Miten onnistuit lopettamaan kynsien pureskelun?
Vinkkejä? Yritän päästä eroon tästä ällöttävästä tavasta, mutta se on yllättävän hankalaa.
Kommentit (15)
Tuo on yleensä tiedostamaton tapa. Kannattaa harjoitella ensinnäkin tunnistamaan että missä tilanteissa alat purra kynsiä ja sitten kehittää omaa suhtautumista noihin tilanteisiin. Veikkaanpa että harva vaikka nukkumaanmennessä sängyssä pureskelee kynsiä, toisin kuin hermostuksissaan työpäivän aikana.
Se onkin pirun vaikeaa, varsinkin jos sitä on ikänsä tehnyt, kuten minä. Kerran sain kasvatettua aika pitkiksi ne, kun yritin pitää koko ajan värillistä lakkaa. Sitten taas jossain vaiheessa aloitin pureskelun uudelleen. Kynnel-niminen aina toimii kuulemma joillekin, maistuu niin pahalta.
Käytät jokaista sormeasi peräreiässäsi. Lupaan, että kynsien pureskelu vähenee huomattavasti.
En rehellisesti tiedä, samoihin aikoihin sain itseäni niskasta kiinni liikunnan suhteen... Tästä on jo vuosia.
Jotenkin kai tiedosti miten hirveiltä kynnet/kynsinauhat näyttivät, ja miten epähygieenistä se on.
Aloin lakkaamaan kynsiä. Vaikeaa silti oli olla pureskelematta mutta pääsin kuitenkin eroon.
Laitatin geelikynnet. Loppui kynsien pureminen kerralla.
Pyöräytän sormiani römpsässä. Ei tee mieli imeskellä.
Kynsien ja kynsinauhojen säännöllinen huoltaminen. Aina, kun huomaat käsien ohjautuvan suuhun, laitat kynsinauhaöljyä. Viikon pääsyä kädet ovat nätimmät.
Ja kyllä, minäkin aina retkahdan uudelleen. Jos kynsissä tai kynsinauhoissa on pienikin epätasaisuus, se häiritsee ja alan nyppiä, repiä ja purra kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Pyöräytän sormiani römpsässä. Ei tee mieli imeskellä.
Mutta saisinko minä imeskellä niitä?
Mä pureskelen, kun on nälkä. Ja köyhällä on aina nälkä.
Nyrkillä.
Rystysillä tarkemmin sanottuna.
Aina kun havahduin että pureskelen, kumautin itseäni kalloon niin lujaa kuin pystyin.
Kynsien pureskelu jäi aika pian .
Ainakin -70 luvulla apteekissa oli myynnissä aine nimeltään Kynnel.
Mulla on kestolakkaus. Uusin 4 viikon välein. Estää myös lohkeamiset, jotka aiemmin vaivasivat. Nykyään on aina kauniit kynnet.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin -70 luvulla apteekissa oli myynnissä aine nimeltään Kynnel.
"Mavala Stop" kynsilakkaa nykyisin. Saa ihan merketeista myös. Muiden kynsilakka tuotteiden hyllystä.
Ja maistuu kyllä pahalta,
Aloin pitämään hanskoja aina käsissä.
Nykyisin sitten nakerran kynsieni sijaan poskiani sisältäpäin :l en ole keksinyt lopetuskeinoa