Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämä Suomessa todella ankeaa

Vierailija
13.06.2019 |

Onko arki muualla yhtä ankeaa kuin Suomessa? Mulla on kokemusta vain yhdestä pidemmästä ulkomailla olosta, muutama kk Ausseissa, ja koin, että olin paljon enemmän "elossa" siellä.
Suurin unelmani on ulkomaille muutto yli 5 vuodeksi, ehkä pysyvästi.

Lisäksi mua tympii Suomen neukkumeininki ja sosialismilla aivopestyt ihmiset. Juuri tyypillinen suomalaisuus, että iloisena maksetaan suuria veroja ja tykätään holhouksesta.

Elämä koostuu työstä, Suomen huonosta palkkatasosta, tylsistä vapaa-ajan mahdollisuuksista, ylikalliista asunnoista ja mökkeilystä.

Kommentit (239)

Vierailija
201/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla - Länsi-Euroopassa ainakin - on vähemmän virkamiesholhousta kansaa kohtaan, Suomessa tästä virkamiesholhouksesta hyviä osoituksia on alkoholi, sähkötupakka, nuuska, soihdut (jalkapallofanien, kentän ulkopuolellakin) kannabis ym.. Suomessa otetaan kaikki aina niin tosissaan, sekä kirjaimellisesti, ja ollaan kuin jokin fundamentalisti uskovaisyhteisö; nollatoleranssi sille tai tälle, muuten saat syövän, etkä pysty elämään 100-vuotiaaksi iloista "selibaatti-elämää" ja elämäsi on kauheaa, kun et mennyt ysiltä nukkumaan ja poltit pari tupakkaakin. Päälle vielä rypsiöljyä ja margariinia, jotta varmasti elät 100 vuotiaaksi! Ja ulkomailta et saa tilata alkoholia, sähkötupakan nikotiinia, sähkötupakkalaitteita, tupakkaa, nuuskaa, et saada verottomasti autoa ym..

Esim. ruotsalaiset saavat tilata tupakkatuotteita + sähkötupakat muista Eu-maista netin kautta, kunhan maksavat verot. Holhousvaltio Suomessa täysin kiellettyä - perustellaan yhteisellä tahdolla, turvallisuudella ja terveydellä, soraääniä "ei ole" - me Suomessa vain "olemme tälläisiä", että ei meillä kukaan halua, että netistä saisi VAPAASTI tilata - me olemme virkamiesvaltio, eikä meillä haluta sellaisia vapauksia, kun kyseessä on meidän turvallisuus! Uskomme virkamiehiämme, he tietävät parhaamme, siksi emme halua oikeutta päättää itse edes tupakan tilaamisesta netistä. Näennäisesti kukaan ei vastustakaan tätä holhousta, koska mediassa vastustusta ei näy, käytäntö on kuitenkin toinen.

Suomi moralisoi usein muita valtioita ihmisten vapauden rajoittamisesta ja oikeusvaltion periaatteiden rikkomisesta, silti Suomi on itse mitä pahin opportunistinen rusinat pullasta Eu:ssa -periaatteella kansalaisiaan rajoittava ja perustuslakiaan rikkova valtio, jossa mm. Tulli toimii mielivaltaisesti vastoin lakia takavarikoimalla mm. tilattuja alkoholeja.

Tuntuu pieniltä jutuilta, mutta periaatteellisella tasolla tärkeitä asioita, jotka osoittavat, että Suomessa valta on virkamiehillä, ei kansalla. Osoittaa myös sen, että Suomi on valmis rikkomaan perustuslakiaan (=viranomaisten toiminnan tulee perustua vain lakiin, ei mielivaltaan) tarpeen tullen, kun virkamiesten valta on uhattuna.

Erinomaisesti kiteytetty noinkin lyhyeen muotoon. Tätä kyttäys-holhoustoimintaa olen ihmetellyt teini-iästä saakka ja hämmästyttävän moni kansalainen kannattaa sitä, niin hyvin se aivopesu on mennyt perille, että he eivät kyseenalaista yhtään mitään.

Jep... Mukavaa viikonloppua kaikille, mä lähden puistoon grillaamaan, koska täällä on sallittua tuoda pikkugrilli mukanaan tai käyttää vaikka parvekkeella tai sisäpihalla. Matkalla ostan tuliaisjuomat 24h kaupasta, jossa siis myös alkoholia voi ostaa vaikka keskellä yötä, koska ei ole mitään syytä rajoittaa sitä. Änkyräkännejä ei silti meidän porukasta vedä kukaan. Huomenna ajattelin hypätä junaan, 2h matka kylään, jossa on kukkulalla ihana linna, maksaa kolmisen euroa. Junassa voi korkata oman oluen niin halutessaan. Kukaan ei myöskään katso pahasti vaikka olisi lapsiakin mukana. Nauretaan ja nautitaan elämästä, oli sitten Suomessa tai täällä jossain muualla :).

Tuollaisesta elostelustahan seuraa luonnollisesti vähintään alkoholismi ja päädyt myymään itseäsi katuojaan. Tuoltakin välttyisit jos ostaisit ne alkoholisi hyviksi havaittujen aikarajojen sisällä ja jättäisit sen pikkugrillisi kotiin ja antaisit kurssitettujen ammattilaisten tehdä ne ruokasi, tietysti huomattavaa maksua vastaan.

Vierailija
202/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on mielestäni hyvä ratkaisu. Matalan veroasteen maita on joka puolella, joten lähtekää mieluummin valitsemaanne paikkaan, älkääkä yrittäkö pilata hyvinvointivaltiota Pohjoismaissa. Peukku aloittajalle, ja mikäli mahdollista, ota niin monta kokkaria mukaasi kuin saat. :)

Ketkä teille vasureille verotulot tienaa, jos täältä kaikki hyväpalkkaiset oikeat veronmaksajat lähtee?

Älä siitä huolehdi, muuta vaan äkkiä pois. Kyl me pärjätään ilman sun roposia.

Ei ollut minusta puhe, vaan kysymys kuului kuka teidän tukiaiset maksaa jos kaikki oikeat veronmaksajat lähtee? Tämä vassarien logiikka ei ole koskaan vielä auennut. Vai menettekö kaikki sovhoosiin peltotöihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuus vasta mukavalta näyttää, kun kaikki verotetaan tai muuten kielletään. Autoilusta alkaen varmaan kaikkeen kulutukseen. Mitä täällä on 20 vuoden päästä?

Jos sinä saisit päättää, niin ei ainakaan nykyisin tunnettuja elämänmuotoja.

Vierailija
204/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muista sitten vakuutukset siellä ulkomaiden ihanuudessa. Esim. jos joudut jenkeissä sairaalaan tehohoitoon ilman vakuutusta, se maksaa 11000 dollaria per päivä omasta pussistasi...

Sinulla on omakohtaista kokemusta sairaalahoidoista USAssa? Tyhmasta paasta karsii koko keho.

Lukutaito olisi hyvä olla olemassa:

https://extra.ie/2019/06/08/news/irish-news/irish-teen-18-facing-e132k-…

Mika tuossa on niin vaarin? "Unohti" ottaaa vakuutuksen ja kun sattuu paha haaveri niin amerikkalaisten pitaisi kustantaa ilmainen hoito? Eihan han ole ollut paivaakaan toissa USAssa , maksamassa veroja ja sosiaalimaksuja.

Vierailija
205/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on mielestäni hyvä ratkaisu. Matalan veroasteen maita on joka puolella, joten lähtekää mieluummin valitsemaanne paikkaan, älkääkä yrittäkö pilata hyvinvointivaltiota Pohjoismaissa. Peukku aloittajalle, ja mikäli mahdollista, ota niin monta kokkaria mukaasi kuin saat. :)

Ketkä teille vasureille verotulot tienaa, jos täältä kaikki hyväpalkkaiset oikeat veronmaksajat lähtee?

Ei ollut minusta puhe, vaan kysymys kuului kuka teidän tukiaiset maksaa jos kaikki oikeat veronmaksajat lähtee? Tämä vassarien logiikka ei ole koskaan vielä auennut. Vai menettekö kaikki sovhoosiin peltotöihin?

Me vasurit osaamme elää hyvin vähällä toinen toistamme auttaen. Teille wannabe-porvareille sekä työn tekeminen että sen tulosten jakaminen ei ole yhtä luontaista. Kädet voi likaantua eikä kaikkea voi kahmia itselle.

Suomen verotus on eurooppalaista keskitasoa. Olisi jännä ihmiskoe lähettää sinut vaikka Ylä-Voltaan pärjäämään noillaasenteillasi ja sivisty(mättömyy)stasollasi.

Vierailija
206/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me vasurit osaamme elää hyvin vähällä toinen toistamme auttaen. Teille wannabe-porvareille sekä työn tekeminen että sen tulosten jakaminen ei ole yhtä luontaista. Kädet voi likaantua eikä kaikkea voi kahmia itselle.

Suomen verotus on eurooppalaista keskitasoa. Olisi jännä ihmiskoe lähettää sinut vaikka Ylä-Voltaan pärjäämään noillaasenteillasi ja sivisty(mättömyy)stasollasi.

Ei ole. Suomen veroaste on 5. korkein koko maailmassa. Aika noloa huudella toisille sivistymättömyydestä kun itselläsi on yleissivistys näköjään olematon.

https://www.veronmaksajat.fi/luvut/Tilastot/Verotuotot/Veroaste/

Vierailija
207/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä viihdyn hyvin Suomessa, mutta ymmärrän myös, että monelle muulle joku toinen maa sopii paremmin ja joillekin taas sopii vaihtelu eli ympäri maailmaa muuttaminen.

Jotenkin kuitenkin en ymmärrä valitusta Suomen ankeudesta (paitsi säähän ja pimeyteen liittyen). Minusta todella ankeaa on esim. se, että jenkkiäidit joutuvat palaamaan töihin 6-12 viikkoa synnytyksestä, elleivät halua menettää työpaikkaansa.

Jenkkilä on lähes kehitysmaa, ei sitä kannata verrata esim. Euroopan parhaissa maissa asumiseen millään tasolla.

Siina mielessa kehitysmaa etta melkein kaikki kehitys tulee USAsta.

Kirjoituksestasi nakee etta sinulla ei ole minkaanlaista tietoa Yhdysvalloissa asumisesta ja elamisesta.

Vierailija
208/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittuakos siinä ap valitat, ala mennä jo. 

Vierailija
209/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta järkyttävintä ja hankalinta on epäsosiaalisuus, joka on hyvin syvällä meissä. Hirveästi porukkaa jolle riittää oma pikku perhe. Sisäänlämpiävää ja tympeää. Itsekin olen epäsosiaalinen, enkä jaksa enää yhtään small talkeja enkä halua tutustua uusiin ihmisiin kun se on niin vaativaa ja vaivalloista. Onneksi sentään on joitakin vanhoja ystäviä joitten kanssa on helppo olla.

Vierailija
210/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kannattaa lähteä ulkomaille, jotta saa perspektiiviä maailmankatsomukseen ja elämään yleensäkin. Fakta on kuitenkin se, että Suomessa asiat on aika kivasti, kun ulkomailta käsin katsoo. Meillä on vähän vähän rikollisuutta, hyvä sairaanhoito, hyvät julkiset palvelut, pitkälle viritetetyt julkiset tietojärjestelmät eli vähän lomakebyrokratiaa, tietynlainen maalaisjärki yleisesti käytössä yms. Olen itse asustellut ulkomailla ja ymmärrän tuon ns. vapauden kaipuusi hyvin. Mietin joskus itsekin uudelleen ulkoille muuttamista. Suomessa kuitenkin on oikeasti moni asia erinomaisesti.

Hyvinvonti maksaa ja siksi meillä maksetaan paljon veroja. On kuitenkin Euroopassa vielä korkeampiakin veroja. Korkeat verot tarkoittaa, että meillä on aika vähän todellista rajua köyhyyttä ja siksi aika turvallista.

Vierailija
211/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun manaatte kalleutta, sääntelyä, veroja yms. niin muistakaa, että meillä on täällä aika turvallista. Sääntely mm. ravintoloissa ja kahviloissa tarkoittaa sitä, että niissä on turvallista ja puhdasta. Suomessa harvemmin saat ruokamyrkytyksiä tai muuta ikävää.

Pöytiinpalvelu yms. parempi palvelu vaatisi halpatyövoimaa. Mun mielestä on ihan hyvä, että Suomessa ihmiset saa jossain määrin säädyllistä palkkaa eikä meillä voi riistää nälkäpalkalla.

Vierailija
212/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vittuakos siinä ap valitat, ala mennä jo. 

Ole huoleti, lähden heti kun mahdollista. :) Ap

Vierailija
213/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyti lää taas, itse olen asunut 16 vuotta ulkomailla, eikä koskaan ole ollut ruokamyrkytyksiä tai muutakaan. Täällä taas yritetään selittää asiat ääripäiden kautta, että eipä ole Suomessa tsunameja rai ruokamyrkytyksiä tai myrkkykäärmeitä. En ole ulkomailla kohdannut koskaan tuollaisia ja olen viihtynyt oikein hyvin muissa maissa jo vuosia.

Vierailija
214/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etta te jaksatte valittaa! Lapsellista. Olen asunut ulkomailla lahes 40 vuotta eika minulla ole muuta pahaa sanottavaa Suomesta, paitsi etta rasittaa tama ianikuinen valitus miten malsa paikka Suomi on, ja yleensa sita kuulee juuri niilta joilla ei ole paljon omakohtaista kokemusta muualla asumisesta. Suomalaiset ovat siina suhteessa hemmoteltua marisijakansaa.

Naiivia kuvitella etta kaikkialla muualla asiat olisivat aina paremmin. Kylla elama Suomessa on aika hyvin jarjestettya, mutta suomalaiset ovat jo niin poispilattuja etta mikaan ei riita. Jos joku arsyttaa, niin ajakaa niita haluamianne muutoksia kotimaassa alkaaka kuvitelko etta kaikki ongelmat katoaa kun vaan muuttaa pois - minne muualle hyvansa. Ulkomaille muuton syyna pitais ennemmin olla etta jokin tietty maa kiinnostaa todella paljon kuin se etta Suomessa on muka kaikki niin huonosti.

Joo, ja ne paljon parjatut verot. Kylla ne Suomen verot ovat ihan linjassa muitten lansimaisten hyvinvointivaltoiden kanssa. Ilmaiseksiko te kuvittelette muualla saavanne terveydenhoidon, elakkeet, lapsillenne koulutuksen, toimivan tieverkon, ja kaiken maailman asumis- ym tuet ja sosiaalipalvelut??

Vierailija
215/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kannattaa lähteä ulkomaille, jotta saa perspektiiviä maailmankatsomukseen ja elämään yleensäkin. Fakta on kuitenkin se, että Suomessa asiat on aika kivasti, kun ulkomailta käsin katsoo. Meillä on vähän vähän rikollisuutta, hyvä sairaanhoito, hyvät julkiset palvelut, pitkälle viritetetyt julkiset tietojärjestelmät eli vähän lomakebyrokratiaa, tietynlainen maalaisjärki yleisesti käytössä yms. Olen itse asustellut ulkomailla ja ymmärrän tuon ns. vapauden kaipuusi hyvin. Mietin joskus itsekin uudelleen ulkoille muuttamista. Suomessa kuitenkin on oikeasti moni asia erinomaisesti.

Hyvinvonti maksaa ja siksi meillä maksetaan paljon veroja. On kuitenkin Euroopassa vielä korkeampiakin veroja. Korkeat verot tarkoittaa, että meillä on aika vähän todellista rajua köyhyyttä ja siksi aika turvallista.

Kurkkaapa se jonkun linkkaama tilasto suomen veroasteesta vs muut maat. Ei veroasteella ja hyvinvoinnilla ole juurikaan korrelaatiota. Esim isossa osassa pienemmän veroasteen maata sekä palvelut että terveydenhuolto ovat paljon paremmalla tolalla kuin suomessa. Ei kallis hinta tarkoita laatua.

Vierailija
216/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Suomen sää on todella hankala ja ikävä suurimman osan vuotta. Ja asunnot huonoja. 

Vierailija
217/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle Suomi on ihanteellinen paikka asua. Täällä on kaikki, mitä rakastan. Ja 99,9% kaikesta siitä, mitä haluan. Mulla on mielenkiintoinen ja hyväpalkkainen työ. Totta on, että maksan paljon veroja, mutta en valita. Ihan kiva, jos joku huonompiosainenkin saa särvintä leipänsä päälle siksi, että mä käyn töissä. Eipähän tarvitse erikseen tehdä mitään vapaaehtoistyötä. Täällä on mun kaikki rakkaat ihmiseni. Perheeni ja ystäväni. Täällä on tutut ja puolitutut. Yhteinen äidinkieli, jonka ansiosta on helppoa vitsailla sanallisesti. 

Rakastan Suomen ilmastoa. Pidän neljästä vuodenajasta. Kesän helteet kestää ihan hyvin, kun tietää, ettei ne kestä kuukausia. Samoin talvipakkaset. Olen sielultani suomalainen ja syksyn tullen osaan alkaa nauttia pimenevistä illoista ja viilenevästä säästä. Elokuun rapujuhlista ystävien kanssa. Syksyn väriloistosta. Säilön kurkkuja, punajuuria, teen omenahilloja, mehustan jne kuten esiäitini aikoinaan. Ja talven tullen taas rakastan lunta, sinimustaa tähtitaivasta pakkasyönä. Lumienkeleiden tekemistä hankeen.  Joulua. Vuodenvaihteen jälkeen alkaa siemenluetteloiden plaraaminen ja miettiminen, mitä pihaan ja parvekkeelle tänä vuonna kasvattaisi.  Kevään tullen leskenlehdet ja sinivuokot saa mut lähes riehakkaaksi ja juhannus laiturinnokassa hiljaisuudessa on yksi parhaita asioita, mitä tiedän. Mun juureni ovat niin syvällä tässä maassa, että en ole koskaan haaveillut lähteväni täältä pois. 

Ymmärrän silti, ettei elämä Suomessa sovi kaikille. Kannattaa lähteä, jos siltä tuntuu. 

Lienee vuoden paras kommentti tällä palstalla. Papukaijamerkki siitä, että kykenit ottamaan vielä huomioon ihmiset, jotka eivät ajattele kuten sinä. Minä olen yksi heistä.

Vierailija
218/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Suomen sää on todella hankala ja ikävä suurimman osan vuotta. Ja asunnot huonoja. 

Miten niin asunnot on huonoja? Missä mielessä? Ja missä päin maailmaa mielestäsi asunnot on keskimäärin parempia?

Vierailija
219/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lässyti lää taas, itse olen asunut 16 vuotta ulkomailla, eikä koskaan ole ollut ruokamyrkytyksiä tai muutakaan. Täällä taas yritetään selittää asiat ääripäiden kautta, että eipä ole Suomessa tsunameja rai ruokamyrkytyksiä tai myrkkykäärmeitä. En ole ulkomailla kohdannut koskaan tuollaisia ja olen viihtynyt oikein hyvin muissa maissa jo vuosia.

Riippu maasta ja kaupungista. Toki Euroopassa on monessa maassa ihan turvallista, mutta esim. Aasiassa on paljon villimpää menoa. Riippuu tietenkin maasta ja kaupungista.

Vierailija
220/239 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Huono ostovoima johtuu maailman toiseksi korkeimmasta veroasteesta ja ilmastokin on aika hirveä 9 kuukautta vuodesta. Itse asuin 7 vuotta ulkomailla ja se oli elämäni parasta aikaa. Olen nyt yrittänyt asua Suomessa, onneksi pian tulee taas muutto ulkomaille.

Suuri osa ihmisistä, jotka eivät ole asuneet ulkomailla eivät ymmärrä miten ankeaa Suomessa asuminen on. Lisäksi Suomeen on pesiytynyt sairaalloisten sosialistien joukko joka haluaisi vieläkin nostaa veroja nykyisestä.

Joo, olen ihan samaa mieltä. Ilmasto on yksi syy, miksi haikailen pois täältä. Juuri niin, että ne suomalaiset, jotka eivät ole asuneet ulkomailla, ei ymmärrä Suomen ankeutta.

Ap

Minä olen asunut enkä silti pidä Suomea ankeana.

Omat ankeutensa eri maissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän