Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempi kuulemma suosii meidän lasta ja muut sukulaiset valittavat minulle.

Vierailija
15.06.2019 |

Alkaa pikkuisen tympiä nämä valivali-puhelut kun minä en voi asialle mitään.

Poika on itse kysynyt vaariltaan kesätöitä ja vaari on luvannut ostaa jonkun todella kalliin pelitietokoneen hänelle jos tekee sovitut hommat. On myös aikasemmin tehnyt hommia esim. Puutöitä joista vaari on sitten antanut palkkaa sata euroa.

Toki myös muut lapsenlapset saavat rahaa esim todistuksista vaari antoi kaikille 50€

Pitäisikö minun nyt kieltää poikaa tekemästä hommia vaarille vai mitä ihmettä tällainen on.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lahja suhteessa työn määrään? Onko muilla sukulaislapsilla mahdollisuutta tehdä töitä vai onko poikasi ainut? Mielestäni jos viimeksi poikasi sai tehdä puutyöt, nyt olisi jonkun muun lapsen vuoro. Varmasti ajattelisit samoin, jos sinun poikasi olisi se, joka ei saa näitä asioita.

Ihmisten kohtelu tietyillä tavoilla ei ole mitään hengitysilmaa ja luonnollista. Siinä tehdään valintoja puolin ja toisin, ja kun ei olla tasa-arvoisia niin johonkun sattuu.

Vierailija
2/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tälle muka sitten voi jotain? Poikasiko?

Et kai halua opettaa pojallesi, että hän on tärkeämpi kuin muut lapset?

Tuolla tavalla tilanne vain syvenee, eiköhän muutkin lapset voisi nyt tutustua vaariin yhtä hyvin.

Normaalissa perheessä kaikki kohtelee toisiaan kunnioittavasti ja tasa-arvoisesti, ja jos ei, niin jokainen voi tehdä asialle jotain, kuten sinä. Ilmeisesti poikasi ja vaarisi ei siihen pysty, eikä poikasi pitäisikään pystyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo ei ole suosimista. Sitten olisi jos antaisi esim. pelikoneen ilman työpanosta.

Vierailija
4/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo ei ole suosimista. Sitten olisi jos antaisi esim. pelikoneen ilman työpanosta.

Tietenkin se on, jos työtä ei ole jaettavaksi enempää. Eiköhän muutkin lapset olisi valmiita hommiin, kysyä ainakin pitäisi. Sinänsä ovela tapa yrittää saada asiasta jotenkin neutraali.

Vierailija
5/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

muut lapset ovat nuorempia eikä heitä voi vielä laittaa ”kunnon” töihin. Toki vaari antaa vähän taskurahaa kaikille jotka siellä käy mutta ilmeisesti nyt ollaan kiukkuisia siitä että vaari maksaa useita satasia minun pojalleni työstä.

Ap

Vierailija
6/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on, jos työtä ei ole jaettavaksi enempää. Eiköhän muutkin lapset olisi valmiita hommiin, kysyä ainakin pitäisi. Sinänsä ovela tapa yrittää saada asiasta jotenkin neutraali.

Ap:n poika oli ITSE kysynyt töitä! Miksi vaarin pitäisi kysyä muita lapsia töihin jos joku on niin reipas ja oma-alotteisesti tarjonnut itseänsä töihin? Ei ihme että nykynuoret olettaa että heidät haetaan sohvalta töihin.

Vierailija
7/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tälle muka sitten voi jotain? Poikasiko?

Et kai halua opettaa pojallesi, että hän on tärkeämpi kuin muut lapset?

Tuolla tavalla tilanne vain syvenee, eiköhän muutkin lapset voisi nyt tutustua vaariin yhtä hyvin.

Normaalissa perheessä kaikki kohtelee toisiaan kunnioittavasti ja tasa-arvoisesti, ja jos ei, niin jokainen voi tehdä asialle jotain, kuten sinä. Ilmeisesti poikasi ja vaarisi ei siihen pysty, eikä poikasi pitäisikään pystyä.

Jaa jos poika kysyy töitä vaariltaan ja tekee työn niin millä tavoin minä haluan opettaa lapselleni että hän on tärkeämpi kuin muut? En nyt ihan päässyt perille?

Ap

Vierailija
8/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n poika oli ITSE kysynyt töitä! Miksi vaarin pitäisi kysyä muita lapsia töihin jos joku on niin reipas ja oma-alotteisesti tarjonnut itseänsä töihin? Ei ihme että nykynuoret olettaa että heidät haetaan sohvalta töihin.

Älä ole naiivi. Jotkut lapset on reippaampia kysymään kuin toiset, ei lapset todellakaan ole siinä asemassa tasa-arvoisia, että jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet ja kyvyt kysyä ja toimia ja toivoa!!

Jos yksi on reipas ja osaa ja kysyy, niin hän sitten jyrää.

Vierailija
9/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö poika voisi mennä vieraalle töihin, niin ei olisi sukulaisilla valittamista. Miksi pitää vaaria tyhjentää? Minun sukulaiseni kävi isovanhempiani auttelemassa, ja samalla otti irti kaiken minkä sai. Me muutkin autoimme, mutta emme ottaneet rahaa/tavaraa vastaan vanhukselta.

Ettekö voi sopia, että vaari tuo saman rahasumman synttäreinä kaikille lapsenlapsille vuorotellen ja isovanhempaa autetaan auttamisen halusta, ei rahastusmielessä. Esim. vaarin nurmikon ja ikkunat voi pestä ilmaiseksikin.

Vierailija
10/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö poika voisi mennä vieraalle töihin, niin ei olisi sukulaisilla valittamista. Miksi pitää vaaria tyhjentää? Minun sukulaiseni kävi isovanhempiani auttelemassa, ja samalla otti irti kaiken minkä sai. Me muutkin autoimme, mutta emme ottaneet rahaa/tavaraa vastaan vanhukselta.

Ettekö voi sopia, että vaari tuo saman rahasumman synttäreinä kaikille lapsenlapsille vuorotellen ja isovanhempaa autetaan auttamisen halusta, ei rahastusmielessä. Esim. vaarin nurmikon ja ikkunat voi pestä ilmaiseksikin.

Yritti mutta ei päässyt, siksi kysyi vaarilta olisiko hänellä mitään töitä ja vaarilla oli.

Kyse on töistä ei mistään pikkupuuhastelusta silloin tällöin vaan hän on vaarin kanssa sopinut ihan työajat ja hoitaa ne.

Kuten sanoin muutkin lapsenlapset saavat kyllä rahaa synttäreinä tms. Ja aina vaari antaa jokaiselle taskurahaa kun siellä käy..

Ap

Vierailija
11/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen poika on? Mitä töitä hän tekee? Paljonko vaari maksaa palkkaa/tunti? Paljonko poika tekee tunteja?

Kertokaa sukulaisille nämä tiedot. Avoimuus lisää luottamusta.

Vierailija
12/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen poika on? Mitä töitä hän tekee? Paljonko vaari maksaa palkkaa/tunti? Paljonko poika tekee tunteja?

Poika on 15.v ja minä en tiedä mitä he ovat palkaksi sopineet. Olen käskenyt kysymään asiasta vaarilta mutta vaari oli sanonut heille ettei se kuulu heille.

Ap

Vierailija
13/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa töihinotossa väkisin tulee sukulaisille mieleen, että vaaria yritetään tyhjentää; maksatetaan kalliit pelit vaarilla "töiden" varjolla. Ei kukaan vaari kieltäydy, jos lapsenlapsi pyytää töitä! Ehkä jatkossa kannattaa pojalle tosiaan sanoa, että hakee työnsä vieraalta.

Vierailija
14/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosialistit taas vauhdissa pojan taskuilla.

Poika tekee työt ja rahat pitää jakaa muille.

Vierailija
15/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika on 15.v ja minä en tiedä mitä he ovat palkaksi sopineet. Olen käskenyt kysymään asiasta vaarilta mutta vaari oli sanonut heille ettei se kuulu heille.

Ap

Joo. Ei tarvitse ihmetellä, jos saa sukulaisten vihat päällensä. Poika voi soittaa sukulaisille ja kertoa itse mitä töitä hän tekee ja mikä on palkka. Jos salailee asoita, niin kyllähän siinä epäilys herää käytetäänkö vanhuksen hyväntahtoisuutta hyväksi. Pitääkö tätä vielä ihmetellä?

Vierailija
16/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut sukulaiset eivät voi sopia vaarin antamista lahjoista. Vaari saa antaa juuri sen, mitä itse haluaa ja monesti menee niinkin, että isompi lapsi saa enemmän rahaa kuin pienempi lapsi.

Vierailija
17/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään suosimista, jos muut lapsenlapset ovat vielä liian nuoria tai osaamattomia tekemään hommat. Mun tyttäreni on tehnyt isoisänsä firman webbisivut eikä kukaan nurissut asiasta. Olisi isoisä voinut teettää ne jollain toisellakin lapsenlapsellaan, jos vastaava osaaminen olisi löytynyt.

Vierailija
18/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo. Ei tarvitse ihmetellä, jos saa sukulaisten vihat päällensä. Poika voi soittaa sukulaisille ja kertoa itse mitä töitä hän tekee ja mikä on palkka. Jos salailee asoita, niin kyllähän siinä epäilys herää käytetäänkö vanhuksen hyväntahtoisuutta hyväksi. Pitääkö tätä vielä ihmetellä?

No vaari ei ole mikään muistisairas vanhus vaan ihan työssäkäyvä aikuinen jolla järki luistaa, jos olisi niin toki olisin asiaan puuttunut.

Ap

Vierailija
19/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosialistit taas vauhdissa pojan taskuilla.

Poika tekee työt ja rahat pitää jakaa muille.

En usko, että kyse on siitä, vaan siitä, että poika on tyhjentämässä vanhusta. Jos peli olisi rehellistä ja reilua, kerrottaisiin sukulaisille, mitä poika tekee ja millä palkalla.

Vierailija
20/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä ole naiivi. Jotkut lapset on reippaampia kysymään kuin toiset, ei lapset todellakaan ole siinä asemassa tasa-arvoisia, että jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet ja kyvyt kysyä ja toimia ja toivoa!!

Jos yksi on reipas ja osaa ja kysyy, niin hän sitten jyrää.

No siitä reippaudesta ja oma-aloitteisuudesta palkitaan. Hyvähän serkkujenkin ottaa mallia, ettei kukaan tule kotoa hakemaan.