Millä perustein miehet valitsee iskettävän naisen(baarin ulkopuolella)?
Jos esimerkiksi mies lähestyy kaupassa tai vaikka kadulla yms. niin oletettavasti lähestyttävä on jollain tapaa herättänyt kiinnostuksen tai huomion...eikö? Mutta mitä ne seikat yleensä ovat tai mikä on se ajatusprosessi mikä saa lähestymään tuntematonta?
Kommentit (105)
En ole paljon minkään näköinen ja lisäksi ujo. Minua lähestyvät ainoastaan juopot ja EU-passia vailla olevat. Edellä mainituilla ei aivot toimi normaalisti ja jälkimmäiset ovat epätoivoisia.
Varmaankin tietoisesti tai tiedostamattaan valinta tapahtuu sen perusteella kehen voisi olla "mahkuja" ja kuka näyttää kiinnostavalta, eli nätti ja kivan oloinen.
Tai joskus sattuu sellainen hyvä sauma lähestyä ja sit toimii sen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyistä vaimoa päätin lähestyä koska tämä vaikutti jotenkin tosi viattomalta ja kunnolliselta, siis vaimomateriaalin esikuvalta suorastaan. Tätä ennen olin tapaillut aika räväköitäkin naisia joista viimeisimpänä sellaista jolla oli lapsiakin toisen miehen kannssa. Olin päättänyt löytää kunnollisen naisen ja hän näytti sellaiselta joten oli pakko yrittää.
Mistä päättelit että hän oli kunnollinen? Ulkonäöstä vai tunsitko jotenkin entuudesta?
Nyt miehet vastaamaan tähän. Haluan tietää miten päättelette naisen ”kunnollisuuden” ulkonäöstä tms.?
Me kaikki teemme toistemme ulkoisesta olemuksesta jatkuvasti ja automaattisesti lukemattomia päätelmiä ilman että edes tajuamme sitä, se on meille luontaista. Tietenkään aina vaikutelmat eivät pidä paikkaansa, mutta eivät ne aina väärässäkään ole.
Kysymys olikin se, että mitkä ominaisuudet viittaavat miesten mielessä naisen kunnollisuuteen.
Jaa-a, hyvä kysymys. En tiedä vastasiko joku jo tähän. Itse päättelisin kunnollisuutta ehkä enemmän sen kautta, että mikä ei ainakaan anna kunnollista kuvaa. Kuten vaikka terassille kuset housussa sammunut homssuisen näköinen nainen tai jotain.
Voisitko antaa jotain vähemmän ilmiselviä merkkejä? Olisi kiinnostavaa kuulla :)
Hmm, jos mennään tarkempaan analyysiin niin siinä sitten helposti lipsahtaa henkilökohtaisten ennakkoluulojen puolelle ja aina joku suuttuu :D
Jos nyt puhutaan mielikuvista, koska niistähän on kyse kun vain ohimennen näkee jonkun ihmisen jota ei tunne ollenkaan. No, itsellä kyllä täytyy mennä aika ääriesimerkkeihin ennen kuin ajttelen, että joku nainen ei ole kunnollinen. En minä oikein keksi muita esimerkkejä kuin aikuisella ihmisellä holtiton päihteiden käyttö, joka näkyy selkeästi ympärillä oleville. Se nyt tosin ei ole sukupuolisidonnaistakaan.
Kysy joltain tuomitsevammalta :)
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin tietoisesti tai tiedostamattaan valinta tapahtuu sen perusteella kehen voisi olla "mahkuja" ja kuka näyttää kiinnostavalta, eli nätti ja kivan oloinen.
Tai joskus sattuu sellainen hyvä sauma lähestyä ja sit toimii sen mukaan
Juurikin näin, tasoja sovitellaan toisiinsa ja sieltä se sopiva kohde löytyy.
95% toiminnasta tuleekin alitajunnasta. Jos haluaa toimia erilailla se tulee ohjelmoida uudestaan.