Jos vanhempani lahjoittaa pois omaisuuden 70 v ja muuttaa vuokralle
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin, mutta kaikkein halvimman sellaisen.
Onkohan tuo silti oikein järkevä liike? Vanhempasi on säästänyt ja painanut töitä koko ikänsä jotta voi sitten eläkkeellä elää. Mutta oltuaan pari vuotta eläkkeellä hän lahjoittaakin säästönsä pois ja elelee vielä vuosikymmenet pelkällä kaurapuurolla kituutellen.
Sossu maksaa palvelutalon eikä niiden hinnoisa isoja eroja ole. Sossu maksaa myös lääkkeet ja vaikka hiustenleikkuun toisin kuin niillä, joilla on omaisuutta, mutta ei tuloja. Jo yhteinen asunto puolison kanssa aiheuttaa sen, että joutuu itse maksamaan palvelusta, jonka sossun asiakas saa valita listalta hintaa miettimättä.
Idea lienee tullut joltain muulta kuin ikäihmiseltä itseltään...
Minä olen pohtunut asiaa viime aikoina. Jos joudun vanhana laitokseen, annan koko omaisuuteni ennakkoperintönä siskontytölleni. Yhteiskunta sitten maksaa elämiseni ja tyttö antaa sovitusti ylimääräistä käyttörahaa.
Pääsee johonkin pörriäiseltä ostopalveluna hankittuun mahdollisimman halpaan hoitokotiin, jossa maataan viikko samoissa vaipoissa.
Vierailija kirjoitti:
Idea lienee tullut joltain muulta kuin ikäihmiseltä itseltään...
Perintörahat valtion maksettavaksi!
Kuka hullu 7-kymppisenä omaisuudestaan jo luopuisi, kun palvelutalo häämöttä 15-20 vuoden päässä, jos ei ole mitään aikaista dementiaa?
Tuleva vanhus kirjoitti:
Minä olen pohtunut asiaa viime aikoina. Jos joudun vanhana laitokseen, annan koko omaisuuteni ennakkoperintönä siskontytölleni. Yhteiskunta sitten maksaa elämiseni ja tyttö antaa sovitusti ylimääräistä käyttörahaa.
Jos annat koko omaisuutesi pois sinulla ei ole enää oikeutta vaatia taskurahaa, eikä hänellä ole velvollisuutta sitä antaa. Kannattaa muistaa.
Miksi lahjoittaisit pois, kun voit pistää omaisuutesi sileäksi vähän hurvittelemalla vielä, kun jaksat ja pikettä silmäkulmasta löytyy?
Varmaankin, mutta kaikkein halvimman sellaisen.
Onkohan tuo silti oikein järkevä liike? Vanhempasi on säästänyt ja painanut töitä koko ikänsä jotta voi sitten eläkkeellä elää. Mutta oltuaan pari vuotta eläkkeellä hän lahjoittaakin säästönsä pois ja elelee vielä vuosikymmenet pelkällä kaurapuurolla kituutellen.