Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi sopiva hintaluokka kihlajaissormukselle? 2000€?

Vierailija
15.06.2019 |

Olen mies ja kysyn teiltä arvon naiset mikä olisi sopiva hintaluokka kihlajaissormukselle. Aion kosia avovaimoani ja olen miettinyt että sormuksen tulisi olla hienostunut mutta ei liian kallis.

Onko pari tonnia sopiva hinta?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä se pari tonnia vihkisormuksiin kun valitsette yhdessä, kihlasormuksen ei tarvitse olla niin kallis. Kyllä rakastunut nainen vastaa myöntävästi sormuksesta kuin sormuksesta

Vierailija
22/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli 2000€ on liikaa? Ainakin kommenttien perusteella.

Mietin vaan että halvalla ei saa tyylikästä jossa olisi pienen pieni timantti.

No ehkä tonnin sormus olisi parempi idea.

ap

Tiedätkö minkä tyylisestä sormuksesta kosittava pitää? Mikään ei ole onnettomampaa kosinnan hetkellä, kuin se kun kosija tyrkkää eteen sormuksen joka ei sovi pätkääkään kosittavan tyyliin eikä siis ole mieleinen. Miksi suostua naimisiin sellaisen kanssa joka ei yhtään tunne toista, eikä ilmeisesti välitäkään?

Ja vähissä on ne naiset jotka mielellään pitävät sopimatonta sormusta sen kalleuden takia, eli hinta on ylivoimaisesti useimmille naisille sivuseikka kantajalleen sopivuuden rinnalla. Satasellakin voi saada kosittavalle mieluisan sormuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus saa olla vaikka rautalangasta väännetty, mutta vihkisormuksen hinta on miehen kuukausipalkka.

Vierailija
24/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tiedätkö minkä tyylisestä sormuksesta kosittava pitää? Mikään ei ole onnettomampaa kosinnan hetkellä, kuin se kun kosija tyrkkää eteen sormuksen joka ei sovi pätkääkään kosittavan tyyliin eikä siis ole mieleinen. Miksi suostua naimisiin sellaisen kanssa joka ei yhtään tunne toista, eikä ilmeisesti välitäkään?

Ja vähissä on ne naiset jotka mielellään pitävät sopimatonta sormusta sen kalleuden takia, eli hinta on ylivoimaisesti useimmille naisille sivuseikka kantajalleen sopivuuden rinnalla. Satasellakin voi saada kosittavalle mieluisan sormuksen.

Avovaimoni on sanonut muutaman kerran että jos kosin niin sormuksen pitää olla tyylikäs eikä saa olla mikään halpaversio. Siksi ajattelin että pari tonnia olisi ok hinta. ap

Vierailija
25/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kihlasormukset käydään valitsemassa ja ostamassa yhdessä vasta kosinnan jälkeen. Tuo, että sormus pitää olla valmis kosittaessa, on usalainen tapa.

Vierailija
26/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ehkä saat typeriä vastauksia siksi, että oikeasti kysymykseen on vaikea antaa järkevää vastausta. Hintaluokka riippuu varoistasti ja myös siitä, miten paljon sinusta on järkevää maksaa sormuksesta. 

Itse en miettisi hintaa (paitsi kipuraja olisi hyvä pitää mielessä), kosi vain ja menette sitten yhdessä ostamaan mieleiset sormukset. Niin mekin teimme. 

Pointtinani on se, että sormuksen pitää olla morsiamellesi mieleinen kun taas en hinnalla ei ole niin paljon väliä.

Vierailija
27/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun maksoi 70 puntaa eli vajaa sata euroa. ja on siis vain yksi sormus, en oikein ymmärrä miks niitä tarvitaan kaksi. sileä hopeasormus siis, ettei ole tiellä ja voi käyttää huoletta töissäkin. mies käyttää omaansa kaulanauhassa.

Vierailija
28/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kun et mene kihloihin/naimisiin ollenkaan. Ei maksa mitään, eikä eroa siitä mitenkään.

Vierailija
29/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kihlasormukset käydään valitsemassa ja ostamassa yhdessä vasta kosinnan jälkeen. Tuo, että sormus pitää olla valmis kosittaessa, on usalainen tapa.

Eikös tuo ole aika yleinen tapa myös Keski-Euroopassa? ap

Vierailija
30/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan huomioida toisen maku, se ei välttämättä korreloi hinnan kanssa. Itse halusin yksinkertaisen hopeasormuksen kihlaksi, ja se maksoi typerryttävät 9€. Vihkiksi tuli sitten mittatilaustyönä tehty titaanisormus, olisikohan 120€ tullut hintaa

Vierailija
31/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kihlasormus saa olla vaikka rautalangasta väännetty, mutta vihkisormuksen hinta on miehen kuukausipalkka.

Oho, taisin rikkoa jotain sääntöjä. Kihlasormusta ei koskaan ollutkaan ja vihkisormus maksoin vain 800€ vaikka kuukausipalkka on 5000€ nettona.

Vierailija
32/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa, mutta en käytä kihla-enkä vihkisomuksiani. En tiedä minkä arvoisia ovat, eikä asia kiinnosta.

En tiedä mitä ne muka symbolisoivat. Ainakin ne keräävät bakteereita kivasti. 

Vierailija
33/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vihkisormukseen enemmän :)

Vierailija
34/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hinta on sopiva, minkä menettäminen ei tee kipeää. Esimerkiksi, jos kessuttelee askin päivässä, se tekee vuositasolla 2500 € ja 2000 € kihlasormuskin lienee hinnaltaan sopiva. Toki 2000 € voi sijoittaa johonkin hyödylliseenkin ja iloa tuottavaan.

Vierailija
35/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä hinta ei ole se syy ostaa sitä sormusta, vaan se on se sen ulkonäkö.

Mun mielestä joku tosi simppeli voi olla paras vaihtoehto. Valkokultainen. Ei välttämättä maksa 2000e

En haluaisi, että mieheni laittaisi rumaan sormukseen 2K€

Vierailija
36/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se hinta on sopiva, minkä menettäminen ei tee kipeää. Esimerkiksi, jos kessuttelee askin päivässä, se tekee vuositasolla 2500 € ja 2000 € kihlasormuskin lienee hinnaltaan sopiva. Toki 2000 € voi sijoittaa johonkin hyödylliseenkin ja iloa tuottavaan.

Kyllä hyvälaatuinen sormus on tuottava investointi. Sen hinta ei pitkällä aikavälillä ainakaan laske.

Vierailija
37/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintähän on, että se on mieleinen. Mielummin yksi iso tai muutama suurempi rivissä, kun kaikenlaista krumeluuria, jos kerran toivoo tyylikästä sormusta.

Tuota sormusta tulee monet katsomaan ja arvostelemaan ja sitä saatetaan pitää jopa loppuelämä. Itse katsoisin nuo Tiffanyn ja Cartierin sormusmallit ja ostaisin jonkun niiden tyyppisen mutta ehkä halvemman version. Kaksitonnia ei ole liikaa, jos se on kaunis. Jos nainen pitää merkistä myös Bulgarilla voisi olla kauniita suht ostettavan hintaisia sormuksia.

Itselläni viiden timantin rivisormus ja sitä on aina ihailtu (20v.) ja se sopii hyvin sileän vihkisormuksen kanssa.

Vierailija
38/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sanonut jo etukäteen miehelle että haluaisin kihlasormukseksi Bulgarin zero-sormuksen ja sen sain. Yhä edelleen se on kaunein näkemäni sormus.

Mutta pointti oli se että kannattaa ostaa sellainen sormus joka on kantajalle mieluinen ja sopii hänen tyyliinsä. Ap:n mainitsema hinta tuntuu ihan sopivalta mutta ei sitä hintalappua kannata ainostaan tuijottaa.

Vierailija
39/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuo Damianin trilogy on aivan huippu upea timanttisormus. Kuka nainen ei tulisi onnelliseksi siitä?

Vierailija
40/49 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih. Älä osta sitä sormusta etukäteen. Sitä tulee kantaa loppuelämä niin anna nyt herraisä naisen valita se itse. Ihan jenkkileffa hattarahöttöä tuommoinen "ostan timanttisormuksen ja kosin". Sitäpaitsi jos vielä tulee vihki niin kihla voi olla tosi simppeli ja edullinenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi