Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 teiniä kotona koko kesän - helvetti valloillaan

Vierailija
17.06.2019 |

Isommat eivät saaneet kesätöitä, nuorin liian nuorikin vielä töihin. Jatkuvaa riitelyä ja narinaa ja valitusta. Kunpa koulu jo alkaisi!

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän aloittajaa. Lasten kanssa oleminen on aika vaativaa. Omat lapseni ovat jo nuoria aikuisia, mutta kun he ovat käyneet viikonloppuna kyläilemässä, olen sunnuntai-iltana aivan poikki. Koko kesä heidän kanssaan olisi aivan liikaa minulle, vaikka lapset ovat rauhallisia ja mukavia. Luulisi suomalaisten ymmärtävän hyvinkin sen, että joku väsyy, kun ympärillä on äkkiä useita ihmisiä ympäri vuorokauden, vaikka he olisivatkin omaa perhettä. 

Mä en olisi ikinä hankkinut lapsia, jos en kestäisi heidän seuraa -myös aikuisena. En ihan vilpittömästi vaan ymmärrä tällaisia ihmisiä, jotka kokevat näin ja hankkivat (sullakin vielä usempia) lapsia. En sano ilkeydellä.

Säkö ihan vakavissas selität, ettei sulla ole koskaan mennyt hermo lastesi kanssa?

Nyt on täydellinen ihminen palstalla! Ihan Saa tanan täydellinen!

Toki voi hermo mennä, jos perseilevät. Se nyt on ihan ansaitusti sitten. Se on kuitenkin aivan eri asia kun väsyä täysin joka viikonlopun jälkeen omien lasten kanssa. Huom! Vielä aikuisten lasten. Ja mukavien aikuisten.

Vierailija
42/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ensi kesänä tilanne on varmasti jo toinen. Kesätöitä ei ole helppoa saada, vaikka hakisi kuinka. Teini-ikäiset voivat olla vaativia ja rasittavia keskeneräisine aivoineen. Kannattaa laittaa lapset tekemään kotihommia ja maksaa niistä mahdollisuuksien mukaan pientä korvausta. Meillä kolmesta lapsesta yksi siivosi koko kesän kerran viikossa, 20 euroa kerta. Meillä on iso omakotitalo. Nyt parikymppisinä kaikilla on kesätöitä, ja kaksi kolmesta asuu jo omillaan. Aikansa kutakin, onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauhea ajatus. Tulee mieleen ne kauheat karavaanit, joissa on äiti tuplarattaiden kanssa ja taapero vieressä, tai vielä pahempaa, yksi vauva rattaissa ja taapero ja isompi vieressä. Siinä sitten "kävellään".

Miten teineistä voi tulla tämä mieleen?

Koska tilanne on silloin lapsivaiheessa ollut tuo, jos teinejä on kolme. Kauhea skenaario.

Vierailija
44/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän ilkeää ja vahingoniloista kommenttia pukkaa.

Lukekaa nyt nämä omat kirjoituksenne ja hävetkää. Saatte varmaan jotain kiksejä siitä, että painatte toisia alas-entiset koulukiusaajat?

Tsemppiä APlle

Lässyn lässyn. Ihan sama jos lyö itseään vasaralla päähän ja sitten valittaa, kun pää on kipeä. 

Jos ei kestä ihmisten seuraa tai osaa kasvattaa lapsiaa, niin pitäisikö jättää homma väliin? Toki myöhäistä tässä vaiheessa ap:n kohdalla.

Vierailija
45/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...

Harvassa enää ovat ne joilla on myötätuntoa toisia kohtaan.

Minulla on kyllä myötätuntoa toisia kohtaan, mutta tilanteissa, jotka eivät ole itse aiheutettuja. 

Jos hankkii useamman muksun, on mielestäni ihan turha vinkua, että ei ole rahaa tai omaa aikaa tms. On ihan eri asia, jos tapahtuu jokin onnettomuus tai sairastuminen. Nuo ovat asioita, joihin ei aina voi vaikuttaa ja silloin on luonnollistakin, että tympii. 

Olihan se pikkulapsiaika rankkaa, mutta minä ihan itse valitsin ryhtyä siihen ja tiedostin mitä on tulossa, ja mitä tulee myöhemminkin vastaan. 

Vierailija
46/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ymmärrän aloittajaa. Lasten kanssa oleminen on aika vaativaa. Omat lapseni ovat jo nuoria aikuisia, mutta kun he ovat käyneet viikonloppuna kyläilemässä, olen sunnuntai-iltana aivan poikki. Koko kesä heidän kanssaan olisi aivan liikaa minulle, vaikka lapset ovat rauhallisia ja mukavia. Luulisi suomalaisten ymmärtävän hyvinkin sen, että joku väsyy, kun ympärillä on äkkiä useita ihmisiä ympäri vuorokauden, vaikka he olisivatkin omaa perhettä. 

Mä en olisi ikinä hankkinut lapsia, jos en kestäisi heidän seuraa -myös aikuisena. En ihan vilpittömästi vaan ymmärrä tällaisia ihmisiä, jotka kokevat näin ja hankkivat (sullakin vielä usempia) lapsia. En sano ilkeydellä.

Säkö ihan vakavissas selität, ettei sulla ole koskaan mennyt hermo lastesi kanssa?

Nyt on täydellinen ihminen palstalla! Ihan Saa tanan täydellinen!

Tottakai välillä on tympinyt tilanteet ja ollut hermo kieränä. Mutta tämä oli odotettavissa. 

Kuinka ristuksen tyhmä pitää olla, jos kuvittelee lasten kanssa elämisen olevan ruusuilla tanssimista? 

Vierailija
47/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No melkein kaikkihan tässä elämässä on sitten turhaa kitinää.

Niin onkin. Jos ei itse tee asialla mitään, niin on täysin turha vinkua asista. Näin isoäitinikin opetti. 

Tokihan se on kivempaa tilittää asioitaan netissä, kuin yrittää miettiä ratkaisua ongelmiin, jotka tietenkin ovat muiden vika. 

Vierailija
48/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko apn teinit tehdä kotona jotain uutta, vaikka opetella laittamaan ruokaa ja leipomaan. Kesätöitäkin voi vielä löytyä, kun vaan etsii ja hakee.

Vierailija
49/49 |
17.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä varmaan nyt varmaankaan ole kyse siitä, että ap olisi olettanut lasten kanssa elämisen olevan helppoa. Vaan siitä, että välillä kuohahtaa ja hermo menee, ja helpottaa, kun asian saa jakaa.

Sitäpaitsi... nuoriakin on erilaisia. Itse olen ollut erittäin rauhallinen ja "kiltti" nuori, lukutoukka, enkä takuulla ole riidellyt enkä rähissyt tai ruikuttanut yhtään mitään. Nenä kirjassa suurimman osan aikaa kiinni. Mutta en minäkään silti OLETA, että omat lapseni ovat yhtä rauhallisia. Todennäköisesti ovat varsinaisia maanvaivoja teininä :D Ja todellakin aion valittaa, vähintään miehelle ja ystävälle. Valittaminen helpottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä