Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysy polyamoriselta mieheltä (Minulla on myös kysymys teille)

Vierailija
13.06.2019 |

Tinderissä olen huomannut, että monet ei-polyamorisiksi itsensä mieltävät naiset suhtautuvat kuitenkin myönteisesti aiheeseen eivätkä pidä asiaa minään esteenä tapaamiselle. Luuletko, että yllättävän moni on ns. "poly-curious"?

M34

Kommentit (149)

Vierailija
1/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kyllähän sitä voi olla utelias vaikka minkä suhteen. 

Vierailija
2/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastutko koskaan ei-polyamorisiin naisiin? Minuun ihastui kerran eräs polyamoristi, ja vaikka hän olikin ihana tyyppi niin en tämän suuntautumisen takia olisi voinut kuvitella meitä suhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Ja kokemuksesi poikkeaa kyllä siitä mitä olen nähnyt ja kuullut.

Yleensä polyjen matkaan ei haluta lähteä, eikä myöskään niiden, joilla on avoin suhde. Harva jaksaa sitä säätöä, joka on väistämättä tiedossa.

Terveisin itsekin polysuhteessa elänyt N

Vierailija
4/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia suhteita sinulla on nyt? Oletko ollut kauan poly? Mikä polyamoriassa on vaikeinta?

Vierailija
5/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihastutko koskaan ei-polyamorisiin naisiin? Minuun ihastui kerran eräs polyamoristi, ja vaikka hän olikin ihana tyyppi niin en tämän suuntautumisen takia olisi voinut kuvitella meitä suhteeseen.

Totta kai. Siinä vaiheessa, kun olen kiinnostunut jostakusta, harvemmin tunnen häntä vielä kovin hyvin. Mutta monosuhteilijoilla on tietenkin sama juttu: välillä ihastumisen tueksi on yhteensopivuutta, välillä ei.

M34

Vierailija
6/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että lopulta moni on ns. poly curious. Itse olet kai hetero? Mä olen biseksuaali mies. Olen harvoin kiinnostunut yhtään kenestäkään, mutta uskon, että ihminen voi rakastua useampaan elämänsä varrella, enkä usko siihen, että rakkaus sitä vanhaa puolisoa kohtaan silti kuolee. Jos ihminen on perhettä, se on ja ne suhteet katkoo vain kuolema.

Pidän itseäni onnekkaana, jos yhden ihmisen löydän itselleni. Tietty en halua olla itse mikään vakipano, joka vain oli tarpeeksi epätoivoinen ja tyhmä jäädäkseen merkityksettömään hyväksikäyttösuhteeseen. Kyllä siinä jotain enemmän pitää olla. En tiedä, pystyisinkö itse löytämään sitä yhtäkään, enkä kaipaa enempää. En vain koe, että kaksi erilaista ihmistä kilpailisi keskenään samalla alueella mitenkään.

Uskon, että monissa on uteliaisuutta. Ehkä myös itsevarmuutesi asian suhteen vetää naisia.

Vierailija
7/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ja suhtaudun yököttelevästi.

Vierailija
8/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastatko panosuhteita vai onko kaikissa mukana enemmänkin tunteita?

Vierailija
9/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia suhteita sinulla on nyt? Oletko ollut kauan poly? Mikä polyamoriassa on vaikeinta?

Minulla on yksi pidempään jatkunut lähisuhde, jossa tapaamme pari kolme kertaa viikossa, ja tätä nykyä myös romanttisia ja seksuaalisia elementtejä sisältyvä suhde toisessa kaupungissa asuvan vanhan ystäväni kanssa. Häntä näen kerran noin kuuteen viikkoon. Nyt kesällä suunnitelmissa on myös kokeilla deittailla erästä BDSM-henkistä uutta tuttavaani.

Viimeisin monogaaminen suhteeni päättyi viisi vuotta sitten. En usko, että palaan sellaiseen enää.

Hankalinta on ajoittainen ulkopuolisuuden tunne, joka syntyy siitä, että tärkeä osa elämästä toimii itsellä ihan eri tavalla kuin useimmilla muilla. Tähän on toki osittain tottunut jo vapaaehtoisen lapsettomuuden myötä.

Toinen juttu on se, että sosiaalinen elämä on välillä vähän liian vilkasta, ja on vaikea ottaa omaa aikaa, kun ei halua lyödä laimin ketään.

M34

Vierailija
10/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastatko panosuhteita vai onko kaikissa mukana enemmänkin tunteita?

En osaa harrastaa seksiä edes tuntemattoman kanssa ilman tunteita. En tiedä, miten tuo on mahdollista. Mutta kyllä, välitän kovasti kaikista ihmisistä, joiden kanssa olen suhteessa.

M34

Vierailija
11/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nimitystä käytät näistä ihmisistä ja tuntevatko he toisensa?

Vierailija
12/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Itselleni ei sopisi polykumppani, koska en usko etta pystyisin jakamaan kumppanini toisen - naisen tai miehen - kanssa. Toisaalta haluaisin olla sellainen ihminen, joka pystyy tuohon. n

Vierailija
13/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nimitystä käytät näistä ihmisistä ja tuntevatko he toisensa?

Muille ihmisille puhuessa tämä lähellä asuva kumppani on "tyttöystävä". Kaukaisemman esittelisin varmaan "ystävänä", koska olemme olleet ystäviä paljon kauemmin kuin romanttisia kumppaneita. Mutta keskenään mennään toki ilman lokerointeja. He eivät ole koskaan tavanneet mutta tietävät toki toisistaan.

M34

Vierailija
14/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Itselleni ei sopisi polykumppani, koska en usko etta pystyisin jakamaan kumppanini toisen - naisen tai miehen - kanssa. Toisaalta haluaisin olla sellainen ihminen, joka pystyy tuohon. n

Miellän romanttisten ja seksuaalisten suhteiden toimivan samoin kuin ystävyyssuhteiden: ystävyyttä jonkun kanssa ei heikennä se, että ystävälläni on myös muita ystäviä. Ystävyyssuhteiden ei myöskään tarvitse olla keskenään samanlaisia. En koe omistavani ihmisiä elämässäni, joten en myöskään koe jakavani heitä kenenkään kanssa.

M34

Vierailija
15/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ruma olet? Kukaan polyamorikko ei ole koskaan komea/kaunis.

Vierailija
16/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö ananaksesta pitsassa?

Vierailija
17/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään eroa useampiin FWB-suhteiden ylläpitämisen ja kuvaamasi polyamorian kanssa. Selittäisitkö eron?

Vierailija
18/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako kumppania polykymppaneillasi on sinun lisäksi?

Vierailija
19/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään eroa useampiin FWB-suhteiden ylläpitämisen ja kuvaamasi polyamorian kanssa. Selittäisitkö eron?

Käsittääkseni FWB tarkoittaa vain seksuaalista järjestelyä eikä siihen liity romantiikkaa tai muuta parisuhdetekemistä. Voin kyllä olla väärässäkin, ei ole kokemusta.

M34

Vierailija
20/149 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka ruma olet? Kukaan polyamorikko ei ole koskaan komea/kaunis.

Minulla ei ole palmikoitua partaa eikä huovutettua hattua.

M34