Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäloma alkoi ja nyt ahdistaa. Makaan sängyssä ja vollotan. Mikä juttu tämä on?

Vierailija
14.06.2019 |

Ensin odotin kesälomaa ja nyt kun se on, olen aivan masentunut. Olen maannut koko viikon sängyn pohjalla ja itken joka asian takia enkä saa mitään aikaan. Oloni on aivan hirveä. Ruoka ei maistu. Minulla ei ole lomalle mitään suunnitelmia enkä stressaa tekemättömiä töitä. Silti ahdistaa ja masentaa hirveästi. Ennen lomaa olin väsymyksen ja uupumuksen partaalla työstressin ja -ahdistuksen takia. Liittyisikö tämä siihen? Onko muilla kokemuksia? Meneeköhän tämä ohi vai soitanko pomolle, että haluan töihin?!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loman alkaessa on lähdettävä välittömästi kotinurkista pois!   Ei välttämättä ulkomaille, ellei voi tai halua, mutta irti tavallisesta ympäristöstä. Loma on syytä varata etukäteen, sitten matkaan ja lataamaan akkuja.  Kotiin ei pidä jäädä, ei ei ei! 

Ehkä se sopii sulle, mutta ei kaikille. Mulle joku matkalle lähtö olisi vain aihe stressaamiseen, ei kiitos.

No jo voi olla vaikeaa!!!!!!!   Kotona ei hyvä, matkalla tai toisessa ympäristössä ei hyvä!!!!!!!!!    

Matkustaminen on hauskaa muttei missään tapauksessa rentouttavaa. Hanki kesäpoikkis.

Eipä niitä poikkiksia saa hankittua noin vain. Mua masentaa kun keväällä kävin pari kertaa treffeillä kivan miehen kanssa, ja ehdin jo ajatella miteä kaikkea voitaisiin tehdä yhdessä kesällä. Mies ei kuitenkaan ottanut enää yhteyttä, joten nyt viettelen lomaa yksin ja ajattelen ihan liikaa tätä miestä.

Olen eronnut sinkku ja tulin petetyksi edellisessä suhteessa. Mulla on kyllä ystäviä ja teen useita lomareissuja kotimaassa, joten ei pitäisi valittaa. Välillä vaan tulee surkea olo, ja silloin on vaikea esim. hypätä pyörän selkään ja ajaa kahvilaan tai uimaan, vaikka tietääkin että maisemien vaihtuminen auttaisi.

Vierailija
62/65 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodenaika-ahdistuksia ja asia-ahdistuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne. Lisäksi minusta tulee hypokondrinen, googletan sairauksia ja pelkään HIV:tä hysteerisesti. Yleensä menee ohi ekan viikon aikana

Vierailija
64/65 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu hoitoon pösilö ja lakkaa kirjoittamasta tänne typeryyksiä.

Vierailija
65/65 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille ihanan tsemppaavista viesteistä. Nyt vollotan täällä ainakin toista kertaa tälle päivälle. Joku stressi tässä varmaan purkautuu. Kevät on ollut aika kamala.

Minullekin on tyypillistä saada flunssa aina joka lomalla. Nytkin alkaa vähän kurkku olla kipeä.

Ap.

Mulla on toisinaan sama. Kun jään hoitotyöstä lomalle, ensimmäisen viikon näen painajaisia että unohdin hoitaa jonkun potilaan ja itken. Olen noom väsynyt. Eka viikko menee ihan hukkaan. Oon miettinyt, että haenko viikon saikkua ja sit jään lomalle. En pysty, kun olen niin tunnollinen. Silti ei tunnut kohtuulliselta, että teen kaikkeni työssä ja sit kärsin uupumuksesta eka viikon ja se menee ihan hukkaan. En pysty syömään, itken ja kotoilen.

Mitä hittoa sitä varten se loma on että levätään ja sitten tullaan levänneenä suorittamaan työtä.

Joo ei. Palautumisesta täytyisi tapahtua jo siinä ihan tavallisessa arjessa, työpäivinä. Jos mahdollisuus palautumiseen on vain kerran vuodessa lomalla, niin työssä on ihan todella pahasti kaikki vialla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi