Taisinpa sitten hurahtaa kristityksi vai mitä tämä on?
Olen nyt käynyt muutaman kerran jumalanpalveluksissa, tosin eri seurakunnissa. Tuli _todella_ levollinen olo niistä sunnuntaimessuista. Aivan kuin olisin ollut kroonisesti ahdistunut ja huolestunut ja yhtäkkiä tunnenkin, että se ahdistus onkin poissa. Tuli siis samanaikaisesti mielenrauha ja onnellinen olo. Normaali angstaamiseni hävisi pois.
Se vaikutus oli tehokkaampaa kuin mikään lääke tai normaali psyykkaaminen kaverilta tms. Ihmeellistä. Mua itketti niissä kaikissa jumalanpalveluksissa myös ja häpesin sitä. Ei ketään muuta näyttänyt itkettävän niin paljon tai sitten en vain huomannut. Ehkä syvennyin liikaakin niihin Raamatun sanoihin, virsiin ja lauluihin. Tai ehkä olen ylitunteellinen angstaaja.
Saisinpa jakaa näitä tuntemuksiani jonkun kanssa. En siis sinänsä oikein kenenkään kanssa jutellut niiden jälkeen, enkä tutustunut keneenkään niissä/niiden jälkeen. Mutta suosittelen kaikille muillekin rohkeasti jumalanpalveluksiin osallistumista. ❤ Millaisia kokemuksia teillä muilla on?
Olen pahoillani puolestasi. Pahuutta on joka paikassa, mutta eihän silti tarvi lakata uskomasta, vaikka seurakunta on ollut huono työpaikka.
Itse olen vasta muutaman viime vuoden aikana löytänyt tieni seurakunnan toimintaan siis ihan normijäsenenä. Tykkään käyttää lapsia pyhäkoulussa, silloin tällöin käyn jumalanpalveluksissa ja osallistun yhteistoimintaan leipomalla ehkä jonkin kakun tms. Lapseni laulaa kirkon nuorisokuorossa. Olen kokenut, että olemme tervetulleita omana itsenämme (mikä on nykyään aika harvinaista) seurakunnan toimintaan ja vielä en ainakaan ole joutunut todistamaan mitään kaksinaismoralismia. Seurakuntalaiset ovat mukavia ja vaikuttavat jopa ilahtuneilta, kun uudet kasvot löytävät tiensä mukaan toimintaan. Yhdestä papista (mies) en tykkää, mutta kaksi muuta (mies ja nainen) ovat lämpimiä, ihania ihmisiä.
Ap:lle toivotan kaikkea hyvää.