Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko Saksaan?

Vierailija
16.06.2019 |

Varsinkin jos saisit asunnon ilmaiseksi? Vanhasta kaupungista? Tyhjenevät vahat saksalaiskaupungit houkuttelevat nyt uusia asukkaita tarjoamalla ilmaista muuttoa ja asuntoa.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006144321.html?utm_campaign=tf-HS&ut…

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun artikkelia ei voinut lukea. Mutta voisin muuttaa.

Vierailija
2/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin hyvin muuttaakin jos joku syy löytyis Saksaan lähtee. Ihan mukava maa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos sieltä saisi hyvän työpaikan minulle ja puolisolle, sekä hoitopaikan lapselle.

Vierailija
4/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Saksassa, miehen työpaikan takia tai ansiosta oltiin siellä. Ja muuttaisin milloin tahansa uudelleen. Tulipa taas ikävä niitä aikoja <3

Vierailija
5/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Polttivat Suomen Lapin!

Vierailija
6/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan muutaisi kaupunkiin josta kaikki haluaa pois.

Vierailija
7/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua en pääse lukemaan, mutta google kertoi että asuminen on ilmaista vain 4 viikkoa. Ei siis auta Saksaan muuttavaa mitenkään, mutta voisi ehkä lähteä edulliselle lomalla.

Vierailija
8/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun mä perustan tänne työttömien rikollisliigan. Kun ei ole töitä niin aletaan tekemään rikoksia. Niin se vaan menee.

Vierailija
9/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kun mä perustan tänne työttömien rikollisliigan. Kun ei ole töitä niin aletaan tekemään rikoksia. Niin se vaan menee.

Rikollisuus vaatii huomattavaa aktiivisuutta ja kekseliäisyyttä. Siihen teillä sohvalla makaajilla ei riitä paukut.

Vierailija
10/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas. Pitäisköhän lähteä asyliksi tuonne Saksaan sitten.

Vierailija
11/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin ympäriinsä jos ei olisi lapsia. Inhoan yhdessä paikassa asumista.

Vierailija
12/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveitä pilkunviilaaja byrokraatteja sakemannit. Suomessa on vielä aika vapaata vaikka nykykommunistihallitus yrittääkin tehdä elämästä mahdotonta.

Vierailija
13/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun jo. Töitä riittää, palkat ovat paremmat kuin Suomessa. Ruoka halpaa sekä kaupassa että ravintolassa.

Elämänlaatu on paljon parempi kuin Suomessa.

Suosittelen. Ei ole Suomea ikävä.

Vierailija
14/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ottivat Saksan tarjoaman avun vastaan, pelastivat sillä oman nahkansa ja pettivät saksalaisille annetun lupauksen taistella loppuun saakka Saksan rinnalla.

Joo, rovaniemeläisenä muuttaisin mielellään johonkin hiljaiseen ja mukavaan saksalaiskaupunkiin. Leppoisa ilmasto ja maa missä asiat toimivat.

Vierailija
15/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi. Olen asunut puoli vuotta ja riitti. Inhoan saksalaisia ihmisiä. Ovat maailman pihein, kateellisin ja tyylitajuttomin kansa. Sisäisesti rumaa ja ulkoisesti hevosnaamaista porukkaa.

Vierailija
16/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sotaa edeltävä puurakennuskanta on lanattu harmaiden betonielementtien tieltä muuallakin Suomessa.

Ihan samalta Lappi näyttäisi vaikka saksalaiset eivät olisi tehneet mitään tuhoja. Saksalaiset on pikkutekijöitä suomalaisen grynderin rinnalla.

Vierailija
17/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä siellä paljon poltettavaa edes ollut.

Vierailija
18/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttua en pääse lukemaan, mutta google kertoi että asuminen on ilmaista vain 4 viikkoa. Ei siis auta Saksaan muuttavaa mitenkään, mutta voisi ehkä lähteä edulliselle lomalla.

Luin jutun äsken ja olin ymmärtävinäni, että kolme pariskuntaa sai asunnon puoleksitoista vuodeksi. Ja heidän piti olla sellaisia, joista on jotain "hyötyä" kaupungille. No se suomalainen pari oli kirjailija ja runoilija, olivat asuneet Berliinissä pitkään tuota ennen. En kyllä ihan ymmärtänyt, että oliko otsikko jotenkin ristiriidassa jutun kanssa.

Vierailija
19/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Saksassa ja voisin asua jatkossakin, täällä on ihanaa. En tosin tiedä, voisinko asua Itä-Saksassa.

Vierailija
20/21 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin lukevinaan, että tosiaan neljän viikon ilmainen asuminen ja työtilat henkilöille, jotka voivat tehdä töitä missä vaan. Tuolla idässä kun ei niin mahtava työtilanne ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi