omien lasteni kanssa, ja he eivät kyllä sotke edes kotona tahallaan. Toisaalta harmittaisi kyläilykutsu ilman lapsia, kun ei meillä ole juuri lapsenvahteja. Toisaalta en minäkään ole kutsunut meille muutamaa perhettä juuri siksi, että niitä niiden lapsia ei jaksa kukaan.

Kaipa silläkin ok väliä, miten asian ilmaisee?

Toisaalta, meille ei ole koirat tervetulleita ollenkaan, eikä kyse ole allergioista. En vain halua meille yhtään karvoja ja kuolaa.

Vierailija
46/51 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä jolla on lapsia: etkö muka pahoittaisi mieltäsi, jos kylään kutsutaan vain sinut (+puoliso) mutta ei lapsiasi? Olettaen toki, että lapset ovat tämän aikaa hoidossa eikä heitteillä. Kertokaahan nyt mitkä sanat tuohon valitsee toista loukkaamatta?

Kyllä vetäisin herneen nenään vaikka olisi mitkä sanavalinnat, ihme pinnallista mukaystävyyttä jos lapseni eivät saisi tulla mukaan. Vetäisin tästä omat johtopäätökseni ja voitaisiin olla vaikka näkemättä enää ollenkaan. Tai jossain kahvilassa joskus, ehkä.

Vierailija
47/51 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kutsu pikkulapsiperheitä kotiisi. Tapaatte ulkoillen, tapahtumissa, kahviloissa tai heillä.

Ongelma ratkaistu.

Vierailija
48/51 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän koti, teidän säännöt. Ja on SINUN vastuulla tehdä ne selväksi.

Jos on teidän koti, monikossa, niin miten se sääntöjen selväksi teko muka pelkästään ap:lle kuuluu?

Vierailija
49/51 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän koti, teidän säännöt. Ja on SINUN vastuulla tehdä ne selväksi.

Jos on teidän koti, monikossa, niin miten se sääntöjen selväksi teko muka pelkästään ap:lle kuuluu?

Ehkäpä se on ap, joka jäljet siivoaa? Puoliso ei osallistu ollenkaan, joten siksi ap ei halua että kotinsa muuttuu jonkun lapsikatraan vuoksi paskalääväksi joka on persekersojen vierailun jälkeen pintaremonttikunnossa. Lapset kun tykkäävät esim. sotkea, raapia ja repiä tapetteja, eivätkä lasten vanhemmat välitä mitään.

Muutamaa esimerkkiä vierestä katsoneena en ihmettele enää yhtään, miksi lapsiperheitä ei haluta omaan kotiin kylään. Jos lapset on vieressä, huuto ja meteli on hirveä, ja "Kattokaa mua kattokaa mua kattokaa mua kattokaa mua kun mä pyörin ja mun hame pyörii KATTOKAA!!" -huuto on tauotonta (tai mitä ne lapset nyt huutaakaan, ei aikuiset voi keskustella). Lasten annetaan tehdä mitä vain, ja jälki on sen mukaista, kun lasten vanhempia ei kiinnosta katsoa lastensa perään, kun on ihanaa kun eivät pyöri jaloissa kun ovat eri huoneessa.

Vierailija
50/51 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos ihan tahallaan, opetusmielessä, loukkaat niitä vähän? Panttaat kyläilykutsua ja sitten, kun joku kysyy, miksei ole kuulunut kutsua, sanot suoraan, ettet halua heitä teille, koska eivät ole osanneet kasvattaa lapsiaan niin, ettei sinun tarvitsisi pelätä uuden talosi olevan heidän vierailunsa jälkeen remonttikunnossa. Voit vaikka sen auton naarmuttamisen nostaa esille, jos tulee jotain napinaa.

Ymmärrän siis aloittajaa täysin. Meillä on vastaremontoitu talo, jossa osa pinnoista on hyvin herkkiä (paperitapetit muun muassa), enkä todellakaan haluaisi ketään lääppimään niitä tahmatassuillaan. Miten voi ollakin, että lasten kädet on aina jotenkin tahmaiset, vaikka ne olisi juuri pesty?! Toki komentaisin lapsia sitten itse, jos vanhemmat eivät sitä tekisi. Ja tekisin sen sellaisella tavalla, että nolaisin ne saamattomat vanhemmat, jotka eivät ole viitsineet opettaa jälkikasvulleen edes alkeellisia tapoja.

Kun itse olin lapsi, ei tullut mieleenkään sotkea, riehua tai penkoa tavaroita kyläpaikassa! Jos oltiin jossain, missä ei ollut muita lapsia, istuttiin kuin tatit sohvalla ja kahvipöydässä. Jos kyläpaikassa oli lapsia, leikittiin heidän kanssaan joko heidän huoneessaan tai ulkona, muttei kyllä juostu ympyrää olohuoneessa ja kiljuttu kuin porsaat. Käytöstavat opetettiin lapsille silloin ihan pienestä pitäen ja ne opetettiin kotona, ei ruokakaupassa tai tuttavaperheen luona. Jos käyttäytyi huonosti, rikkoi tai sotki tahallaan, siitä sai rangaistuksen. Nykyään ilmeisesti ei, kun lapset ovat sellaisia, ettei heitä uskalla kutsua kyläänkään?

Vierailija
51/51 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin olevani takakireä nipottaja, mutta onneksi täältä löytyy muitakin, joissa lasten huonot käytöstavat saa näkemään punaista! Tässä varmaan saa samanlaisen mielensäpahoituksen aikaan kuin hääkutsu ainoastaan vanhemmille, muttei lapsille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi