Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sulle tapahtuu kun sosiaaliturva Suomessa lakkaa ?

Vierailija
15.06.2019 |

Mulle ei tapahtuisi mitään koska hankin oman leipäni enkä saa sossun tukia.

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värikynät tiimarista ja jos ei onnistu niiin tulostimella.

Vierailija
2/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi varmaan mennä töihin. Tosin ehdin eläkkeelle varmaan ennenkuin valtiolla loppuu rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se näkyy verojen alenemisena niin tienaan enemmän itse ansaitsemaani rahaa, eikä se mene jonkun hampin taskuun.

Vierailija
4/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa sossu tukia.

Vierailija
5/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokanen pirros on Dacapo.

Vierailija
6/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vakituinen työ, jonka palkalla ei elä. Joutuisimme lasten kanssa siis kodittomiksi.

Olin aiemmin paremmin palkatussa työssä, mutta yt:t iski. Olen kiitollinen nykyisestä työstäni ja suomalaisesta hyvinvointivaltiosta, joka ei potki lapsia sillan alle. Maksaisin enemmänkin veroja ihan mielelläni.

Vierailija
7/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se näkyy verojen alenemisena niin tienaan enemmän itse ansaitsemaani rahaa, eikä se mene jonkun hampin taskuun.

Näkyykö se verojen alenemisena? Kai tässä on ajatuksena että jonain päivänä valtio ei saa enää velkaa joten sosiaalitukia joudutaan leikkaamaan.

Verorahat menee byrokratian ja virkakoneiston elättämiseen.

Vierailija
8/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokanen pirros on Dacapo.

Otti joskuus poskeen davincilta.

Vierailija
9/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, koko elämäni valmistumisen jälkeen ollut töissä enkä ole koskaan mitään sossusta saanut, en tyyliin edes tiedä mitä se tarkoittaa.

Vierailija
10/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sinä päivänä kun sosiaaliturva Suomesta lakkaa, tulee taloustilanne varmasti olemaan sen verran synkkä, että silloin ei voi tuosta vaan mennä töihin.

Vierailija
11/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä palsta ollutkaan täynnä työttömiä? Ei ainakaan tämän ketjun perusteella, mutta muista ketjuista voisi niin päätellä.

Vierailija
12/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä palsta ollutkaan täynnä työttömiä? Ei ainakaan tämän ketjun perusteella, mutta muista ketjuista voisi niin päätellä.

Ne ei uskalla vastata, koska eivät itsekään tiedä mitä tulevat tekemään.

Vierailija
13/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte vaaan sientä syömään. Halvat kännnit hallysynaatioista. Sitt ollaan kyllä jo ihan vtun sekasin muttta elämää saasitten ihan uusia ulottuvuuksia eikä oo mitään menetettävää kuin ei nytkään.

Vierailija
14/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte vaaan sientä syömään. Halvat kännnit hallysynaatioista. Sitt ollaan kyllä jo ihan vtun sekasin muttta elämää saasitten ihan uusia ulottuvuuksia eikä oo mitään menetettävää kuin ei nytkään.

Vierailija
15/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että meidän perheen ostovoima jopa nousisi, sillä mieheni työskentelee yrityksessä, jonka asiakkaat ovat isoja kansainvälisiä yrityksiä. Verotus kevenisi, ja koska yritysverotuskin varmaan kevenisi, mieheni voisi saada palkankorotuksen. Itsellänikin olisi suurempi motivaatio lähteä tekemään keikkatöitä, kun kaikki tulo olisi pelkkää plussaa meidän perheelle, eikä tarvitsisi vääntää viranomaisten kanssa siitä, onko se yritystoimintaa, ja jos on, niin onko päätoimista vai sivutoimista.

Se kyllä hirvittäisi, miten nuoremme selviäisivät opinnoistaan ilman opintotukea, jos opintolainaakaan ei saisi.

AP: Millaista työtä sinä teet, kun arvelet voivasi pitää työpaikkasi?

Vierailija
16/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joutuisin asumaan vanhempien luona. Palkallani ei makseta vuokraa eikä vuokra alenisi eikä työnantaja nostaisi palkkaa, vaikka verot laskisivatkin.

Vierailija
17/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että alkaisin salakuljettamaan huumeita ulkomailta Suomeen. Jos jäisin kiinni, niin pääsisinpä ainakin "Linnan juliin", jossa ei tarvitsisi nälkää nähdä. Lisäksi toiset vangit pitäisivät huolta siitä, ettei ihmisoikeuksia loukattaisi.

Huumeiden salakuljetus olisi sellainen rikos, että siitä häkki heilahtaisi, mutta se ei vahingoittaisi ketään sivullista.

Vierailija
18/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika turvattomaksi menisi asuminen ja liikkuminen, koska rikollisuus kasvaisi ja ihmiset tekisivät epätoivoisia asioita. Paljon alkaisi olla ihmisiä joilla ei olisi mitään väliä ja viha kasvaisi.

Vierailija
19/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi varmaan mennä töihin. Tosin ehdin eläkkeelle varmaan ennenkuin valtiolla loppuu rahat.

Ehkä eläkkeet kin loppuisi

Vierailija
20/139 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämän puitteita se ei muuta, kun olen työssäkäyvä. Mutta elämästäni tulee turvattomampaa, koska tietyillä alueilla lisääntyy ihmisten ryöstely ja rikollisuus. Suomessahan juuri vaikkapa ryöstely ei ole niin tavanomaista kuin taas maissa, joissa kerjääminen, ryöstely yms. toiminta on aidosti tulonlähde. Myös turistipaikoista tutut kerjääminen ja kaupustelu tulevat rasittavalla tavalla lisääntymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi