Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla soittaa. Auttakaa!!

Vierailija
17.06.2019 |

Tämä on ihan kamalaa. On pitänyt soittaa yksi puhelu jo kauan aikaa sitten, mutta EN USKALLA SOITTAA. Hävettää soittaa, kun en tiedä, miten esitän asiani ja jos se toinen ei sano mitään eikä tajua, mitä yritän sanoa. Tulee vaan kiusallinen hiljaisuus. Keksin koko ajan jotain tekemistä, ettei tarvitse soittaa. Pelkään myös häiritseväni ja soittavani väärään aikaan. Aloin nyt itkeä, kun ahdistaa ja kammottaa. Mitä ihmettä teen?!

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukuta puhelimesi, niin ei tarvitse enää miettiä asiaa. Kirjoita sitten sinne sähköpostia, sillä et voi soittaa, koska puhelimesi kastui ja ei toimi.

Vierailija
2/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ideasta. Tekisi mieli kyllä hukuttaa tämä kapistus, ettei tarvitse soittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita paperille sanasta sanaan asiasi ja lue siitä suoraan?

Vierailija
4/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi luulet, ettei sinua ymmärrettäisi? Vaikka niin kävisikin, niin sitten toinen pyytää sinua kertomaan tarkemmin, ei siinä mitään kauheaa tapahdu. On kyllä tosi paha luurikammo sinulla.

Vierailija
5/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö muutenkin ihmisiä? Nyt vaan puhelin rohkeesti käteen ja selität tarvittaessa asian niin moneen kertaan, että se ymmärretään. Helpompi siihen puhelimeen on puhua, kun hoitaa epämiellyttävää asiaa kasvokkain. Tsemppiä, hyvin se menee.

Vierailija
6/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin vähän hahmotella mielessäni sanomistani, mutta pelkään kuulostavani monotoniselta. Pelkään puhelimella soittamista aivan kamalasti. Tämä on todella noloa. :(

Vierailija
7/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pahinta mitä voisi tapahtua? Soita jo. Ei se vaikeaa ole.

Vierailija
8/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä tärkeimmät asiat ranskalaisin viivoin. Puhu kuin ihmiselle. :) Jos meinaat seota sanoissasi, niin sano väliin "tämä on vähän vaikea asia selittää, mutta tarkoitan siis......" ja "jos et ymmärrä mitä tarkoitan niin kysy ihmeessä  lisää".

Itselläni oli joskus jonkunasteista puhelinkammoa, mutta sitten kun vaan solkkaa ja möngertää jotain ja nauraa välillä omille typeryyksilleen niin aina niistä on selvitty, eikä enää näin aikuisena jännitä... Ihminen tosiaan sielläkin päässä on.

Vierailija
9/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään ihmisiä tai sosiaalisia tilanteita muutenkin. Olen huomannut, että puhelimessa puhuminen on silti vähän helpompaa kuin kasvotusten puhuminen, mutta soittaminen on niin vaikeaa. Hävettää, koska kukaan ei ikinä ymmärrä, mitä sanon. Tämä on niin hävettävää ja kiusallista. Ahdistaa. Ap

Vierailija
10/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut myös tosi paha soittokammo. Siitä pääsee eroon valitettavasti vain soittamalla. Itse harrastin myös tuota, että kirjoitin sanasta sanaan, mitä aion sanoa. Vein homman jopa niin pitkälle, että kuvittelin myös vastausvaihtoehdot, mitä toisesta päästä sanotaan ja kirjoittelin myös niihin vuorosanat valmiiksi. :D

Nykyään koen paremmaksi vain soittaa ja säveltää lonkalta, liika suunnittelu pistää pumpun hakkaamaan.

Suosittelen aspahommia! Väkisellään joutuu puhelimessa puhumaan, mutta toisaalta aspaminän taakse on helppo piiloutua.

Vierailija
11/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinulla on tullut nämä pelot. Miksi pelkäät ihmisiä. Mitä häpeät. Kerro täällä ,se auttaa , jollet ole jo käynyt jollekkin puhumassa peloistasi. Nyt olisi jo korkein aika.

Ongelmasihan ei ole nyt se yksi puhelinsoitto ,vaan sinun ihmispelkosi.

Vierailija
12/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita

Vierailija
13/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin ollut lievää soittokammoa, mutta ei siihen ole muu auttanut kuin soittaminen. Tuo replojen ylös kirjoittaminen on hyvä idea, itsekin saatoin kirjaa kaikki omat tietoni ylös, siis ihan omaa koko nimeä myöten. On sitten mistä luntata, jos meinaa oma nimikin paniikissa unohtua : D

Tee lunttilappu, laita se ja kynä valmiiksi puhelimen viereen. Vedä sellainen fyysinen ravistelu, jossa koitat saada pelon pois kehosta, siis heilutat käsiä, vaikka juokset rinksan, mitä ikinä... fyysinen tekeminen tekee hetkellisen häiriön pois paniikista ja sitten vaan luuri kouraan eikä peräännytä vaikka mikä tulisi. Numero tietenkin siihen valmiiksi ennen ravistelua, että et ehdi enää ajatella paniikkia

Vierailija
14/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtakunnallinen kriisipuhelin auttaa terveydellisissä ja sosiaalisissa ongelmissa. Puhelin: 09 2525 0111.,

Soita ekaksi tuonne. Sinne soittavat kaikki muutkin kaltaisesi. Ole valmis odottaamaan, koska on niin paljon keskusteluapua tarvitsevia.

Vierailija
15/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään ihmisiä tai sosiaalisia tilanteita muutenkin. Olen huomannut, että puhelimessa puhuminen on silti vähän helpompaa kuin kasvotusten puhuminen, mutta soittaminen on niin vaikeaa. Hävettää, koska kukaan ei ikinä ymmärrä, mitä sanon. Tämä on niin hävettävää ja kiusallista. Ahdistaa. Ap

Sinulla on varmaan jotenkin vähän epäselvä tapa ilmaista itseäsi. Kannattaa varmaan jo etukäteen vähän jäsennellä niitä ajatuksiaan ja miettiä että ymmärtäääkö niistä asian myös sellainen henkilö joka ei ole koskaan asiasta kuullut aikaisemmin.

EI siis mitään valmista tekstiä mutta ne ajatukset loogiseen järjestykseen.

Vierailija
16/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taaskaan saanut soitettua tänään ja nyt kello on niin paljon, etten enää voi. Taas epäonnistuin. Istuin tänään puhelin kourassa MONTA TUNTIA, mutta en saanut soitettua. Inhoan puhelimia. Niin ja koska olen viivytellyt soittamista jo pitkään, niin pelkään olevan jo myöhäistä. Hävettää, jos sieltä sanotaan, että mitä minä nyt enää yritän soittaa. Inhoan itseäni!! Ap

Vierailija
17/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki jostain ammattiapua. Sinulla on päässä jotain vialla.

Vierailija
18/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko pyytämässä anteeksi? Eksää takaisin? Tuntematonta ihmistä treffeille? 

Vierailija
19/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

☎️📞

Vierailija
20/71 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko laittaa sähköpostia? Onko asia virastoasia,työ vai terveys?

Itse laitan aina sähköpostilla kaiken, ajanvaraukset vain netissä. Jos ei pysty, en varaa. Olin varmaan 20 v. käymättä hammaslääkärissä kun en usksltanut soittaa aikaa. Sitten mies varasi itselleen ja samalla minulle peräkkäiset ajat.

En uskalla mennä, varata siis aikaa lääkärin tänä sos.tilanteiden pelkoni kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi