Meidän avioliitto miehen kanssa katkesi yrittäjyyteen
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
ja sinä makasit kotona?
Puhu vaan omasta puolestasi :D
Se kun ei ole koskaan kesälomaa. Lapsellakaan ei ole 10v ollut kunnon kesälomaa.
Olen ollut kymmenen vuotta yrittäjänä ja pidän lomaa viitisen viikkoa vuodessa juuri silloin kuin itse haluan. Olen itseni herra ja päätän itse miten lomani järjestelen.
Kaikki ei voi pitää lomaa silloin kun haluaa. On se kriisin paikka ja ymmärrän oikein hyvin.
No sitten onkin paremoi erota jos kuvittelet että toisen lomat pyörii sinun napasi ympärillä. Parempi kun vaan keskityt omiin lomiisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kymmenen vuotta yrittäjänä ja pidän lomaa viitisen viikkoa vuodessa juuri silloin kuin itse haluan. Olen itseni herra ja päätän itse miten lomani järjestelen.
Kun yrittäjä luottaa omiin työntekijöihinsä, voi näin tehdä. Näin meidänkin työpaikalla. Yrittäjä luottaa, että me työntekijät pidämme firman pystyssä hänen lomansa ajan ja niinhän me teemme.
Toki tämä viisastelu ei nyt ap:ta auta. Ikävää, että olette ajautuneet erillenne.
Kesällä lomaa? No ei tod. Syksyllä voi sitten lomailla pari viikkoa.
Mekin ollaan yrittäjiä. Pidetään joka kesä pari kuukautta lomaa.
Elämä on valintoja!
Niin se oli oman lapsuuden perheenikin kanssa. Yrittäjä-isällä ei ollut juurikaan lomaa ja jos oli, niin hirveä kiire takaisin. Toisaalta, taloudellinen turva oli.
Toisaalta, toisillakin on taloudellinen turva. Pitkät lomatkin.
Lapsen puolesta tämä surettaa. Ei ole ollut koskaan kunnon, pitkää lomaa jossa isä myös olisi läsnä. Meillä ei ollut työntekijöitä ja kiireisin aika oli kesällä mutta lomaa ei juuri koskaan vuosien aikana ollut. Töitä oli myös talvisin ja tulot sellaiset ettei lomia juuri voinut pitää.
Vierailija kirjoitti:
Lapsen puolesta tämä surettaa. Ei ole ollut koskaan kunnon, pitkää lomaa jossa isä myös olisi läsnä. Meillä ei ollut työntekijöitä ja kiireisin aika oli kesällä mutta lomaa ei juuri koskaan vuosien aikana ollut. Töitä oli myös talvisin ja tulot sellaiset ettei lomia juuri voinut pitää.
Tuliko tää sulle jotenkin yllätyksenä? Ei sesonki aikaan mitään lomia pidetä. Ja tässä on yksi syy miksi lapsia en haku, mieheni on yrittäjä ja painaa ympäripyöreitä päiviä joten olisin käytännössä yksinhuoltaja.
Pyrkyrit on perseestä. Hyvä että lähdet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko tää sulle jotenkin yllätyksenä? Ei sesonki aikaan mitään lomia pidetä. Ja tässä on yksi syy miksi lapsia en haku, mieheni on yrittäjä ja painaa ympäripyöreitä päiviä joten olisin käytännössä yksinhuoltaja.
Tuli aikanaan koko yrittäjyys yllätyksenä. Mies oli ihan eri töissä mutta sai potkut tuotannollisista ja taloudellisista syistä eikä löytänyt enää saman alan työpaikkaa. Vaihtoi ammattia ja alkoi yrittäjäksi kun lapsi oli alle vuoden ikäinen. Ja koulussa oletetaan että koululaisen lomalla tehdään jotain. Ei siellä kesäsesonkeja tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole kone. Sun mies palaa loppuun ennemmin tai myöhemmin. Kyllä näitä työnarkomaaneja ( yleensä ovat miehiä) Suomesta löytyy paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ei ole kone. Sun mies palaa loppuun ennemmin tai myöhemmin. Kyllä näitä työnarkomaaneja ( yleensä ovat miehiä) Suomesta löytyy paljonkin.
Tämä on ihan ahneuksissaan ansaittua loppuunpalamista.
Mun isä on puutarha-alan yrittäjä. Arvaa vaan, lomailtiinko meillä kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaa loppuun kun ei pidä sesongin aikana lomaa? Ei hätää meillä on sesongin jälkeen varattu 2 viikkoa lomaa ja tuuraaja tulee siksi aikaa töihin.
Toki tekee pitkiä päiviä muulloinkin mutta pyrkii pitämään viikonloput vapaana.
Sukulaisten kansa ei ylipäätään kannata alkaa yritystoimintaan. On siinä puolensakkin, mutta myös ne läheiset suhteet kärsii. Koettu on.