Mies tienaa enemmän, hänellä silti aina rahat loppu
Olen alkanut epäilemään miestäni. Hän tienaa noin 2000e nettona. Tarkkaa summaa en tiedä, koska ei halua sitä minulle kertoa. Palkka vaihtelee vähän kuukausittain, kun välillä tulee reissupäivistä vähän enemmän rahaa. Omakin palkka vaihtelee, mutta on ollut nyt noin 1100-1300e nettona. Minä maksan meidän asumisen (käytännössä siis asuntolainan lyhennyksen) kokonaan, koska asutaan omistamassani talossa. Mies toki maksaa puolet sähkölaskusta ja tällaisista sekä omat ruokansa ja oman autonsa kulut. Riidellään jatkuvasti rahasta, koska itse joudun kituuttamaan, mitään en voi ikinä ostaa ja esim. ruokakaupassa joudun laskemaan rahojani tosi tarkkaan, minulla menee ruokaan rahaa noin satanen kuussa. Mies ei sen sijaan katso yhtään mitä ruokaa ostelee ja onkin sanonut, että hänellä menisi ruokaan noin tonni kuussa, vaikka sitten myöhemmin korjasi, että ei sentään ihan niin paljon taida kulua. Mies valittaa ja stressaa myös rahasta, kun hänen palkkansa ei meinaa kuulemma riittää laskuihin. Nyt meillä hajosi tiskikone eikä kummallakaan ole rahaa ostaa uutta. Minä olen 100% vastuussa kotitöistä, koska mies tekee niin pitkiä päiviä (yleensä 12h töihin ja matkoihin) ja joudun nyt ilmeisesti jatkossa tiskaamaan käsin, mitä inhoan yli kaiken eikä jaksamistakaan kyllä siihen olisi. Ärsyttää mies enkä ymmärrä miten muka hänen palkkansa ei riitä mihinkään. Hänkään ei siis ostele ikinä mitään vaatteita tai tavaroita. Toki röökiä polttaa ja kaljaa juo (itse saan vähän lisää taskurahaa, kun käyn palauttamassa miehen pullot kauppaan kun hän ei sitä itse kehtaa tehdä).
Olisiko vinkkejä tähän tilanteeseen? Itse en mistään enää pysty tinkimään, käytännössä siis kaikki rahani menee lainanlyhennykseen, ruokaan ja pakollisiin laskuihin, kuten sähkö, vesi, jäte. Mies taas, no hän on aikuinen ihminen enkä häntä pysty määräämään että miten rahansa käyttää. Olen varmaankin pakotettu ottamaan toisen työn vastaan pian...
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Ap, kolme korkeakoulututkintoa ja tonnin palkka. Kyllä sinussa on nyt jotain pahasti vialla.Olet siis suorittanut tutkintoja aloille ,joiss ei ole mahdollista saada kunnolla palkattua työtä. (Jokainen tietää tasan tarkkaan millä alalla on taatusti töitä.) Seuraavaksi lyöttäydyt yhteen tuollaisten ihan saamattomien miesten kanssa, nyxäkin poissa öitä ,( ai niin teillähän oli vapaa) ei voi kertoa mitä tienaa . Siis sitä sun tätä.Kolmanneksi teet ehkä lapsia kärsimään elämäsi sekasotkuun. Siis tämmösiä typeryyksiä maa päällään kantaa.
Okei saahan olla pöljä, mutta ei tänne palsalle kantsi tulla vikisenääm omista tyhmyyksistään.
Kyllä, nuorena ja tyhmänä sitä opiskeli aloille, jotka kiinnosti, ei silloin palkkaa mietitty. Kaksi tutkintoa on siis samalla alalle (alempi korkeakoulututkinto eli amk ja sitten ylempi eli yliopisto). Kolmas on eri alalle, mutta töitä en ole siltä alalta saanut. Ihme, jos sinulle tulee yllätyksenä, että ei se töiden saanti tai varsinkaan hyväpalkkaisen työn saanti ole mikään itsestäänselvyys. Ja Suomessa ihan oikeasti on kyllä aloja, joihin vaaditaan jopa yliopistokoulutus, mutta (brutto)palkka on silti hädintuskin 2000€ tai jopa alle.
-AP
Vierailija kirjoitti:
Miten sait lainaa okt:hen tonnin tuloilla?? Maaseudulla? Silti ihmettelen. Itse tienaan nettona 1400, ja mut naurettais ulos pankista jos menisin kysymään lainaa vaikka pieneen yksiöön.
Minulla oli rahaa säästössä jonkin verran ja silloin minulla parempi palkka, nyt töitä on ollut vähemmän. Mutta itse asiassa olen kyllä nytkin saamassa lisälainaa pankista, kun tarvitsee remonttia varten. Helposti myönsi osuuspankki eikä edes vakuuksia tarvinnut, sain myös asuntolainan siirrettyä sinne ja siihenkään ei enää vakuuksia tarvinnut, vaikka aiemmassa pankissa vaativat henkilötakauksen. Varmaan kokonaisuudesta kiinni nämä laina-asiat...
-AP
Vierailija kirjoitti:
Kerroppa nyt ap miksi olet ylipäätään mihen kanssa ?kun sanojesi mukaan mikään ei ole hyvin ? Seksi ei riitä perusteeksi perustaa perhettä idiootin kanssa kun järkeviäkin miehiä löytyy
Silti täällä on jokatoinen vauvapalstalla valittamassa, kuinka paska se oma mies on. Ei niitä hyviä miehiä kuule kovin paljoa ole ja ne on kyllä sitten jo varattu. Itsellä ikää sen verran, että ei tässä oikein voi lennosta miestä vaihtaa toiseen, kuka mies haluaa heti alkaa lapsentekoon uuden kumppanin kanssa? Enkä itsekään halua sitä riskiä ottaa, että uusi mies paljastuisikin vähän ajan päästä vinksahtaneeksi tms. ja sellaisen kanssa pitäisi sitten lapsi kasvattaa. Nyksästä sentään tiedän, että olisi hyvä isä, vaikka meidän suhde kariutuisikin.
-AP
Helppo ratkaisu on että mies alkaa maksamaan asunnostaan vuokraa
Mies tuskin haluaa ainakaan tuosta liitosta lähteä. Jos nytkään ei palkka riitä asumiskuluihin niin eihän hänellä olisi varaa muuttaa mihinkään vuokralle.
Ei tietenkään tarvitse maksaa lainanlyhennystä!
Maksakoon vuokran, varmasti isompi
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet itse vastuussa siitä, että olet ilmeisesti ottanut liian ison lainan tuloihisi nähden. Ihmisen pitää ajatella tulonsa niin, että pärjää YKSIN . Sinulla tässä nyt on miettimisen paikka, jos miehesi kerran maksaa kuitenkin puolet asumisen kuluista. Mitäs sitten teet jos mies häipyy ? Sinun kulusi nousee.
Et tainnut lukea aloitusta. Mieshän asuu ilmaisin eikä maksa asumisesta mitään. Laita AP ukko maksamaan vuokraa tai enemmän muita kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet itse vastuussa siitä, että olet ilmeisesti ottanut liian ison lainan tuloihisi nähden. Ihmisen pitää ajatella tulonsa niin, että pärjää YKSIN . Sinulla tässä nyt on miettimisen paikka, jos miehesi kerran maksaa kuitenkin puolet asumisen kuluista. Mitäs sitten teet jos mies häipyy ? Sinun kulusi nousee.
Etsimme taloa yhdessä mieheni kanssa ja muutimme tänne yhdessä. Mies ei silloin saanut lainaa, koska oli vielä opiskelija. Itselle tuli täytenä yllätyksenä, että mies ei haluakaan maksaa lainanlyhennystä puoliksi kanssani nyt töitä saatuaan vaan että joudun maksamaan meidän asumiskulut yksin. Mielestäni se on todella epäreilua, koska nyt hän saa siis asua kanssani ilmaiseksi.
-AP
Saa asua kanssasi ilmaiseksi??!!
ÄLÄ ANNA ASUA ILMAISEKSI. Pyydä vuokraa tai ukko omaan kotiin!!!!
Sinustahan se on kiinni. Kaikkia pas_koja tekin kattelette.
Jos sun luona on noin helppo asua ilmaiseksi niin mäkin muutan sinne ja täältä muuttaa muutama muukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä siis meinaat, että miehen tulee elättää sinut, jotta sinä saat kartutettua omaisuuttasi ostamasi asunnon muodossa ? Ehei, ei se niin mene. Mies maksaa juuri sen minkä pitää, eli puolet asumisen kuluista. Talo on sinun, laina on sinun ja sillä hyvä. Sinulla on itselläsi liian suuret menot tuloihisi nähden. Jokainen on ihan itse vastuussa tulojensa ja menojensa suhteesta, ei se avokki.
Miten tekstistäni sai sen käsityksen, että mies elättäisi minua? Maksan omat ruokani, oman autoni kulut, kaikki sähkö, vesi ym. tällaiset puoliksi. Kun mies oli opiskelija, maksoin kaikki kulut itse eli elätin miestäni, mutta silloin palkkani oli vähän parempi.
-AP
Ei siitä sellaista käsitystä saa. Tuo on vaan niin tyh-mä että se käsittää miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsimme taloa yhdessä mieheni kanssa ja muutimme tänne yhdessä. Mies ei silloin saanut lainaa, koska oli vielä opiskelija. Itselle tuli täytenä yllätyksenä, että mies ei haluakaan maksaa lainanlyhennystä puoliksi kanssani nyt töitä saatuaan vaan että joudun maksamaan meidän asumiskulut yksin. Mielestäni se on todella epäreilua, koska nyt hän saa siis asua kanssani ilmaiseksi.
-AP
Ei kukaan ole niin tyhmä, että maksaa osuutta lainanlyhennyksestä omaisuudesta, joka on vain toisen nimissä. Sitten vain uudestaan pankkiin ja tekemään yhteislaina ja myös talo molempien nimiin. Tai sitten yksinkertaisesti myyt talon pois, maksat lainan pois ja etsitte yhdessä HALVEMMAN asunnon.
Haloo ei kai kukaan ole niin tyhmä että kuvittelee asuvansa kenenkään nurkissa ilmaiseksi. Ap mies kuvittelee. Ja niin näköjään tekin. Ap, ukko maksaa vuokraa niin kuin joutuisi muuallakin maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, kolme korkeakoulututkintoa ja tonnin palkka. Kyllä sinussa on nyt jotain pahasti vialla.Olet siis suorittanut tutkintoja aloille ,joiss ei ole mahdollista saada kunnolla palkattua työtä. (Jokainen tietää tasan tarkkaan millä alalla on taatusti töitä.) Seuraavaksi lyöttäydyt yhteen tuollaisten ihan saamattomien miesten kanssa, nyxäkin poissa öitä ,( ai niin teillähän oli vapaa) ei voi kertoa mitä tienaa . Siis sitä sun tätä.Kolmanneksi teet ehkä lapsia kärsimään elämäsi sekasotkuun. Siis tämmösiä typeryyksiä maa päällään kantaa.
Okei saahan olla pöljä, mutta ei tänne palsalle kantsi tulla vikisenääm omista tyhmyyksistään.
Jokainen tietää millä alalla on taatusti työtä? Jos viittaat hoitoalaan, niin en minä ainakaan mistään hinnasta opiskelisi hoitoalaa. Omien vanhempien hoitaminen riitti. En jaksaisi alalla.
Anna miehelle vaihtoehdot: a) molempien nimet asunto- ja lainapapereihin, mies alkaa maksaa puolet b) jos tuo reilu ehdotus a) ei kelpaa, alkaa maksaa sulle vuokraa. Onhan toi nyt ihan persiistä, että enemmän tienaava osallistuu yhteiseen elämiseen vähemmän.
Nyt oli kyllä hyvin rakennettu provo, vähän kerrallaan tiputtelet lisätietoja, jotta homma muuttuu yhä älyttömämmäksi - itsekin luin kolmannelle sivulle ennen kuin paljastuit :) Mutta nuo lapsentekoaikeet miehen kanssa paljasti koko trollin. Eihän tuollainen tyyppi nyt mitenkään suostuisi 500 euron lisämenoihin ja siihen, että yksi huone pitäisi tyhjentää kokonaan omista tavaroista.
Voi lol. Toivottavasti (sun kannalta tätä toivon) se sun kanssa _avoimessa suhteessa_ oleva *varakas* "mies" häipyy jonkun hutsun matkaan, ja alat tajuta tai oikeastaan opetella elämän realiteetteja, koska ne tuntuvat nyt olevan sinulle täyttä hepreaa.
Miten tuo mahtimies on _osoittanut_ olevansa hyvä isä?
Miten sait lainaa okt:hen tonnin tuloilla?? Maaseudulla? Silti ihmettelen. Itse tienaan nettona 1400, ja mut naurettais ulos pankista jos menisin kysymään lainaa vaikka pieneen yksiöön.