Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Radikaali rehellisyys: olin takaovella, naapuri tuli pyytämään ruohonleikkuria lainaksi

Vierailija
18.06.2019 |

annoin, ja pahoittelin että en ollut ihan skarppina, koska olin juonut neljä(!) lonkeroa töiden jälkeen.

Ymmärtäkää: Meidän keskiluokkaisella "kunnollisella" alueella tuommoisen myöntäminen keskellä työviikkoa on todella radikaalia. Aikaisia aamuja, paljon töitä, vastuuta tai sen teeskentelyä. Mielikuvan ylläpitoa. Siihen ei epäskarppius ja lonkerot sovi.

Mutta mulla on tämä uusi projekti, missä ideana on sanoa totuus, vaikka se olisikin noloa.
Naapuri katsoi, nauroi iloisesti ja sanoi lämpimästi, että ei haittaa mitään. Tekisi mieli itsekin.

Yleensä aina kun sanon totuuden, se otetaan hyvin vastaan. Ihmiset huomaa kun heille puhutaan asiaa. Ja oman heikkouden myöntäminen helpottaa muiden oloa.
Oletteko muut mammat huomanneet saman? Kertokaa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan ymmärtänyt. Tais mennä pari lonkeroa vielä lisää.

Vierailija
2/8 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Jep, useissa tilanteissa tuo rehellisyys keventää tunnelmaa. Mutta toki on sellaisiakin tilanteita, joissa siihen ei suhtauduta kovin hyvin. Parhaiten varmaan suhtaudutaan juurikin tuollaiseen rehellisyyteen, jossa sanotaan jotain "ikävää" itsestä eikä muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärtänyt. Tais mennä pari lonkeroa vielä lisää.

Ihanan rehellistä, kiitos tästä.

ap

Vierailija
4/8 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkaisella alueella sitten lainataan leikkuria?

Vierailija
5/8 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskiluokkaisella alueella sitten lainataan leikkuria?

Juu, miksi ihmeessä ei? Meillä ollaan paljon tekemisissä toistemme kanssa.

Vierailija
6/8 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ap! Jep, useissa tilanteissa tuo rehellisyys keventää tunnelmaa. Mutta toki on sellaisiakin tilanteita, joissa siihen ei suhtauduta kovin hyvin. Parhaiten varmaan suhtaudutaan juurikin tuollaiseen rehellisyyteen, jossa sanotaan jotain "ikävää" itsestä eikä muista.

Hyvä pointti.

Silti, olen saanut  myös hyvin läpi asioita sekä töissä että kotona, kun olen rehellisesti sanonut mielipiteeni esim. jostain mielestäni huonosta toimintatavasta. Vaikka sillä hetkellä kritisoitua kirpaiseekin, hän kyllä yleensä huomaa, että tarkoitukseni ei ole moittia, vaan saada asiat sujumaan paremmin. Ihme ja kumma, tämä toimii myös puolisoon.

ap

Vierailija
7/8 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmiset niistä kerroista, kun olette uskaltaneet sanoa mitä oikeasti ajattelette, ja siitä on seurannut jotakin muuta kuin väkivaltaa...

ap

Vierailija
8/8 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulis kuuloonkaa, et joku lainais ruohonleikkuria meidän rivarialueella. Muuten on hyvin viihdytty ,eikä olla riidelty 34 vuoteen ,mitä useimmat meistä on tääl asuneet. Ottakaa mallia.