Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusatusta tulee kiusaaja

Vierailija
16.06.2019 |

Tuosta kiusaajani oli lentoemäntä -ketjusta tuli mieleen että joskus käy niin että kiusatuista tulee itsestään kiusaajia.

Kommenteissa toistui kosto, ilkkuminen ja pahansuopuus.

Pahinta on mielestäni se että moni kommentoija yleisti kommentointinsa kaikkeen asiakaspalvelun lyttäämiseen. Eli he alkoivat kommenteissaan kiusata itse lentoemäntiä ryhmänä, haukkuen heitä piioiksi, alempiarvoisiksi, komenneltaviksi ja jopa lentoemäntien pukeutumiseen ja ulkomuotoon puututtiin negatiivisesti.

Ymmärrän että kiusattu voi olla murtunut, mutta huomaako hän, että käytöksellään levittää pahaa oloa täysin sivullistenkin ylle? Eli muuttuu itse ilkeäksi kiusaajaksi? Onko tällaisella kiusaajalla sitten edes oikeutta valittaa olleensa reppana kiusattu joskus historiansa aikana?
Mielipiteitä?

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap- minä ymmärsin pointtisi ja oon samaa mieltä kanssasi ( vaikka en lukenutkaan ko. ketjua)

Kävin kurkkaamassa ketjua ja pitää tähän vain sanoa, että jos on kiusannut ihmistä, niin pitää olla kykenevä ottamaan paska a niskaan. Itsekin on tullut ns. huonosti aikoinaan käyttäydyttyä, ja pitää sanoa, että häpeäisin itseäni sen verran siitä, ettei tulisi mieleenkään arvostella mulle siitä v*ttuilijoita millään lailla. Se olisi hinta siitä, että olen itse ollut typerä. Annan itselleni anteeksi kuitenkin.

Vierailija
42/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap- minä ymmärsin pointtisi ja oon samaa mieltä kanssasi ( vaikka en lukenutkaan ko. ketjua)

Et ymmärtänyt ellet lukenut alkuperäistä ketjua (luultavasti ap vastaa tuossa itselleen:)

Tämä on kiusaajan tyylistä toimintaa. Elikkä kyllä vaan taisimme löytää sen lentoemon, joka on kiusaaja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää jatkako tätä sillä ap on todennäköisesti itse kiusaaja ja yrittää kaapata alkuperäisen ketjun.

Hei! Olet ymmärtänyt väärin, ei ole kaappari. Haluan pohtia ihmisluonnetta ja käytösmalleja. Sitä niin helposti huomaa vain itseensä kohdistuvan pahan, mutta ummistaa silmänsä itsensä muihin kohdistamalta pahalta.

Ap

Vierailija
44/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: mielestäni tässä on hieman sama kehitymalli kuin esimerkiksi nat sien valtaannousussa.

Tietty ryhmä koki olleensa alistetussa asemassa, sota oli hävitty ja pelkkää kurjuutta.

Sitten tuli mahdollisuus saada valtaa ja kostaa kaikki vääryys. Siinä kostettiin sitten urakalla myös miljoonille viattomille.

No siis toi on kyllä eri asia. Jos kiusatusta tulee kiusaaja, hän antaa takaisin, mutta ketä sen ketjun ap nyt muka satutti? Ja miten?

Tarkoitan että n atsi en toiminta ei ollut takaisin antamista. Sehän nosti homman kokonaan uudelle levelille. En näkisi sitä kiusattujen k os tona.

Kyllä nuo kommentoijat myös nostivat ”homman uudelle levelille” lähtemällä lyttäämään lentoemäntiä ryhmänä sen sijaan että olisivat keskittuneet pohtimaan kiusatun ja kiusaajan asioita.

Ap

Eikö se ole ihan ymmärrettävää, eikä uusi taso? Minusta kuulostaa aivan samantasoiselta vahingoittamiselta, kuin minkä uhreja itsekin ovat olleet. Heidän mielestään takaisin antaminen on ihan ansaittua, myös itselleen, jos he olisivat haavoittaneet jotakuta. Mutta kun eivät ole.

Kyllä jotkut noista kommenteista olisivat hyvin voineet loukata jotakin sivullista asiakaspalvelijaa tai lentoemäntää.

Ap

Jos edustaa ammattiryhmää ja yhtiötä niin sitten varmaan kannattaisi olla nostelematta neniä ja kiusaamatta? Muuten voi leimata koko ryhmää ja yhtiötä.

Kurkkasin ketjua ja ketjusta näki heti, että kaikki ilkeily kyseisellä lennolla oli aloittajan päässä.

t.se, joka puolustaa kiusattujen kiusaajiksi muuttumis -ilmiötä

Vierailija
45/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu siltä, että äiti on piiloilkeä, miksi muuten olisi kiusaajan kanssa. Itseäni keittää vähättely kotona, on pois...sivistymisestä.

Vierailija
46/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää jatkako tätä sillä ap on todennäköisesti itse kiusaaja ja yrittää kaapata alkuperäisen ketjun.

Hei! Olet ymmärtänyt väärin, ei ole kaappari. Haluan pohtia ihmisluonnetta ja käytösmalleja. Sitä niin helposti huomaa vain itseensä kohdistuvan pahan, mutta ummistaa silmänsä itsensä muihin kohdistamalta pahalta.

Ap

Tämä koskee myös häntä, joka pahoittaa mielensä kyseisestä ketjusta. Pitäisi olla sen verran empatiaa, että käsittää, miten paha kokemus kiusatuksituleminen on. Silloin ei tarvitse ottaa itseensä tuollaista ketjua. Et ilmeisesti ole kokenut traumatisoivaa kiusaamista, tai jos olet, niin et ole käsitellyt sitä kunnolla, jotta tunnistaisit sen. Mahdollisesti, arvaan vain, en väitä.

Vierailija
47/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa äitihullun ketjulta.

Vierailija
48/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että mahdollisimman moni jäisi kuitenkin pohtimaan tätä asiaa mahdollisimman monelta eri kantilta. Vaikka nyt olisi niin paksu suojamuuri päällä, ettei kykene näkemään ajatustani selkeästi, vaan erheellisesti kokee minun puolustelevsn kiusaajan käytöstä.

Paha olo ei lähde pois sillä, että levittää pahaa oloa myös sivullisten ylle.

Ap

Vierailija
49/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa äitihullun ketjulta.

Mutta ei ole! Puolustan kiusatuksi tulleiden oikeutta anta palaa.

Vierailija
50/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa: mielestäni tässä on hieman sama kehitymalli kuin esimerkiksi nat sien valtaannousussa.

Tietty ryhmä koki olleensa alistetussa asemassa, sota oli hävitty ja pelkkää kurjuutta.

Sitten tuli mahdollisuus saada valtaa ja kostaa kaikki vääryys. Siinä kostettiin sitten urakalla myös miljoonille viattomille.

No siis toi on kyllä eri asia. Jos kiusatusta tulee kiusaaja, hän antaa takaisin, mutta ketä sen ketjun ap nyt muka satutti? Ja miten?

Tarkoitan että n atsi en toiminta ei ollut takaisin antamista. Sehän nosti homman kokonaan uudelle levelille. En näkisi sitä kiusattujen k os tona.

Kyllä nuo kommentoijat myös nostivat ”homman uudelle levelille” lähtemällä lyttäämään lentoemäntiä ryhmänä sen sijaan että olisivat keskittuneet pohtimaan kiusatun ja kiusaajan asioita.

Ap

Eikö se ole ihan ymmärrettävää, eikä uusi taso? Minusta kuulostaa aivan samantasoiselta vahingoittamiselta, kuin minkä uhreja itsekin ovat olleet. Heidän mielestään takaisin antaminen on ihan ansaittua, myös itselleen, jos he olisivat haavoittaneet jotakuta. Mutta kun eivät ole.

Kyllä jotkut noista kommenteista olisivat hyvin voineet loukata jotakin sivullista asiakaspalvelijaa tai lentoemäntää.

Ap

Jos edustaa ammattiryhmää ja yhtiötä niin sitten varmaan kannattaisi olla nostelematta neniä ja kiusaamatta? Muuten voi leimata koko ryhmää ja yhtiötä.

Kurkkasin ketjua ja ketjusta näki heti, että kaikki ilkeily kyseisellä lennolla oli aloittajan päässä.

No kiusaajahan sinä itse olet kun asia kääntyikin noin päin.  Ja itse se ap lentoemo, jota lakoikin tutisuttamaan jos homma menee alta. Saattaahan se mennäkin jos kiusaat töissä muita.

Vierailija
51/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon että mahdollisimman moni jäisi kuitenkin pohtimaan tätä asiaa mahdollisimman monelta eri kantilta. Vaikka nyt olisi niin paksu suojamuuri päällä, ettei kykene näkemään ajatustani selkeästi, vaan erheellisesti kokee minun puolustelevsn kiusaajan käytöstä.

Ap

Itsesi kannalta olisi parasta jotenkin hankkia hiukan suojakuorta, että et ajattele jonkun lentoemännän tuosta loukkaantuneen. Ja empatisoidu sellaisten puolesta, joita ei hetkauta heidän päänmenokseen, ja tuomiten heitä joita on satutettu.

Vierailija
52/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ethän sinä ole mitenkään sivullinen vaan kiusaaja tällä ketjullasi, kun näit miten joku oli pahassa tilanteessa. Kaappasit tilanteen kuten kiusaajat tekevät.

Vierailija
53/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

No kiusaajahan sinä itse olet kun asia kääntyikin noin päin.  Ja itse se ap lentoemo, jota lakoikin tutisuttamaan jos homma menee alta. Saattaahan se mennäkin jos kiusaat töissä muita.

Ei, vaan jos voidaan arvostaa siinä ketjussa sanojien sanomisia faktapohjalta, niin olisi oltava osoittaa, että se kiusaajalentoemo JATKOI kiusaamista lennolla. Ymmärsin, että ketjussa sanottiin näin. Mutta sehän ei ole sitten totta. Ei se, että minä puhun totta tai haluan, että puhumme tai pitäydymme faktoissa, ole kiusaamista. Sehän hiukan sahaa oksaa, jolla sen lentoemo ketjun ap istuu, jos hän väittää, että kiusaaminen jatkui EDELLEEN, jos se ei jatkunut.

Vierailija
54/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa vaan alkuperäiseen ketjuun se on paras kosto tällaisille kiusaajille ! Huomionpuutteeseen nuo kuolevat. Annetaan siellä rehtejä kuvauksia koska siihen on oikeus.

Vierailija
55/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

J

Älkää vastatko tälle. Ei ansaitse huomiota.

Ei, vaan jos voidaan arvostaa siinä ketjussa sanojien sanomisia faktapohjalta, niin olisi oltava osoittaa, että se kiusaajalentoemo JATKOI kiusaamista lennolla. Ymmärsin, että ketjussa sanottiin näin. Mutta sehän ei ole sitten totta. Ei se, että minä puhun totta tai haluan, että puhumme tai pitäydymme faktoissa, ole kiusaamista. Sehän hiukan sahaa oksaa, jolla sen lentoemo ketjun ap istuu, jos hän väittää, että kiusaaminen jatkui EDELLEEN, jos se ei jatkunut.

os on vaarana päätyä palstalle kun ei osaa amaattiaan niin ei voi kuin valittaa. Sehän on edustustyö. Edustat yhtiötä ja kollegojasi.

Älkää ruokkiko tätä trollia .

Vierailija
56/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eiköhän se neuvon antanut henkilö tiennyt, että jokaista asiaa voi tarkastella monelta eri kantilta. Jos jonkinsorttista aivotoimintaa on niin kyllähän tuon ymmärtää. Ketjun konteksti oli kuitenkin kiusatun näkökulma ja kuinka hän voi selvitä tilanteesta.

Vierailija
57/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

J

Älkää vastatko tälle. Ei ansaitse huomiota.

os on vaarana päätyä palstalle kun ei osaa amaattiaan niin ei voi kuin valittaa. Sehän on edustustyö. Edustat yhtiötä ja kollegojasi.

Älkää ruokkiko tätä trollia .

Niin, tämä tekstisi oli varmaan ap:lle eikä minulle, jonka tekstiä lainasit? En mä ole pahemmin muuta väittänytkään. Ärgh.

Vierailija
58/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eiköhän se neuvon antanut henkilö tiennyt, että jokaista asiaa voi tarkastella monelta eri kantilta. Jos jonkinsorttista aivotoimintaa on niin kyllähän tuon ymmärtää. Ketjun konteksti oli kuitenkin kiusatun näkökulma ja kuinka hän voi selvitä tilanteesta.

Minusta on vähän lapsellista kyllä leikkiä nyt jälkikäteen, että selvisin tilanteesta kun jatkan tässä palstalla kiukuttelua. Sikäli samaa mieltä aloittajan kanssa. Tai siis en näe yhtään rakentavana sitä, että kiukuttelee aiheesta jälkeenpäin. Jos nyt siis ymmärsin ajatuksesi oikein, että kun ap tekee tuon aloituksen, mukaantulijat lyövät löylyä kiukaalle kuin tilanne olisi päällä ja se pitää kestää.

Wtf? Aloittajahan kesti sen jo. Se on ohi joooooo........

Vierailija
59/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää pohdintaa ap. Sen ketjun perusteella moni lapsena kiusattu löis täysin överiks, jos pääsis nyt vanhempana päinvastaiseen asemaan.

Ja ihmiset vielä hyväksyy sen täysin ja se on niiden mielestä vain oikein, "mitäs kiusas sillon tyhmänä keskenkasvuisena kakarana. Nyt mää järkevänä aikuisena vedän takas niin, että soi."

Koston ei todellakaan pitäisi olla mikään ylevä asia josta terveen ihmisen pitäis saada jotain hykertelyä aiheuttavaa mielihyvää. Silloin on nykyään aivan yhtä paha kuin se alkuperäinen kiusaaja oli silloin. Ja moni olisi sopivan tilaisuuden tullen vielä pahempikin.

"Kun lähdet koston tielle, kaiva ensin kaksi hautaa."

Vierailija
60/71 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi noita ketjussa kannustajia lähinnä käy. Näkee, ettei heillä kovin hyviä eväitä elämäänsä ole. Siksi en oikein osaa loukkaantua, vaikka siellä ilkeilläänkin. Ja siis se lentoemo on varmasti loukannut aloittajaa, en epäile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan