Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö nykyteini mitä tarkoittaa 014 suunta?

Vierailija
15.06.2019 |

Tai vaikka 06, 09, 017 jne. Oletteko edes veivanneet noita?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää aikoihin ollut teini, enkä tiedä. Mitä tuolla tiedolla enää tekee? Ihan yhtä lailla mun ei tarvitse tietää, miten käyttää faksia tai lähettää sähke.

Vierailija
22/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ei edes tiedä mikä on kaukopuhelu. Siis puhelu toiseen kuntaan, maksoi helvetisti. Internet myös maksoi helvetisti, joka minuutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teinin pitäisi edes tietää, ellei soita lankapuhelimeen?

Ja tiedätkö ap. eihän noita tarvittu kuin muutaman vuosikymmen ajan, sitä ennen otettiin yhteys puhelinkeskukseen, josta tilattiin puhelu.

Ja kyllä, meidän teinit tietävät ja osaavat jopa soittaa lankapuhelimella, kun meillä on parikin Erickson lankapuhelinta, jossa valita numero pyöreästä lätkästä. Samoin puhelinluettelo, jossa on suuntanumerot. Talon ulkoseinässä on vielä puhelinjohjot ja sisätiloissa puhelinrasia. Onko teillä ap?

Tämän päivän teinit tietävät vastaavasti paljon asioita, mistä minä tai ap. ei tiedätä mitään.

Vierailija
24/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun suunta oli silloin 05. Missä oli 014?

Mun suuntani oli 014 ja on edelleen kaupungin numeroiden suunta. K-S

Vierailija
25/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kusetettu. 60-70-luvuilla puhelimeen vastattiin aina sanomalla puhelinnumero. Esim: Takahikiä-26

Tiedätkö miksi noin vastattiin?

Siihen aikaan vielä puhelu yhdistettiin puhelinkeskuksesta ja puh.välittäjä varmisti oikean numeron ennen yhdistämistä. Eli nimi jouduttiin sanomaan kahteen kertaan eli puh.välittäjälle, että soittajalle.

Vierailija
26/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini ei tunne edes ketään pks-seudun ulkopuolelta.

Vierailija
27/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tietää. Ja miksi pitäisikään?

Kyllähän sitä saatetaan kysyä nykyäänkin oudolta ihmiseltä mistä päin on ja heittää vastaukseksi että 06 alueelta.

Mä luulen, että sen teinin vaikutuspiiri ei noin sano. En itsekään ole koskaan sanonut, että 03 alueelta vaan hämeestä, jos on pitänyt suuntaa antaa. Nuohan numerothan nyt aika tarkaan noudattaa maakuntarajoja...

Mummeli menee nyt hakemaan ne lääkkeet nikn muistaa ettei enää eletä 70-lukua ja muistuu viimeiset 10 vuotta mieleen.

Vierailija
28/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun suunta oli silloin 05. Missä oli 014?

Mun suuntani oli 014 ja on edelleen kaupungin numeroiden suunta. K-S

Mun 03 ja sitä ennen 931

Vierailija
29/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teini ei tunne edes ketään pks-seudun ulkopuolelta.

Mikä se pääkaupunkiseutuseutu on? 😄

Vierailija
30/32 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saatte puhelun, jonka numeron alku on: 0400 tai 0500, soittaja on 99% varmuudella hopeakettu-setämies, jolla on ollut eka puhelin Soneran tai Radiolinjan NMT joskus 90-luvulla.

Kuulun ilmeisesti vähemmistöön kun olen 23 vuotias nainen ja puhelinnumeroni alkaa 0400:lla :D kyseisen kännykkänumeroni sain n. 10 vuotta sitten.

Vierailija
31/32 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuntanumero muuttuivat lokakuussa 1996. Silloin esim. Helsingin suunta muuttui 90 -> 09. Esim. Toijalan verkkoryhmän suuntanumero 937 lakkautettiin. Se muuttui 937 --> 03.  Matkapuhelinsuunnat muuttuivat esim. (entinen) Radiolinja 950 --> 050.  

Vierailija
32/32 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä, onhan nuo käytössä vieläkin. Terveyskeskukseen ja kouluun on 014 suunta meillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi