Miksi miehet käyttäytyy näin tullessaan torjutuksi?
...siis että eka tullaan juttelemaan tai yritetään tutustua olemalla kivoja jne. mutta sitten kun selviää että nainen on varattu, niin keskustelu lopetettaan kuin seinään.
Eikö hyvien käytöstapojen vuoksi voisi edes ystävällisesti lopettaa keskustelua vaikka toteamalla että "harmi kun olit varattu ja hyvät päivänjatkot" tms? Tai jos on yrittänyt pidemmän aikaa tehdä tuttavuutta niin voisi kai sitä jatkossakin vaikka sanoa ne moit, eikä leikkiä ettei edes tunne. Mua on esimerkiksi pyydetty treffeille ja sitten kun olen sanonut ihan kohteliaasti että kiitos vain, mutta olen varattu, joten ei nyt taida onnistua. Niin sitten se kysyjä on vain ihan hiljaa ja poistuu paikalta. Mikä mahtaa olla tuollaisen käytöksen takana? Miksi ihmeessä miehet käyttäytyy noin tökerösti tuollaisessa tilanteessa? :(
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdottomaan ei kannata tuhlata aikaa eikä energiaa.
Se on just näin. Minä ainakin (silloin kuin etsin parisuhdetta) laitoin jarrut välittömästi päälle kun nainen kertoi että onkin varattu, vaikka antoi ymmärtää aluksi ihan jotain muuta. Uutta matoa koukkuun, ja pariutuneet saakoot etsiä juttuseuraa muista pariutuneista.
Mutta kun juttelemalla yhden kanssa voit tutustua moniin muihin! Osoita pärjääväsi ihmisten kanssa niin voit tulla esitellyksi toisille jotka ovatkin samassa elämäntilanteessa kuin sinä. Toiset harrastaa tätä, mutta eivät sentään ventovieraita sinkkuystävilleen esittele. Eli pieni panostus voisi tuoda palkinnon.
Minä kerran luulin, että nainen kertoi olevansa varattu päästäkseen minusta nopeasti eroon, sanoin että taidankin sitten mennä, mutta nainenpa tarrasi hihasta ja pyysi jäämään seuraksi. Olipa muuten yksi ikimuistoisimmista illoista, vaikkei mitään halausta kummempaa "palkintoa" tullut.
En oikein ymmärrä ap:ta. Jos tulee tosiaan niin paha väärinkäsitys, että on lähdössä pyytämään treffeille (=ei edes tullut mieleen, että toinen on varattu) niin onhan se varsin hämmentävää ja saattaa tuntua kysyjästä jopa nololta. Vaikea siinä on enää mitään fiksua keskustelua jatkaa. Ja tätä tekevät kokemukseni mukaan myös naiset. Tietenkin harvemmin, kun naiset ylipäätään harvemmin lähestyvät spontaanisti miehiä, kuin toisin päin. Naiset tekevät toki aloitteita, mutta useimmiten edes lyhyen tutustumisen jälkeen (jolloin on siis tiedossa, onko toinen varattu)
Vierailija kirjoitti:
Mua kerran pyydettiin treffeille ja kun kieltäydyin, koska olen naimisissa sain vastaukseksi, että oon niin ruma äm mä, että ei ois oikeasti ees halunnut. Miksi sitten pyysit?
Niin, tuo on huonoa käytöstä (ja lisäksi ääliömäisen typerää) Se ap:n kuvaama feidaaminen tai "err... no ei sitte..." ei ole huonoa käytöstä vaan melko luonnollista tai normaalia tuossa tilanteessa.
Joskus tapaa sellaisia naisia jotka hyvin tarkoituksella panttaavat sitä tietoa ovatko varattuja vai eivät. Jos keskustelu kääntyy hieman siihen suuntaan, niin vaihtavat äkkiä puheenaihetta. Ikään kuin haluavat kuitenkin katsastaa tämänkin kortin vaikka varattuja ovatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahdottomaan ei kannata tuhlata aikaa eikä energiaa.
Se on just näin. Minä ainakin (silloin kuin etsin parisuhdetta) laitoin jarrut välittömästi päälle kun nainen kertoi että onkin varattu, vaikka antoi ymmärtää aluksi ihan jotain muuta. Uutta matoa koukkuun, ja pariutuneet saakoot etsiä juttuseuraa muista pariutuneista.
Mutta kun juttelemalla yhden kanssa voit tutustua moniin muihin! Osoita pärjääväsi ihmisten kanssa niin voit tulla esitellyksi toisille jotka ovatkin samassa elämäntilanteessa kuin sinä. Toiset harrastaa tätä, mutta eivät sentään ventovieraita sinkkuystävilleen esittele. Eli pieni panostus voisi tuoda palkinnon.
Minä kerran luulin, että nainen kertoi olevansa varattu päästäkseen minusta nopeasti eroon, sanoin että taidankin sitten mennä, mutta nainenpa tarrasi hihasta ja pyysi jäämään seuraksi. Olipa muuten yksi ikimuistoisimmista illoista, vaikkei mitään halausta kummempaa "palkintoa" tullut.
No nii! Kun naisenkin kanssa voi olla ihan vaan kiva ilta :)
Osaisikin olla odottamatta liikoja niin saisi tilaisuuden yllättyä iloisesti.
Siinä kun keräät sitä rohkeutta pitkän aikaa, jotta saat edes kysyttyä sen kysymyksen mitä kukaan ei tule sinulta koskaan kysymään ja mietit, että uskaltaako kysyä vai jätänkö tekemäätä ja sitten saat kysyttyä ja viineriksi menee. Instant häpeä iskee päällensä, niin siinä pysty mitään fiksua enää sanoa.
Minä taas en ymmärrä niitä treffeille tulevia keski-ikäisiä miehiä, joiden naamasta näkyy ja käytöstapojen puutteen huomaa heti kun tajuavat, ettet olekaan se heidän mielikuvituksensa luoma unelmien ihmenainen. On siis juteltu, kuvat vaihdettu, mutta koska kemia ei heti aiheuta heidän housuissaan alkuräjähdystä niin pettymys on tasoa taaperolta viedään lelu, reaktio jotakuinkin sama.
Mimosamies, siinä sopiva nimitys joillekin.
Totta!