Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut satunnaistarkastukseen

Vierailija
18.06.2019 |

Lentokentän turvatarkastuksessa. Mä jouduin tuossa äskettäin. Hieman hämmennyin pariksi sekunniksi, mutta sitten jo nauratti. Varoituksen sana muille naisille, että siinä pitää päästä kosketuksiin vyötärölle ja jos on esim. koko mekko, niin siinä sitten helmaa vaan ylös kaikkien edessä. Onneksi oli leggingsit, täytyy taas laittaa takaisin tulomatkalle, ties vaikka satunnaisuus osuu taas kohdalle, muutenkin tapahtuu aina mulle outoja sattumuksia. 😁

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä valitus tai rikosilmoitus . Lisäksi ilmottaa myös tarkastuksen tekeville poliiseille/ raja/ tulli, että ovat syyllistyneet rikokseen.

Vierailija
82/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kuussa lensin Amerikkaan ja lentolipussa oli SSSS-tunnus. Piti jonottaa semmosen kopin edessä tunti ja jotkut tyypit otti ne pyyhkäisynäytteet, ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään joka toinen kerta.

Epäilen tarkastusten "satunnaisuutta". Pikemminkin tarkastukseen joutuu kun sopii jotenkin narkin tai salakuljettajan profiiliin.

T: Mies. Pitkät hiukset.

Vierailija
84/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina olen johonkin tarkastukseen joutunut. Kädet levälleen ja tullivirkailija "kopeloi", ulkomailla ja kotimaassa, aina sama homma. Mitään näytteitä ei sentään ole otettu eikä ole tarvinnut riisua. Samapa tuo mulle, ei mulla koskaan mitään luvatonta ole mukana ja menen aina hyvissä ajoin kentälle ennen lentoa. Aikaa on. Tympäiseehän se kun turhaa työtä tekevät ja samaan aikaan joku roisto voi päästä pälkähästä.

Vierailija
85/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun aina satunnaistarkastukseen sekä kotimaasss että ulkomailla, lennän noin kerran kuussa. Ja kukaan ei ole koskaan kopeloinut hameen alta.

Vierailija
86/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen joutunut. Tosin ei se ollut satunnaista, käytökseni ja ulkonäköni viittasi hyvin vahvasti siihen, että olisin tehnyt pahojani. Pyyhkäisyssä ei ilmennyt jälkiä huumeista, joten jatkoin matkaani ja ehdin juuri ja juuri lentokoneeseen.

Kuinka helkkarin myöhään voi kentälle lähteä jos ehtiminen on tuosta kiinni?

Pitkä tarina lyhyesti: odotin kaveria viime metreille, ennenkuin lähdin kentälle, puhelin unohtui taksiin ja sitten menikin aikaa siihen, että saatiin oikea kuski kiinni ja puhelin takaisin minulle. Onneksi oli aamuyö, eikä matkustajia paljon. Jos olisi ollut päivällä, niin en taatusti olisi ehtinyt turvatarkastuksesta lentokoneeseen. Ainiin, kaveri tuli sitten omalla kyydillä perässä, eli ei tapahtunut kauheuksia hänelle. Vaikka sitä pelkäsin ja varmaan näytin siltä, että olisin vetänyt kaikkia maailman huumeita ja kantanut päälläni kolmea pommia ja kondominyssyköitä vatsassa.

Vierailija
87/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on pyydetty nostamaan mekkoa siinä kaikkien nähtävillä. Oli onneksi sukkahousut. Sitä nostetaan vaan siis sen verran että saadaan mahasta otettua liuskalla näyte. Annettiin vaihtoehdot joko siinä kaikkien nähtävillä tai mennään takahuoneeseen.

Tätä varten pyydettiin paikalle naisvirkailija ja ihan Helsinki-Vantaalla tapahtui. Teille jotka väitätte ettei ole totta, en minäkään uskoisi jos en olisi kokenut.

Vierailija
88/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut otettiin kerran lähtöportilla ennalta määrättyyn turvatarkastukseen ennen Finnairin Nykin-lennolle nousemista. Oli hieman wtf-olo, mutta kaikki oli teitenkin ok ja pääsin normaalisti lennolle.

Vierailija
89/91 |
18.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on pyydetty nostamaan mekkoa siinä kaikkien nähtävillä. Oli onneksi sukkahousut. Sitä nostetaan vaan siis sen verran että saadaan mahasta otettua liuskalla näyte. Annettiin vaihtoehdot joko siinä kaikkien nähtävillä tai mennään takahuoneeseen.

Tätä varten pyydettiin paikalle naisvirkailija ja ihan Helsinki-Vantaalla tapahtui. Teille jotka väitätte ettei ole totta, en minäkään uskoisi jos en olisi kokenut.

Siis kuten aiemmin mainitsin, kyllä niitä testejä tehdään myös paljaalle iholle, silloin kun esim kangas on liian paksua tai matkustajalla on iho makkaroilla, sillä nämä saattaa antaa false positiven, eli väärän tuloksen.

Kaikilla on aina mahdollisuus tehdä tarkistus sivummalla omassa rauhassa tai pyytää naispuolista tarkastajaa paikalle. Tätä ei kuitenkaan mainosteta, koska se vie aikaa ja ihmisillä on usein kiire tuossa vaiheessa. Jos avaa suunsa ja pyytää niin onnistuu aina!

Vierailija
90/91 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvatarkastuksessa töissä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos on musliminainen ja burkha päällä? Otetaanko näyte jossain piilossa naistyöntekijän toimesta vai eikö heitä testata ollenkaan?

Kyllä, jos satunnaistarkastua osuu hunnutettuun naiseen, tarkastus tehdään naisen toimesta eri huoneessa jos matkustaja näin toivoo.

KAIKILLA matkustajilla on tähän oikeus, mutta esim toisen sukupuolen työntekijää saattaa joutua odottamaan, muutenkin tarkastus erillisessä huoneessa kestää huomattavasti kauemmin, joten ei sitä melkein kukaan oikeasti halua.

Tarkistus on tehtävä, joten siinä ei sitten auta jos meinaa lennolta myöhästyä jos tällaista vaatii kun tarkastus silloin kestää. Ei sieltä sitten päästetä aiemmin pois (ellei matkustaja päätä sittenkin suostua normaaliin toimenpiteeseen) Harva miettii tätä ja vaatii melkein periaatteesta erillistä tarkistusta, siksi sitä ei erikseen mainosteta. Miettikää mitkä jonot jos jokainen av-mamma haluaisi näyttää sitä vatsaansa erillisessä huoneessa! Ei niitä oikeesti kukaan edes mieti tai katsele.

Tarkastus voitaisiin tehdä samassa paikassa kuin muillekin vaikla verhon takana kuin sovitus kopissa. Ei voi olla oikein että joutuu nostelemaan hametta kaikkien nähden. Ei tämä turvallisuusteatteri oikeuta ihmisten nöyryyttämiseen. Jo se että otetaan näytteitä ilman perusteltua rikosepäilyä alusvaateiden vyötärönauhalta, vatsan iholta tai käsistä saa kysymään olemmeko jo vain eriasteisia vankeja.

Vierailija
91/91 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ding dong! Itse joudun viime syksynä Hampurin lentokentällä jonkinlaiseen satunnaistarkastukseen. En silloin hoksannut katsoa että oliko lentolipussani se ssss-merkintä. Kaulahuivi vaadittiin riisumaan kun laitoin käsimatkatavarat hihnalle skannausta varten. Mun piti mennä seisomaan skannerin luokse ja se virkailija selitti mulle jotain Englannin kielellä ja käski mua pysymään paikoillani. Se vaan katsoi ettei mulla ole taskuja. Meidän ryhmässä joiltakin tumnusteliin taskut jos niitä oli housuissa tai hupparissa. Luuliko ne että mä yritän salakuljettaa jotain räjähteitä tai huumeita. En ymmärrä että käytännössä koko ryhmä jouduttiin kyseiseen tarkastukseen vaikka oltiin käytännön opintoihin liittyvällä vaihtomatkalla. Menomatkalla riitti vain se että laitoin tavarat hihnalle ja otin kannettavan tietokoneen näkyville. Harva nauttii tuollaisista tarkastuksista. Siinä yksi syy lisää miksi vältän lentämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän