Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun sanotaan että 1% äideistä ei PYSTY imettämään...

Vierailija
25.05.2006 |

Niin se koko 1% on sitten mun kaveripiirissä. Kaikilta vaan se " maito loppuu" ennen kuin lapsi on edes 1kk vanha. Vai voisikohan kyse olla kuitenkin siitä, ettei viitsitä nähdä vaivaa sen eteen, että maito riittäisi.

En siis ole mikään imetysfanaatikko enkä mitenkään halua tuomita pulloäitejä, koska minunkin toinen lapsi on pääasiassa pullolla kasvanut.

Mutta jutun pointti on se, että miksi ihmiset kerro todellista syytä sille miksi ei imetä. Aina vaan se sama " kun maito vaan loppuu" selitys kaikilla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta imetyksestä saa niin huonosti tietoa. tuskin missään mainitaan mm tiheän imun kausista (tai rintatulehduksista). minä itse aikanaa etsimällä etsin tietoa imetysasioista netistä. kolme kuukautta taistelin imetyksen onnistumisesta. sen jälkeen alkoikin luonnistua.

imetys vaatii tosi paljon äidiltä. pitää jaksaa herätä öisin. pitää antaa tissi parhaassa tapauksessa tunnin välein. jne.

ehkä nykyään äidit ovat niin itsekkäitä. ei vaan jakseta sitä puoltavuotta/vuotta uhrata oman vauvan parhaaksi :(

Vierailija
22/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät saa pumpattua maitoa edes täysistä rinnoista sillä pumppu ei käynnistä herumisrefleksiä!

Minusta tuo aiempi vastaaja teki juuri oikein kun sitkeästi imetti eikä antanut korviketta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin omien mieltymyksien edelle. Jutellessani erään pediatrin kanssa hän kommentoi jo yhden matalan ( 1,6) sokerin aiheuttavan myöhemmin esim. oppimisvaikeuksia lapselle. Isot/pienet vauvat, diapetes äidit, huonot apgarit, vapina ja täristely, yliaikaisuus/pikkuviikkoisuus, syitä on useita milloin on aiheellista ajatella ensisijaisesti vauvaa ja hänen hyvinvointia. Hlö kunta olisi voinut ohjata sinua pumppaamaan ko ajan ja ylläpitämään maidontuloa. Onneksi imetyksesi lähti käyntiin kehnosta ohjauksesta huolimatta. Ilman syytä nykyään maitoa tuskin annetaan. :)

Vierailija
24/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot tarvitsevat riittävän määrän sokeria kehittyäkseen normaalisti. Liian alhaisilla sokeriarvoilla on yllättävän kauvaskantoiset vaikutukset, vastasyntyneiden kohdalla. Toki asia korjaantuu äidinmaidolla siinä missä pullostakin annetulla, kunhan määrä on riittävä.

Vierailija
25/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

18... Nimenomaan! Minulla ainakin syönti oli yksi maidon elinehdoista juomisen lisäksi. Oli syötävä hyvin koko ajan että maitoa tulisi...

20... Erittäin totta! Minulla pumpaaminen ei onnistunut koskaan. Ei käsin, eikä pumpulla... Maitoa ei tullut paljoakaan ja rintoihin sattui aivan vietävästi!

Maidon tulo lisääntyi kuitenkin reilusti kun tarjosi rintaa hanakasti.

t.15

Vierailija
26/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan niin jännää... ja huvittavaa tuo vitsi " maito loppui"

:D

Vierailija
27/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se että maitoa ei saanut rinnasta ulos pisaraakaan sitten vain minun ja huutavan lapsen aistiharha?

Vierailija
28/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

On se vaan niin jännää... ja huvittavaa tuo vitsi " maito loppui"

:D

Vierailija
29/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki täysimettävät lapsia 5-6kk ja imetys jatkuu vielä pitkään kiinteiden kaverina.

t.15

Vierailija
30/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..varmaan riittää niin maito - onhan se helppo puhua, jos itsellä ja kavereilla riittää. Itse en ole aikanani rintamaitoa saanut (äitini ei pystynyt imettämään) ja olen jo kolmekymppinen terve nainen ja samoin kaksi sisarustani. Pääasia, että lapsi saa ruokaa, tavalla tai toisella, äidin tissistä, pullosta tai korvikkeena - eipäs siellä viisastella. :p

Vierailija
31/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin maitoa ei varmasti tule tai se loppuu...

Mutta valtaosalla tulisi, vaikka he sanovatkin maidon itsestään loppuneen.

Vierailija
32/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä tiennyt että maitoa tulee rinnasta vaikkei itse sitä saisikaan sieltä lypsettyä.

Olin niin huolissani että saako vauva tarpeeksi ravintoa että annoin sen vuoksi myös tuttelia.

Nyt olen koettanut siirtyä täysimetykseen kun pahin hormonihöyry on ohi ja olen netistä etsinyt tietoa imetysongelmiin. Mutta tosiaan - yllättävän vähän siitä imetyksen arjesta mitään missään kerrotaan, synnytyssairaalassa tahi neuvolassa.

Moni siis lopettaa varmaan aivan turhaan liian aikaisin kun ei tiedä tarpeeksi faktoja, ovat väsyneitä, eivätkä sen vuoksi jaksa etsiä tietoa ja luottavat ennemmin mitattavissa olevaan korvikemaitoon kun oman maidon riittävyyteen.

Ei aina syyllistetä muita naisia vaan koetetaan ymmärtää ja tukea - eikös juu?

Vierailija
33/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan kai ole väittänyt että ilman rintamaitoa tulee sairaita lapsia??

On puhuttu vaan siitä että kyllä se imetyksen saa kovalla työllä onnistumaan lähes kaikki. Miksi ihmeessä pitää vetää herneet ja loukkaantua jos pitäis myötää että ei vaan yksin kertaisesti jaksa nähdä vaivaa??

Siinä kun ei ole mitään pahaa. Toisille sopii ja toisille ei... pääasia on että vauvat saa massun täyteen asianmukaista ravintoa ja läheisyyttä.

Yleisesti ottaen maito ei kaikilla naisilla itsestään lopu.

Vierailija
34/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin kyllä, mutta ei auttanut.

Vaikka toisaalta vit****ko se av-mammoille kuuluu miksi en imettänyt, kun lapsi on nyt kuitenkin totaali terve 9 vuotias.

Vierailija
35/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoksella kun antoivat lapselle heti pulloa niin siinä ei sitten tissi enää kelvannut vaikka monta päivää yritettiin... Onneksi onnistui rintakumilla.

Puolenvuoden jälkeen imetys tyssähti pahoihin tulehdusarvoihin ja lääkekuureihin... siitä alkoi maidon hiipuminen ja loppuminen.

Tällä kerralla tavoite on täysi imetys ja imetys sinne 1v asti...

Vierailija
36/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sanonut että lapsista tulee sairaita korvikkeilla!

On vaan virheellistä tietoa naisille kun annetaan heidän uskoa että valtaosalta maito loppuu itsestään vaikka kuinka yrittäisi onnistua. Voihan se loppua, mutta valtaosalla sitä maitoa tulisi kun toimittaisiin oikein ja jaksettaisiin panostaa asiaan. Se ei ole mikään huonouden merkki jos asia ei onnistu. Toisilla keinot loppuu kesken ja tietoa ei ole tarpeeksi, toiset ovat väsyneitä ja toiset haluttomia... Imetys ei ole kilpailu.

Vierailija
37/37 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hyvä äiti imettää ja pitkään ja ilman pitkää imetystä lasta kohtaa varma kuolema... kutakuinkin noin. Että omantunnontuskat oli taattuja!

Olen kuullut, että maidon loppuminen " juoksee suvussa" , äidilleni on käynyt niin ja mummolleni 40-luvulla, hänen kolmesta lapsestaan ei kukaan saanut äidinmaitoa kuin kuukauden-pari.... Siihen aikaan tuskin on äidin mukavuudenhalusta ollut kiinni....

*26

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi