Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piilotteleeko teidän miehet puhelintaan?

Vierailija
18.06.2019 |

Näyttö aina pöytää vasten, lataamaan myös aina näyttö alas päin. Ei koskaan jätä sitä mihkään vaan kuljettaa aina mukanaan myös vessaan. Tietokoneessa tyhjentää aina sivuhistorian..
Meillä on ollut aiempi yhteenotto liittyen miehen touhuihin ja mulle on tullut taas sama fiilis että ei ole asiat niinkuin pitäisi..

Kommentit (241)

Vierailija
161/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä piilottelee. Myös tietokoneen näkyy e-kontakti mainoksia? Eivätkö ne evästeistä tule? Mites teillä muilla?

Noi mainokset voivat tulla kyllä muualtakin, joten se ei ole vielä merkki mistään. Mun selain mainosti tässä työkoneella juuri morsiamia itäeuroopasta. Eikä tätä konetta käytä kukaan muu kuin minä ja en myönnä tuollaisia etsineeni... :)

Mutta jos epäilet treffipalstoja, niin kyllä sinne voi kirjautua kuka vaan. Teet itsellesi profiilin ja etsit miehesi sieltä. Varo vain, ettet jää itse kiinni e-kontaktista. Tuo on nimittäin aika huono selitys.

Vierailija
162/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tarkoitus tällä planeetalla on siittää mahdollisimman monta jälkeläistä mahdollisimman monen eri naisen kanssa. Syöminen, nukkuminen, naiminen, ryyppääminen, tappaminen ja kisailu on se josta mies elää. Naisen tehtävä on synnyttää, alistua ja totella tai tulee damagea. PISTE JA AAMEN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piilottele ja tiedän miehen puhelimen koodin, mutta en ole kiinnostunut tutkimaan puhelinta. Joskus nuorempana tuota harrastin, samoin mies. En haluaisi että mies lukisi viestejäni tai katsoisi sivuhistoriaa vaikkei siellä mitään maata mullistavaa olekaan. Ystävieni viestit eivät ole tarkoitettu muiden luettavaksi. Meillä mies poistaa aina sivuhistorian (tosin en tiedä puhelimesta, koska en ole katsonut, mutta tietokoneella ainakin), vaikka kävisi vaan nopeasti katsomassa jotain. Vaikka yhdessä katsomme jotain, hän tekee sen aina. Joillakin on sellainen tapa, ei se välttämättä ole salailua.

Vierailija
164/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa miehen työchatti, eikä hänen työnsä ole mitään kansantaloutta keikuttavaa rakettitiedettä. Tiedän koodin ihan turvallisuussyistä, esim. hätätilanteita varten se on hyvä olla olemassa.

Millaisessa tilanteessa sinun pitää päästä lukemaan miehesi viestejä? Tai muuta tietoa?

Vierailija
165/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JooJaaJoo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JooJaaJoo kirjoitti:

Hih. Naurattaa nämä veijarit jotka vetoavat työpuhelimen NDA:han ja ties mihin. Ovat joko mielestään keksineet hyvän tekosyyn piilotella asioitaan, ovat vainoharhaisia tai potevat vähän turhan yleistä kuvitelmaa itsensä ja oman työn tärkeydestä. Tämä on voi kovin yleistä tietyillä aloilla, ja olen päässyt moista syndroomaa seuraamaan usean vuoden ajan eri ympyröissä. Omaa egoa nostetaan kuvitelmilla että ollaan 'suurten salaisuuksien haltioita' tai niiden 'salaisen tiedon arvoisia'.

Jos luotto on omaan puolisoon, niin selvähän se on että 'salaiset' työasiat pysyy salaisuuksina myös puolison osalta. Ei tulisi mieleenkään vuotaa mitään, vaikka tiedän tasan tarkkaan mitä ja miten puolison firmassa (suht näkyvä startup) menee. Ja kyseessä siis johtoryhmätason asiat.

Luottamus tarkoittaa myös avoimuutta. Jos ei ole toista niin ei ole toistakaan.

No hih. Jos et ole puhdas provo tai kovin nuori, niin aika yksioikoinen ainakin. Aika moni firman on varsin mustasukkainen vaitiolovelvollisuuksista. Siihen ei hih vakuuttelut puolison luotettavuudesta auta.

En ole nuori enkä naivi vaan jo vuosia ihan yritysmaailmassa omaa uraani tehnyt. Jos työantaja antaa puhelimen sisältää ison luokan salaisuuksia, on tietoturva jo lähtökohtaisesti löperöä. Ei siinä turvakoodilla merkitystä ole. 'Lörppöä' puolisoa isompi riski on puhelimen hukkaaminen/varastaminen ja todella vääriin käsiin joutuminen. Kuten sanoin, itsetäänselvyys on että jos saan jotain puolisoni firmasta kuulla, hänen NDA:nsa kattaa oman suuni myös. Miksi lähtisin näitä asioita levittelemään ? Työasioista tulee puhuttua, on tarve välillä puhua, eikä sekään onnistu siten että toinen *piippaa* joka toisen sanan NDA:n vuoksi :-) Yksi syy olla puolison kanssa on molemminpuoleinen luottamus, miksi se ei pätisi myös työasioissa ??

Jos olet niin kovasti yritysmaailmassa uraa tehnyt, niin sitten varmaan näet eron miehen oman startupin ja esimerkiksi kansainvälisen osakeyhtiön välillä. Perustelujesi perusteella kuulostaa tosin keksityltä, mutta siitä on aivan turha lähteä anonyymipalstalla kanssasi tämän enempää jankkaamaan.

Vierailija
166/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

JooJaaJoo kirjoitti:

Hih. Naurattaa nämä veijarit jotka vetoavat työpuhelimen NDA:han ja ties mihin. Ovat joko mielestään keksineet hyvän tekosyyn piilotella asioitaan, ovat vainoharhaisia tai potevat vähän turhan yleistä kuvitelmaa itsensä ja oman työn tärkeydestä. Tämä on voi kovin yleistä tietyillä aloilla, ja olen päässyt moista syndroomaa seuraamaan usean vuoden ajan eri ympyröissä. Omaa egoa nostetaan kuvitelmilla että ollaan 'suurten salaisuuksien haltioita' tai niiden 'salaisen tiedon arvoisia'.

Jos luotto on omaan puolisoon, niin selvähän se on että 'salaiset' työasiat pysyy salaisuuksina myös puolison osalta. Ei tulisi mieleenkään vuotaa mitään, vaikka tiedän tasan tarkkaan mitä ja miten puolison firmassa (suht näkyvä startup) menee. Ja kyseessä siis johtoryhmätason asiat.

Luottamus tarkoittaa myös avoimuutta. Jos ei ole toista niin ei ole toistakaan.

No mun mieheni syyllistyisi maanpetosrikokseen mikäli kertoisi mulle kaiken töistään, joten en varsinaisesti halua kuulla. Jokainen ei ole töissä missään pilipali-startupeissa.

Vierailija
167/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on huvittavaa noi äijien selitykset että puhelin on henkilökohtainen ei sitä saa tutkia. Miksi?! Mitä niin henkilökohtaista siellä on ettei sitä saa tutkia? Sehän juuri kertoo että salattavas on ja todella paljon.

Siellä on koko elämä. Sähköpostit, kavereiden kanssa keskustelut, fb, pankkitiedot, mobiilivarmenne, potilastietoja yksityisen terveydenhuollon apeissa... Ei mun miehellä ole myöskään mitään asiaa mun yksityisviesteihin ystävieni kanssa. Ne on heidän asioita, ei minun. Eikä hänellä ole tarvetta päästä mihinkään muuhunkaan mun puhelimessa. Sama toisinpäin. Eikä sinne kyllä ilman mun sormenjälkeä JA koodia pääsekään sisään. Se on ihan yhtä yksityinen kuin päiväkirja tai kirjeet.

Miksi SUN pitää saada tutkia toisen puhelin?

Mielestäni puhelimen tutkija ei petä ainoastaan puhelimen omistajan luottamusta vaan myös tämän kontaktien, jotka ovat luulleet viestivänsä vain yhdelle henkilölle.

Ei vain mielestäsi vaan he ovat pettureita ja katalia ihmisiä. Millainen sosiopaatti kuvittelee omistavansa oikeudet ulkopuolisten ihmisten kirjesalaisuuksiin?

Vierailija
168/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tarkoitus tällä planeetalla on siittää mahdollisimman monta jälkeläistä mahdollisimman monen eri naisen kanssa. Syöminen, nukkuminen, naiminen, ryyppääminen, tappaminen ja kisailu on se josta mies elää. Naisen tehtävä on synnyttää, alistua ja totella tai tulee damagea. PISTE JA AAMEN

Unohdit listatasi porvoilun ja voimauttavan haaveilun naisten alistamisesta.

En oo naisena tehnyt mitään mainituista, enkä tee. Ei damagea, pistettä eikä aamenta.

Vierailija
169/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä miehellä ei ole salattavaa niin mielellään varmaan näyttää sen puhelimen sisällön? Voihan sen tsekata itsekin sitten jos ei lupaa saa, saapahan tietää todellisuuden. Joku yksityisasiasta nillittäjä itkee silloin turhaan jos jää kiinni pettämisistään.

Ikävä kyllä joillain ukkomiehillä on toinen puhelin touhujaan varten..

Siellä on salattavaa, muiden ihmisten viestejä ja ajatuksia. Niihinkö sinun pitää päästä käsiksi?

Ota huomioon muuten se riski, että tulet jätetyksi jos stalkkaa toisen puhelimen. Ei se ole mikään yksisuuntainen tie, että sinä voit tehdä niinkuin sinua huvittaa, ilman seurauksia.

Vierailija
170/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meistä kumpikaan piilottele puhelintaan ja molemmat tietävät toistensa salasanat. Kumpikin huutelee välillä viestiäänen kuullessaan, että voisitko katsoa, mikä viesti mulle tuli.

Vierailija
171/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vakuutellut että kaikki on hyvin..

Toi käytös vaan ei herätä luottamusta.

Toivottavasti miehellä on joku ihana ja mukava nainen, joka ei kyylää ja syyttele, utele ja nalkuta.

Aina tuollaisen kommentin nähdessäni mietin, miksi mies (sinä) on (olet) sen kyyläävän, utelevan nalkuttajan kanssa eikä ihanan ja mukavan. Oletko pakotettu seksiorjaksi, ryöstetty ja patteriin kahlittu?

Kerrohan selitys. Arvaan kyllä, että selität pelkkää teoriaa. Sinulla ei ole kokemusta naisista ollenkaan.

Vierailija
172/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä miehellä ei ole salattavaa niin mielellään varmaan näyttää sen puhelimen sisällön? Voihan sen tsekata itsekin sitten jos ei lupaa saa, saapahan tietää todellisuuden. Joku yksityisasiasta nillittäjä itkee silloin turhaan jos jää kiinni pettämisistään.

Siellä on salattavaa, muiden ihmisten viestejä ja ajatuksia. Niihinkö sinun pitää päästä käsiksi?

Ota huomioon muuten se riski, että tulet jätetyksi jos stalkkaa toisen puhelimen. Ei se ole mikään yksisuuntainen tie, että sinä voit tehdä niinkuin sinua huvittaa, ilman seurauksia.

Joo, minulla ainakin menisi luotto, jos toinen haluaisi tsekata puhelimeni muuten vaan. Ei kiinnostaisi seurustella vainoharhaisen kanssa. 

Vierailija
173/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei piilottele. Tarvittaessa saan hänen puhelimen myös auki (ja hän mun). Ihan luvalla.

Eipä me huviksee kyllä toisen puhelinta selata.

Vierailija
174/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa nämä kommentit että käytämme toistemme puhelimia ja tiedän mieheni koodit jne.

Taitava pelimies toimii juuri noin. Vaimo ei epäile mitään kun puhelin on aina "luettavissa".

Mutta sitten onkin olemassa varastossa tai autossa se kakkos-puhelin. Näin!

Työkaverilla on töissä kakkospuhelin. Tapailee rakastettuaan ruokatunnilla tai ottaa puoli päivää vapaata silloin tällöin. Ei kuitenkaan halua jättää vaimoaan, koska huolehtii hänestä taloudellisesti. 

Ihanaa solidaarisuutta sinulta. Mitäpä jos vaimo paukahtaakin kesken työpäivää työpaikalle eikä mies olekaan siellä? Kiinni jäi, puhelimesta huolimatta.

Ei kuulu mulle tuo asia.  Vaimo ei ole ikinä käynyt työpaikalla muutenkaan saatikka sitten kutsumatta tulisi. Työpaikalle ei voi noin vain astella sisään. 

Ei tietenkään kuulu, silti olet osallinen vaikka oikeasti oletkin tämä mies tai kakkonen. Kerta se on ensimmäinenkin kun vaimo pamahtaa paikalle. Vaikka ei sisään saakka pääsisikään, niin onhan se sangen outoa ja epäilyttävää, jos mies ei ole rakennuksessa eikä tule päästämään sisään. Kaikki liittyy kaikkeen. Tuo taloudellinen huolehtiminen toimii muuten useimmiten tekosyynä sille, että mies halua erota koska menettäisi erossa paljon. Rahaa pääasiassa.

No ei ole ollenkaan outoa, jos hän ei ole rakennuksessa. Hänhän voi olla vaikka asiakastapaamisessa. 

En kerro syitä, mutta ymmärrän kyllä ettei ole jättänyt vaimoaan. Eihän tuo mukava tilanne ole, mutta tosiaan ei kuulu minun sotkeutua asiaan. En ole edes vaimoa koskaan tavannut. 

Ymmärrät vaikka et ole vaimoa koskaan tavannut. Selvä. Näin se miesten keskinäinen suojelupiiri toimii. Naiset kyllä käräyttävät toisensa mielellään, se hyvä puoli naisissa sentään on. Ps. kaikilla ei ole mitään asiakastapaamisia, joten sellaisella on silloin vaikea selitellä.

LOL, vidut käräytä. Luuletko tosiaan, että naiset laulavat kaveriensa miehille jos naisella on jotain säätöä? Eiköhän jokainen hoida ihan omat henkilökohtaiset suhteensa ja asiansa.

Vierailija
175/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta on huvittavaa noi äijien selitykset että puhelin on henkilökohtainen ei sitä saa tutkia. Miksi?! Mitä niin henkilökohtaista siellä on ettei sitä saa tutkia? Sehän juuri kertoo että salattavas on ja todella paljon.

Puhelimella pääsee mm. työsähköposteihin ja henkilökohtaisiin viesteihin joissa keskustelen ystävien kanssa asioista joita ei ole tarpeen saattaa kenenkään ulkopuolisen tietoon. Olkoot sitten että minulla salattavaa, en väittänytkään ettei olisi, mutta se ei tarkoita että ylläpidän haaremia.

Siis juurikin tämä! Oma mies ei ymmärrä yhtään etten halua että pönkii puhelintani. Ei mulla mitään salaisuuksia ole, mutta kiva jos joku laittaa jotain yksityistä ja henkilökohtaista viestillä ja näkee sen. Itse en ainakaan haluaisi että kaverin puolisot ja perheenjäsenet lukee jotain henkilökohtaisia avautumisia ja asioita.. mies kyllä suuttuu jos ei saa katsoa vaikka mitä puhun jollekkin kaverille.

Vierailija
176/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan päinvastoin, molemmat tiedetään toistemme pääsykoodit ja osa salasanoistakin, koneella on milloin kummankin sähköposti, facebook tai whatsapp auki. Puhelimet on missä sattuu.

Ei ole kertaakaan ollut tarvetta selata toisen keskusteluja, faceseinää tai puhelinta, vaikka pari kertaa olisi ehkä ihan mielenkiinnosta huvittanutkin. Kun tiedän että toinen luottaa ja on ihan ok sen kanssa että voisin näin tehdä, niin en mitenkään jaksa uskoa että siellä nyt mitään kauhean dramaattista ja salaista olisi. :D

Ja sama toisinpäin, jos läjä typeriä nettimeemejä kuvagalleriassa tai tyttöjen ryhmän keskustelut kiinnostavat niin paljon, niin by all means.

Pätkääkään en kattelin tollasta meininkiä, että piilotetaan viestimet ja salaillaan.

Kuulostaa siltä ettet arvosta omia ystäviäsi ja muita kontaktejasi sähköpostissa, facebookissa tai whatsappissa. 

Arvostan? Kyllä mulle henkkoht posti tulee kotiin, mutta ei mun mies niitäkään avaa. Sama juttu minun mielestäni.

Se, että hänellä on pääsy jonnekin, ei tarkoita että hän käyttäisi sitä hyväkseen. Tätä kutsutaan tosiaan luottamukseksi. Luultavasti olisi aika pitkän keskustelun paikka, jos jommallakummalla olisi niin vahva luottamuspula että pitää mennä penkomaan muiden juttuja.

Vierailija
177/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä mieheni välttää näytön näyttämistä mutta ei se tarkoita että uskottomuutta ja luottamuspulaa tulisi olla. Esimerkiksi ei minulle kuulu nähdä hänen verkkopankkiasiointejaan tai sähköpostiin kirjautumisia vähän kuin ei myöskään kuulu aukoa toisten kirjeitä. Hyvin meillä menee eikä huolta moisesta. Meneekö ap teillä suhteessa muutoin hyvin? Varmaan sinäkin haluat yksityisyyttä joissain asioissa ilman kumppanisi tuijottelua vaikkei puhelimen tai tietokoneen näytöstä olisi kyse

Vierailija
178/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yksinkertaisesti voi ymmärtää sitä logiikkaa, että jossain niinkin surkeasti suojatussa asiassa kuin puhelimessa suolletaan kaikki synkimmätkin salaisuutensa nettiin.

Olen varmaan kavereideni kanssa jotenkin vajaa tai vanhanaikainen, mutta jos minulla tai ystävilläni on jotain todella salaista mitä muut eivät saa nähdä, niin kerromme nämä joko silloin kun tapaamme tai sitten soitamme puhelun. Ei todella tulisi mieleenkään kirjoitella näitä jonnekin, mihin jollakulla muulla on mahdollisesti pääsy.

Vierailija
179/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en yksinkertaisesti voi ymmärtää sitä logiikkaa, että jossain niinkin surkeasti suojatussa asiassa kuin puhelimessa suolletaan kaikki synkimmätkin salaisuutensa nettiin.

Olen varmaan kavereideni kanssa jotenkin vajaa tai vanhanaikainen, mutta jos minulla tai ystävilläni on jotain todella salaista mitä muut eivät saa nähdä, niin kerromme nämä joko silloin kun tapaamme tai sitten soitamme puhelun. Ei todella tulisi mieleenkään kirjoitella näitä jonnekin, mihin jollakulla muulla on mahdollisesti pääsy.

Puhelin on tietoturvaltaan niin surkea ettei sillä pitäisi edes soittaa liian yksityisistä asioista. On vaan hieman hankalaa kysellä esim omia terveystietojakaan tai varata vastaanottoaikaa ilman sitä. Myöskään verkkopankkia ja puhelinta ei kannattaisi tällä tietoturvatasolla yhdistää. Puhelimesta ollaa leipomassa hyvää vauhtia väline, johon tuupataan kaikki henkilökohtainen riskitieto, mutta tietoturva laahaa kaukana perässä.  /eri

Vierailija
180/241 |
19.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ihan päinvastoin, molemmat tiedetään toistemme pääsykoodit ja osa salasanoistakin, koneella on milloin kummankin sähköposti, facebook tai whatsapp auki. Puhelimet on missä sattuu.

Ei ole kertaakaan ollut tarvetta selata toisen keskusteluja, faceseinää tai puhelinta, vaikka pari kertaa olisi ehkä ihan mielenkiinnosta huvittanutkin. Kun tiedän että toinen luottaa ja on ihan ok sen kanssa että voisin näin tehdä, niin en mitenkään jaksa uskoa että siellä nyt mitään kauhean dramaattista ja salaista olisi. :D

Ja sama toisinpäin, jos läjä typeriä nettimeemejä kuvagalleriassa tai tyttöjen ryhmän keskustelut kiinnostavat niin paljon, niin by all means.

Pätkääkään en kattelin tollasta meininkiä, että piilotetaan viestimet ja salaillaan.

Kuulostaa siltä ettet arvosta omia ystäviäsi ja muita kontaktejasi sähköpostissa, facebookissa tai whatsappissa. 

Arvostan? Kyllä mulle henkkoht posti tulee kotiin, mutta ei mun mies niitäkään avaa. Sama juttu minun mielestäni.

Se, että hänellä on pääsy jonnekin, ei tarkoita että hän käyttäisi sitä hyväkseen. Tätä kutsutaan tosiaan luottamukseksi. Luultavasti olisi aika pitkän keskustelun paikka, jos jommallakummalla olisi niin vahva luottamuspula että pitää mennä penkomaan muiden juttuja.

Ei ole sama asia. Henkilökohtainen posti tulee yleensä kuoressa, se vaatii jo suunnitelmallisuutta avata ja urkkia. Mutta esimerkiksi Facebookissa messenger-ikkuna avautuu tuosta vain varoittamatta ruudulle, sähköposteissa näkyy ensimmäinen rivi, samoin Whatsapp näyttää viestin alun puhelimen näytöllä vaikkei sovellus edes olisi auki. Ei tarvitse olla epäluotettava että sattuu näkemään nämä toiselle tarkoitetut viestit. Minkäs sitten enää teet kun se on nähty, vaikkei olisi ollut edes tarkoitus katsoa? 

Seuraavaksi varmaan sanot, ettei sinulle tule mitään salaisia viestejä. Mistä tiedät ettei koskaan tulevaisuudessakaan tule? Mistä tiedät ettei ystävilläsi koskaan tule olemaan salaisuuksia jotka haluavat kertoa vain sinulle? Jos olisit ystäväni, haluaisin tietää että pidät Facebookit ja muut viestintävälineet auki ja puhelimet missä sattuu. Osaisin olla kertomatta sinulle mitään tärkeää viestillä koska tietäisin että sinua ei kiinnosta lävähtääkö viestini kenen tahansa näkyville.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän