Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilotteleeko teidän miehet puhelintaan?

Vierailija
18.06.2019 |

Näyttö aina pöytää vasten, lataamaan myös aina näyttö alas päin. Ei koskaan jätä sitä mihkään vaan kuljettaa aina mukanaan myös vessaan. Tietokoneessa tyhjentää aina sivuhistorian..
Meillä on ollut aiempi yhteenotto liittyen miehen touhuihin ja mulle on tullut taas sama fiilis että ei ole asiat niinkuin pitäisi..

Kommentit (241)

Vierailija
141/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse piilottelen puhelimestani ja tietokoneen selaushistoriasta esim. sitä, että käyn Vauva-palstalla. Aina ei ole kyse pettämisestä, silti mieheni ei tarvitse tietää minusta ihan kaikkea.

Tämä palsta on kirjaimellisesti ainoa syy koko maailmassa miksi saa perustellusti deletoida sivuhistoriansa ja piilottaa puhelimensa. 

Vierailija
142/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piilottele.

Itse piilottelen silloin, kun on jotain noloja sivuja auki selaimessa. Vaikka joku henkilökohtaisista asioista anonyyminä avautumiskeskustelu vauva.fi:ssä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JooJaaJoo kirjoitti:

Hih. Naurattaa nämä veijarit jotka vetoavat työpuhelimen NDA:han ja ties mihin. Ovat joko mielestään keksineet hyvän tekosyyn piilotella asioitaan, ovat vainoharhaisia tai potevat vähän turhan yleistä kuvitelmaa itsensä ja oman työn tärkeydestä. Tämä on voi kovin yleistä tietyillä aloilla, ja olen päässyt moista syndroomaa seuraamaan usean vuoden ajan eri ympyröissä. Omaa egoa nostetaan kuvitelmilla että ollaan 'suurten salaisuuksien haltioita' tai niiden 'salaisen tiedon arvoisia'.

Jos luotto on omaan puolisoon, niin selvähän se on että 'salaiset' työasiat pysyy salaisuuksina myös puolison osalta. Ei tulisi mieleenkään vuotaa mitään, vaikka tiedän tasan tarkkaan mitä ja miten puolison firmassa (suht näkyvä startup) menee. Ja kyseessä siis johtoryhmätason asiat.

Luottamus tarkoittaa myös avoimuutta. Jos ei ole toista niin ei ole toistakaan.

Työasiat ei silti ole tarkoitettu vuodettavaksi ulkopuolisille. Vaimo on ulkopuolinen. Työnantajan kannalta. Mikä tässä on niin vaikeaa?

Vierailija
144/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkää että näytölle tulee jotain mitä sinun ei pidä nähdä?..

Jep, esim. typykkä laittaa viestin et "Millon n*ssitaan?"

Vierailija
145/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytössä on työnantajan puhelin, työnantaja todellakin olettaa, että kukaan ulkopuolinen - vaikka vaimo - ei todellakaan tiedä sen avauskoodia. Se olisi työsalaisuuksien vuotamista ja irtisanomisen peruste.

Mua ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa miehen työchatti, eikä hänen työnsä ole mitään kansantaloutta keikuttavaa rakettitiedettä. Tiedän koodin ihan turvallisuussyistä, esim. hätätilanteita varten se on hyvä olla olemassa.

Vierailija
146/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on huvittavaa noi äijien selitykset että puhelin on henkilökohtainen ei sitä saa tutkia. Miksi?! Mitä niin henkilökohtaista siellä on ettei sitä saa tutkia? Sehän juuri kertoo että salattavas on ja todella paljon.

Miksi sinun pitäisi päästä tutkimaan toisen puhelinta. En minäkään vahdi vaimon puhelinta - joku luottamus pitää parisuhteessa olla. Te ette luota siis toisiinne? miksi olla ylipäätään yhdessä.

Vierailija
147/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen poikaystävä harrasti samaa, joskus säilytti puhelintaan kaapissa, pöydällä jos piti niin näyttö alaspäin ja myös kuljetti mukanaan sinne vessaankin. Puhelinta ei voinut selata toki vieressäni vaan aina räpeltäminen niin etten nää. Loppujen lopuksi selvisi, että viestitteli entisen hoitonsa kanssa. Muutenkin epärehellinen ihminen, onneksi ei montaa vuotta elämästä mennyt hukkaan tuon kanssa.

Vierailija
148/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaikka on tiennyt että tiedän hänen salasanansa. On sanonut, ettei hänellä ole mitään piiloteltavaa. Selaa puhelintaan niinkin, että minä olen vieressä ja minulla on suora näköyhteys puhelimeen. En ymmärrä, miksi joku katsoo tuollaista käytöstä että piilotellaan puhelimen näyttöä. Antaisin suoraan hatkat koska ei siinä vaan ole muuta vaihtoehtoa kuin se että siellä on jotakin piiloteltavaa, ja niin ei parisuhteessa saa olla. Ja eihän tuo toki tarkoita sitä että toisen puhelinta saisi käydä tutkimassa, vaan pitää voida luottaa toiseen.

Vierailija
149/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua haittaa kun alan googlettaa tai viestittää jotain niin viestisyöte sanoihin tulee vauva vauva keskustelu jne. Miten ne saa pois? Nolottaa jos joku hoksaa.

Vierailija
150/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JooJaaJoo kirjoitti:

Hih. Naurattaa nämä veijarit jotka vetoavat työpuhelimen NDA:han ja ties mihin. Ovat joko mielestään keksineet hyvän tekosyyn piilotella asioitaan, ovat vainoharhaisia tai potevat vähän turhan yleistä kuvitelmaa itsensä ja oman työn tärkeydestä. Tämä on voi kovin yleistä tietyillä aloilla, ja olen päässyt moista syndroomaa seuraamaan usean vuoden ajan eri ympyröissä. Omaa egoa nostetaan kuvitelmilla että ollaan 'suurten salaisuuksien haltioita' tai niiden 'salaisen tiedon arvoisia'.

Jos luotto on omaan puolisoon, niin selvähän se on että 'salaiset' työasiat pysyy salaisuuksina myös puolison osalta. Ei tulisi mieleenkään vuotaa mitään, vaikka tiedän tasan tarkkaan mitä ja miten puolison firmassa (suht näkyvä startup) menee. Ja kyseessä siis johtoryhmätason asiat.

No hih. Jos et ole puhdas provo tai kovin nuori, niin aika yksioikoinen ainakin. Aika moni firman on varsin mustasukkainen vaitiolovelvollisuuksista. Siihen ei hih vakuuttelut puolison luotettavuudesta auta.

Vierailija
151/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä piilottelee ja hyökkää heti jos puhelin piippaa.

Joskus n.10 vuotta sitten tutkin mieheni puhelinta ja löysin viestejä, joissa sopi seksitreffejä jonkun naisen kanssa. Järkytyin ja itkin. Päätin, että en enää ikinä tutki mieheni puhelinta.

Vierailija
152/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa te olette alkaneet käyttää puolisonne puhelinta? Eksän kanssa olimme yhdessä 15 vuotta eikä kertaakaan tullut tilanetta, jolloin olisi pitänyt laitana toisen puhelinta tai katsoa sitä?  Kumpikaan ei piilotellut puhelinta, mutta kumpikaan ei koskaan koskenut toisen puhelimeen. 

"Mulla on akku loppu, voinko soittaa sun kännykällä?"

Vierailija
153/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on huvittavaa noi äijien selitykset että puhelin on henkilökohtainen ei sitä saa tutkia. Miksi?! Mitä niin henkilökohtaista siellä on ettei sitä saa tutkia? Sehän juuri kertoo että salattavas on ja todella paljon.

Että mitä että? Onko sulla itselläsi ystäviä? Haluaisitko että sun puoliso lukee kaikki sinulle tarkoitetut henkilökohtaiset viestit? Aika törkeää käytöstä sinultakin ystäviäsi kohtaan mikäli näin toimit. Minä laitan ystävilleni joskus viestejä, jotka sisältävät hyvinkin henkilökohtaisia asioita liittyen itseeni ja ne viestit ei todellakaan tarkoitettu kenenkään ulkopuolisen (ystäväni miehen) nähtäväksi. Olisi törkeää, jos näin tapahtuisi. Jos olet niin mustasukkainen, että ainoa keino luottaa mieheen on saada täysi pääsy miehen puhelimeen ja viesteihin niin huhhuh, ei kannata seurustella ennenkuin oma pää on kunnossa. Ihmisellä on oikeus jonkinlaiseen yksityisyyteenkin. Salailu on tietenkin eri asia ja epäillyttävä käytös.

Vierailija
154/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan päinvastoin, molemmat tiedetään toistemme pääsykoodit ja osa salasanoistakin, koneella on milloin kummankin sähköposti, facebook tai whatsapp auki. Puhelimet on missä sattuu.

Ei ole kertaakaan ollut tarvetta selata toisen keskusteluja, faceseinää tai puhelinta, vaikka pari kertaa olisi ehkä ihan mielenkiinnosta huvittanutkin. Kun tiedän että toinen luottaa ja on ihan ok sen kanssa että voisin näin tehdä, niin en mitenkään jaksa uskoa että siellä nyt mitään kauhean dramaattista ja salaista olisi. :D

Ja sama toisinpäin, jos läjä typeriä nettimeemejä kuvagalleriassa tai tyttöjen ryhmän keskustelut kiinnostavat niin paljon, niin by all means.

Pätkääkään en kattelin tollasta meininkiä, että piilotetaan viestimet ja salaillaan.

Kuulostaa siltä ettet arvosta omia ystäviäsi ja muita kontaktejasi sähköpostissa, facebookissa tai whatsappissa. 

Vierailija
155/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos käytössä on työnantajan puhelin, työnantaja todellakin olettaa, että kukaan ulkopuolinen - vaikka vaimo - ei todellakaan tiedä sen avauskoodia. Se olisi työsalaisuuksien vuotamista ja irtisanomisen peruste.

Mua ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa miehen työchatti, eikä hänen työnsä ole mitään kansantaloutta keikuttavaa rakettitiedettä. Tiedän koodin ihan turvallisuussyistä, esim. hätätilanteita varten se on hyvä olla olemassa.

Sillä, kiinnostaako sua vai ei, ei ole työnantajan kannalta merkitystä. Eikä sillä onko kyse kansantaloutta keikuttavasta tieteestä vai ei. Jos työnantaja edellyttää vaitiolovelvollisuutta (yleensä sellainen vaaditaan kirjallisena allekirjoituksineen), sillä on työnantajan kannalta ainoa merkitys. Se on just näin yksinkertaista. -eri

Vierailija
156/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piilottele. Hänen kännykässään on kasvojen tunnistus. En voisi lukea hänen viestejään. Eikä minulla ole ollut tarve lähteä urkkimaan mieheni yksityisviestejä. - Mieheni ei myöskään kyttää puhelintani. Joskus jos tulee paljon tekstiviestejä illalla, niin mies kommentoi että sullehan tulee paljon viestejä.

Vierailija
157/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä piilottelee. Myös tietokoneen näkyy e-kontakti mainoksia? Eivätkö ne evästeistä tule? Mites teillä muilla?

Vierailija
158/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa te olette alkaneet käyttää puolisonne puhelinta? Eksän kanssa olimme yhdessä 15 vuotta eikä kertaakaan tullut tilanetta, jolloin olisi pitänyt laitana toisen puhelinta tai katsoa sitä?  Kumpikaan ei piilotellut puhelinta, mutta kumpikaan ei koskaan koskenut toisen puhelimeen. 

"Mulla on akku loppu, voinko soittaa sun kännykällä?"

Ei ole koskaan tullut niin tärkeää asiaa, ettei soitto olisi voinut odottaa puhelimen latausta. Eri asia tietenkin, jos kyseessä hätätapaus. 

Vierailija
159/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JooJaaJoo kirjoitti:

No hih. Jos et ole puhdas provo tai kovin nuori, niin aika yksioikoinen ainakin. Aika moni firman on varsin mustasukkainen vaitiolovelvollisuuksista. Siihen ei hih vakuuttelut puolison luotettavuudesta auta.

En ole nuori enkä naivi vaan jo vuosia ihan yritysmaailmassa omaa uraani tehnyt. Jos työantaja antaa puhelimen sisältää ison luokan salaisuuksia, on tietoturva jo lähtökohtaisesti löperöä. Ei siinä turvakoodilla merkitystä ole. 'Lörppöä' puolisoa isompi riski on puhelimen hukkaaminen/varastaminen ja todella vääriin käsiin joutuminen. Kuten sanoin, itsetäänselvyys on että jos saan jotain puolisoni firmasta kuulla, hänen NDA:nsa kattaa oman suuni myös. Miksi lähtisin näitä asioita levittelemään ? Työasioista tulee puhuttua, on tarve välillä puhua, eikä sekään onnistu siten että toinen *piippaa* joka toisen sanan NDA:n vuoksi :-) Yksi syy olla puolison kanssa on molemminpuoleinen luottamus, miksi se ei pätisi myös työasioissa ??

Vierailija
160/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piilottele, tiedän miehen pin-koodinkin ja somesivujen salasanat. Lainailemme usein toistemme lähellä olevia puhelimia, jos pitää netistä äkkiä katsoa jotain, ja mulla on isompi näyttö kuin miehen puhelimessa, niin varsinkin telkattomalla mökillä se katsoo uutiset mun kännykästä. En tutki sen viestejä eikä se tutki minun, jos tulee joku kun sillä on mun puhelin, se ilmoittaa että "sulle tuli joku viesti, kattotko nyt vai saanko mä jatkaa?"

Ei rehellisellä ihmisellä ole mitään salattavaa. 

Kyllä sun ukollasi on jotain vilunkia taas menossa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän