Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempi kuulemma suosii meidän lasta ja muut sukulaiset valittavat minulle.

Vierailija
15.06.2019 |

Alkaa pikkuisen tympiä nämä valivali-puhelut kun minä en voi asialle mitään.

Poika on itse kysynyt vaariltaan kesätöitä ja vaari on luvannut ostaa jonkun todella kalliin pelitietokoneen hänelle jos tekee sovitut hommat. On myös aikasemmin tehnyt hommia esim. Puutöitä joista vaari on sitten antanut palkkaa sata euroa.

Toki myös muut lapsenlapset saavat rahaa esim todistuksista vaari antoi kaikille 50€

Pitäisikö minun nyt kieltää poikaa tekemästä hommia vaarille vai mitä ihmettä tällainen on.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla koko vasemmiston kannattajisto linjoilla. AP:n poika tekee homman ja kaikki muutkin serkut saa palkan.

Vierailija
62/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen poika on? Mitä töitä hän tekee? Paljonko vaari maksaa palkkaa/tunti? Paljonko poika tekee tunteja?

Kertokaa sukulaisille nämä tiedot. Avoimuus lisää luottamusta.

Poika on 15.v ja minä en tiedä mitä he ovat palkaksi sopineet. Olen käskenyt kysymään asiasta vaarilta mutta vaari oli sanonut heille ettei se kuulu heille.

Ap

Joo. Ei tarvitse ihmetellä, jos saa sukulaisten vihat päällensä. Poika voi soittaa sukulaisille ja kertoa itse mitä töitä hän tekee ja mikä on palkka. Jos salailee asoita, niin kyllähän siinä epäilys herää käytetäänkö vanhuksen hyväntahtoisuutta hyväksi. Pitääkö tätä vielä ihmetellä?

Ei jumal***ta että 15- vuotiaan pitää soitella koko suku läpi ja kertoa mitä töitä tekee ja milloin ja mikä palkka on!! Jotain rajaa nyt tähän sekopäisyyteenkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika yksinkertaisestihan tuo menee niin että joka antaa huomiota ja kuuntelee vaarin juttuja jne saa vaarin puolesta vaikka sen puolikkaan sittem perinnöstä kun toinen puolikas jaetaan lakiosaisille.

Ainakin mun rahat saa se joka viittii vanhaa setäukkelia moikata. Muuten se odotettu pari milliä voi melkein yhtä hyvin mennä paikalliselle jalkapallojoukkueelle jos on ollu kiva käydä katsomassa niiden otteluita.

Vierailija
64/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niijoo ja kyl mä osasin muurata jo 2v vanhana ukin kanssa. Piti vaan antaa kiviä mutta laitoinkin yhden paikoilleen. Otti pois, pyöritti kiveä ja laittoi takaisin kun totesi että olin osannu valita ihan oikein. Sitten ois pitäny seuraavana kesänä suururakkaan.

Mutta meni ja kuoli.

Vierailija
65/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja kommentteja täällä. Osa haluaisi, että kaikkia sukulaisia kohdeltaisiin samalla tavalla. Se on hyvä periaate ja jokainen voi sitä noudattaa omien lasten ja lastenlastensa kanssa. Mutta ihan kuin työikäinen vaari olisi joku imbesilli vanhus, joka ei itse ymmärrä mitä tekee: pitäisi soitella koko suku läpi ja varmistaa sopiiko heille kenet vaari palkkaa... Jos itse olisi tuo vaari ja asioita selviteltäisiin selkäni takana, niin jättäisin koko porukan perinnöttömäksi. 

Vaarilla voi ihan hyvin olla joku oma suunnitelmansa, miten toteuttaa tasapuolisen kohtelun. Se ei välttämättä aukea tänä kesänä, eikä vielä seuraavanakaan, mutta hän voi esim. ajatella, että tarjoaa jokaiselle lapsen lapselle 15-vuotiaana saman mahdollisuuden. Eli sukulaiset voisi lopettaa sen utelun ja vittuilun.

Vierailija
66/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoja kommentteja täällä. Osa haluaisi, että kaikkia sukulaisia kohdeltaisiin samalla tavalla. Se on hyvä periaate ja jokainen voi sitä noudattaa omien lasten ja lastenlastensa kanssa. Mutta ihan kuin työikäinen vaari olisi joku imbesilli vanhus, joka ei itse ymmärrä mitä tekee: pitäisi soitella koko suku läpi ja varmistaa sopiiko heille kenet vaari palkkaa... Jos itse olisi tuo vaari ja asioita selviteltäisiin selkäni takana, niin jättäisin koko porukan perinnöttömäksi. 

Vaarilla voi ihan hyvin olla joku oma suunnitelmansa, miten toteuttaa tasapuolisen kohtelun. Se ei välttämättä aukea tänä kesänä, eikä vielä seuraavanakaan, mutta hän voi esim. ajatella, että tarjoaa jokaiselle lapsen lapselle 15-vuotiaana saman mahdollisuuden. Eli sukulaiset voisi lopettaa sen utelun ja vittuilun.

Miksi ihmeessä vaarin pitäisi palkata joka lapsi töihin kun ovat täyttäneet 15v? Vaari tarvitsee apua nyt joten hän värvää lapsenlapsen nyt. Vaari ei välttämättä tarvitse myöhemmin sellaista apua että voisi palkata joka lapsen vuorollaan. Vaari palkkaa silloin kun tarvitsee apua, joko sukulaisen tai ulkopuolisen, kumpi hänelle nyt parhaiten sopii. Ihan turha sukulaisten odotella vuosikausia että joku vaarin suunnitelma aukeisi tulevaisuudessa. Siitä tulee vain lisää itkua, hammastenkiristelyä ja kateutta.

Vierailija
67/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä!

Ihmettelin vähän alkupään vastauksia mutta onneksi loppua kohden täysjärkisiäkin löytyi:)

Työ on tosiaan sellainen mitä vaari on jo kaksi vuotta puhunut että ”tarvis tuokin tehdä” kovin innokkaita apulaisia ei ole pariin vuoteen löytynyt vaikka tiedossa on että vaari työstä maksaa.

Mutta helvetti oli irti kun minun poikani meni sitten ja lupautui että tekee kesän aikana homman. Osa oli juuri näitä ”pitäis vaaria ilmaseksi auttaa” mutta eipä tosiaan ole kukaan kahteen vuoteen auttanut.

Ja urakka on sen verran iso että ei sitä ilmaiseksi ala kukaan tekemään vaikka helppoa työtä onkin.

Vierailija
68/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sulla on ihana poika! Jos sukulaiset narisee ja valittaa sulle niin sanot vaan että asia ei kuulu sulle vaan on vaarin ja pojan välinen ja menkää puhumaan vaarille jos asia kiinnostaa noin paljon. Mutta tähän tyyliin oletkin tainnut jo puhua jos muistan oikein ketjun alkupään.

Vierailija
69/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sukulaisille, että nopeat syö hitaat ja älkää kasvattako lapsistanne nynnyjä. Yhtä lailla hekin voivat tarjoutua töihin vaarille.

Katso sitten, mitä tapahtuu. Tulee ainakin puhuttua asiat suoraan.

Vierailija
70/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo ei ole suosimista. Sitten olisi jos antaisi esim. pelikoneen ilman työpanosta.

Tietenkin se on, jos työtä ei ole jaettavaksi enempää. Eiköhän muutkin lapset olisi valmiita hommiin, kysyä ainakin pitäisi. Sinänsä ovela tapa yrittää saada asiasta jotenkin neutraali.

Ap:n poika oli ITSE kysynyt töitä! Miksi vaarin pitäisi kysyä muita lapsia töihin jos joku on niin reipas ja oma-alotteisesti tarjonnut itseänsä töihin? Ei ihme että nykynuoret olettaa että heidät haetaan sohvalta töihin.

Älä ole naiivi. Jotkut lapset on reippaampia kysymään kuin toiset, ei lapset todellakaan ole siinä asemassa tasa-arvoisia, että jokaisella on yhtäläiset mahdollisuudet ja kyvyt kysyä ja toimia ja toivoa!!

Jos yksi on reipas ja osaa ja kysyy, niin hän sitten jyrää.

No siitä reippaudesta ja oma-aloitteisuudesta palkitaan. Hyvähän serkkujenkin ottaa mallia, ettei kukaan tule kotoa hakemaan.

Meillä on sillätavalla turvallinen suku, että tässä vaihessa näitä asioita opetellaan. Esim. kun yksi on reippaana käynyt kysymässä töitä ja saanut, niin suvun kesken sovitaan, että Jaana on seuraava kysyjä. Jaanalle, joka ei ole reipas ja osaava, neuvotaan että kysyy vaarilta töitä seuraavalla kerralla. Jaanaa jännittää mutta Jaana uskaltaa ja saa kiitoksena työn.

Tuloksena vähän arempi Jaana oppii kysymään töitä, suhde vaariin syvenee ja itseluottamus kasvaa turvallisessa ympäristössä.

Muut saa toki jatkaa dog eat dog -koomusmeininkiä, kuulostaa lämpimältä.

Miksi tarvii koko suvulle ilmottaa että Jaana kysyy seuraavaksi töitä? Miksei Jaana voi vaan vaikka heti kysyä vaarilta että olisko mullekkin jotain hommaa?

Ihan vinkkinä vaan ettei siellä työelämässäkään mitään jonotusnumeroita jaella, sinne sekaan vaan reippaasti kysymään, eikä tarvi muille ilmottaa mitään!

Aivan uskomatonta että joku opettaa että työnhakuunkin on jonotusvuoro ja sitten paheksuu sitä että höh nyt pertti meni ja kysyi töitä vaikka oli jaanan vuoro, ompas pertti sika!

Enää en yhtään ihmettele sohvalla makaavaa pullamössö nuorisoa jos äidit tämmöistä opettavat lapselleen. Olkoot kuinka ujo tahansa niin menee sitten kun on rohkaistunut mutta ei se saa missään nimessä estää muita kysymästä hommia!

Anteeks mutta repesin ihan täysin tälle ompas pertti sika lauseelle😂

Vierailija
71/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sukulaiset tietää nuo asiat? Meillä vaari antoi pojalle 4999 e eikä kukaan sukulaisista tiedä siitä. Asia ei kuulu muille enkä minä ole kysellyt, että saiko kaikki serkukset rahaa.

Kyllä minä ainakin haluan, että minun sisareni ja heidän lapsensa saavat saman verran kuin omanikin. En voisi salata tuollaista sisaruksiltani.

Eli jos sun vanhin lapsesi saa ukilta 4999e sinä joko vaadit että a) ukki maksaa kaikille muillekin saman summan, tai b) jaat lapsesi rahat sukusi kesken, tai c) annat lapsesi rahat takaisin ukille?

Aika härskiä puuttumista toisten ihmisten raha-asioihin.

Vierailija
72/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä vaarin pitäisi palkata joka lapsi töihin kun ovat täyttäneet 15v? Vaari tarvitsee apua nyt joten hän värvää lapsenlapsen nyt. Vaari ei välttämättä tarvitse myöhemmin sellaista apua että voisi palkata joka lapsen vuorollaan. Vaari palkkaa silloin kun tarvitsee apua, joko sukulaisen tai ulkopuolisen, kumpi hänelle nyt parhaiten sopii. Ihan turha sukulaisten odotella vuosikausia että joku vaarin suunnitelma aukeisi tulevaisuudessa. Siitä tulee vain lisää itkua, hammastenkiristelyä ja kateutta.

Nimenomaan! Vaarin ei tarvitse maalauttaa taloaan joka kesä vain siksi, että olisi lapsenlapsilleen tasapuolinen. Tänä kesänä voi olla tarvetta talonmaalaajalle, seuraavina kesinä ruohonleikkaajalle ja ikkunanpesijälle, mutta viimeisen lapsenlapsen ollessa 15v saattaa vaari ollakin muuttanut kerrostalokaksioon, jossa ikkunoita ei ole pestäväksi kuin kaksi ja kaikki muu hoidetaan yhtiövastikkeella.

Vierailija
73/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapuolisuus on melko turhaa. Eiköhän vaari ole ihan aikuinen joka osaa ihan itse päättää milloinko ja mihin kaipaa jeesejä. Ja talon malaukseen ku ei vaan oikein voi ottaa ihan pikkuisia vaan pitää olla hiukan toimintakykyä ja harkintaa. Eikä aina auta vaikka ikääkin ois.

Oisko ollu reilumpaa palkata naapurin teini apuriksi?

itse jättäisin ihan puhtaasti tommoset kateellisten ja laiskojen mölinät huomioimatta.

Vierailija
74/75 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan sukulaisille, että asia on vaarin ja pojan välinen etkä aio siitä keskustella. Lopeta puhelu jos jaksavat jankuttaa.

Minkä ikäisiä ovat muut lapsenlapset? Ehkä hekin voivat kysyä töitä vaarilta sitten 15-vuotiaana (ymmärsin että ovat reilusti nuorempia). En näe tuossa mitään suosimista.

Vierailija
75/75 |
16.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano vaan sukulaisille, että asia on vaarin ja pojan välinen etkä aio siitä keskustella. Lopeta puhelu jos jaksavat jankuttaa.

Minkä ikäisiä ovat muut lapsenlapset? Ehkä hekin voivat kysyä töitä vaarilta sitten 15-vuotiaana (ymmärsin että ovat reilusti nuorempia). En näe tuossa mitään suosimista.

Poika sai työn mikä on odottanut tekijäänsä kaksi vuotta. Tuskinpa sillä vaarilla on samalla tavalla työtä antaa kun muut lapset ovat isompia. Ihan turha elätellä toivoa.