3 teiniä kotona koko kesän - helvetti valloillaan
Isommat eivät saaneet kesätöitä, nuorin liian nuorikin vielä töihin. Jatkuvaa riitelyä ja narinaa ja valitusta. Kunpa koulu jo alkaisi!
Kommentit (49)
Itse olet lapsesi tehnyt ja kasvattanut.
Kauhea ajatus. Tulee mieleen ne kauheat karavaanit, joissa on äiti tuplarattaiden kanssa ja taapero vieressä, tai vielä pahempaa, yksi vauva rattaissa ja taapero ja isompi vieressä. Siinä sitten "kävellään".
On se nyt kumma jos ees netin keskustelupalstoilla ei saa anonyymisti sanoo mikä ärsyttää? Varmaan parempi et AP purkaa tunteitaan tänne eikä mee raivoomaan lapsillensa? Varmasti tälläset tuntemukset ja tilanteet on palstan muille supermammoille ihan utopisia, sillä omat lapset on enkeleistä seuraavia.
Meidän teinit töissä koko kesän, työt alkoivat heti maanantaina kun koulut loppuivat ja ovat siitä yhtä soittoa koulun alkuun saakka. Ovat suivaantuneita kun eivät ehdi ulkomaille kun pitää tehdä töitä. Jokaisella ongelmansa.
Ne on isoja jo ei sun tarvi niitten kinaamista kuunnella.lähde lenkille sieltä sohvalta
Vierailija kirjoitti:
On se nyt kumma jos ees netin keskustelupalstoilla ei saa anonyymisti sanoo mikä ärsyttää? Varmaan parempi et AP purkaa tunteitaan tänne eikä mee raivoomaan lapsillensa? Varmasti tälläset tuntemukset ja tilanteet on palstan muille supermammoille ihan utopisia, sillä omat lapset on enkeleistä seuraavia.
Toki saa purkaa tunteitaan, mutta tällaiset tilanteet ovat ihan itse aiheutettuja. Ihan sama kun naapurin rouva itkee, kun heillä ei ole rahaa matkustaa mihinkään, koska heitä on yhteensä seitsemän. Tämäkin on ollut täysin oma valinta, joten sinäänsä turhaa kitinää.
Sellaiset lapset, millaiset vanhemmat.
Huh huh, tsemppiä ap! Meillä on yksi lapsi ja oon tilanteesta äärettömän onnellinen ! Jossain vaiheessa oli vauvakuumetta, mutta nimenomaan sitä "vauva" -kuumeilua. Ei taapero, ei koululais, teini yms. vaiheita. Luojalle kiitos, että täältä löytyy yksi.. vielä vasta koululainen! :)
Mutta siis ap, tsemppiä! Voisiko tehdä jotkut ihan selkeät säännöt tms., jotka helpottavat arkea? Yksi/kaksi lapsista leikkaa pihan nurmikon, vie roskia, tyhjentää tiskikoneen, laittaa pyykit, käy kaupassa.. jokaiselle jotakin.
Kyllä minä ymmärrän aloittajaa. Lasten kanssa oleminen on aika vaativaa. Omat lapseni ovat jo nuoria aikuisia, mutta kun he ovat käyneet viikonloppuna kyläilemässä, olen sunnuntai-iltana aivan poikki. Koko kesä heidän kanssaan olisi aivan liikaa minulle, vaikka lapset ovat rauhallisia ja mukavia. Luulisi suomalaisten ymmärtävän hyvinkin sen, että joku väsyy, kun ympärillä on äkkiä useita ihmisiä ympäri vuorokauden, vaikka he olisivatkin omaa perhettä.
Etköhän itse ole siennyt ja lapsesi todennäköisesti myös synnyttänyt? Varmasti ajatus kolmesta samalla vaivalla kuin kaksi on osoittautunut sinulle nyt epätodeksi yhtälöksi ja sitä niittää mitä kylvää. Ei kai muuta voi sanoa ku että miksi ihmiset lisääntyy jos ne ei kestä niitä siitoksiaan? Miksi niille ei ole jo nuorena kasvatettu miten ollaan? Koitat nyt vaan kestää. Ei kukaan muukaan niistä vastuuta nyt joudu ottamaan. Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset lapset, millaiset vanhemmat.
Juuri näin. Ei ne lapset tappele ja valita ,elleivät ole sitä pienen ikänsä kotona kuunnelleet.
Naapurissamme on tuttavapariskunta , joilla on neljä lasta 12-18v. Koskaan en ole kuullut äidin tai isän ääntään korottavan ,ja lapset käyttäytyvät myös fiksusti. Eivätkä ole mitään nyhveröväkeä, hyvinkin aikaansaavia.
Yllättävän ilkeää ja vahingoniloista kommenttia pukkaa.
Lukekaa nyt nämä omat kirjoituksenne ja hävetkää. Saatte varmaan jotain kiksejä siitä, että painatte toisia alas-entiset koulukiusaajat?
Tsemppiä APlle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki saa purkaa tunteitaan, mutta tällaiset tilanteet ovat ihan itse aiheutettuja. Ihan sama kun naapurin rouva itkee, kun heillä ei ole rahaa matkustaa mihinkään, koska heitä on yhteensä seitsemän. Tämäkin on ollut täysin oma valinta, joten sinäänsä turhaa kitinää.
No melkein kaikkihan tässä elämässä on sitten turhaa kitinää.
Vierailija kirjoitti:
Kauhea ajatus. Tulee mieleen ne kauheat karavaanit, joissa on äiti tuplarattaiden kanssa ja taapero vieressä, tai vielä pahempaa, yksi vauva rattaissa ja taapero ja isompi vieressä. Siinä sitten "kävellään".
Miten teineistä voi tulla tämä mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän aloittajaa. Lasten kanssa oleminen on aika vaativaa. Omat lapseni ovat jo nuoria aikuisia, mutta kun he ovat käyneet viikonloppuna kyläilemässä, olen sunnuntai-iltana aivan poikki. Koko kesä heidän kanssaan olisi aivan liikaa minulle, vaikka lapset ovat rauhallisia ja mukavia. Luulisi suomalaisten ymmärtävän hyvinkin sen, että joku väsyy, kun ympärillä on äkkiä useita ihmisiä ympäri vuorokauden, vaikka he olisivatkin omaa perhettä.
Mä en olisi ikinä hankkinut lapsia, jos en kestäisi heidän seuraa -myös aikuisena. En ihan vilpittömästi vaan ymmärrä tällaisia ihmisiä, jotka kokevat näin ja hankkivat (sullakin vielä usempia) lapsia. En sano ilkeydellä.
Ymmärrän ap:tä. Meilläkään ei kumpikaan teini saanut kesätöitä, vaikka isompi on ollut parina edellisenä kesänä töissä. Ei kaikille riitä töitä, jos ei aikuisille niin miten teineille. Meillä on onneksi tässä kotona paljon töitä tänä kesänä, joten vähemmän ehtivät riidellä kun tekevät jotain hommia. Siitä on myös itselle iso apu.
Vierailija kirjoitti:
Huh huh, tsemppiä ap! Meillä on yksi lapsi ja oon tilanteesta äärettömän onnellinen ! Jossain vaiheessa oli vauvakuumetta, mutta nimenomaan sitä "vauva" -kuumeilua. Ei taapero, ei koululais, teini yms. vaiheita. Luojalle kiitos, että täältä löytyy yksi.. vielä vasta koululainen! :)
Mutta siis ap, tsemppiä! Voisiko tehdä jotkut ihan selkeät säännöt tms., jotka helpottavat arkea? Yksi/kaksi lapsista leikkaa pihan nurmikon, vie roskia, tyhjentää tiskikoneen, laittaa pyykit, käy kaupassa.. jokaiselle jotakin.
Et ilmiselvästi pidä lapsista. Miksi hankit edes sen yhden? Joutuuko hän koko ajan kuulemaan miten hyvä on, ettei muita lapsia ole? Tai pahempaa: mikä riippakivi hän on?
Älkää lisääntykö jos ette omia lapsianne kestä? Kamalia äitejä
Miksi kolme lasta?