Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tienaa enemmän, hänellä silti aina rahat loppu

Vierailija
13.06.2019 |

Olen alkanut epäilemään miestäni. Hän tienaa noin 2000e nettona. Tarkkaa summaa en tiedä, koska ei halua sitä minulle kertoa. Palkka vaihtelee vähän kuukausittain, kun välillä tulee reissupäivistä vähän enemmän rahaa. Omakin palkka vaihtelee, mutta on ollut nyt noin 1100-1300e nettona. Minä maksan meidän asumisen (käytännössä siis asuntolainan lyhennyksen) kokonaan, koska asutaan omistamassani talossa. Mies toki maksaa puolet sähkölaskusta ja tällaisista sekä omat ruokansa ja oman autonsa kulut. Riidellään jatkuvasti rahasta, koska itse joudun kituuttamaan, mitään en voi ikinä ostaa ja esim. ruokakaupassa joudun laskemaan rahojani tosi tarkkaan, minulla menee ruokaan rahaa noin satanen kuussa. Mies ei sen sijaan katso yhtään mitä ruokaa ostelee ja onkin sanonut, että hänellä menisi ruokaan noin tonni kuussa, vaikka sitten myöhemmin korjasi, että ei sentään ihan niin paljon taida kulua. Mies valittaa ja stressaa myös rahasta, kun hänen palkkansa ei meinaa kuulemma riittää laskuihin. Nyt meillä hajosi tiskikone eikä kummallakaan ole rahaa ostaa uutta. Minä olen 100% vastuussa kotitöistä, koska mies tekee niin pitkiä päiviä (yleensä 12h töihin ja matkoihin) ja joudun nyt ilmeisesti jatkossa tiskaamaan käsin, mitä inhoan yli kaiken eikä jaksamistakaan kyllä siihen olisi. Ärsyttää mies enkä ymmärrä miten muka hänen palkkansa ei riitä mihinkään. Hänkään ei siis ostele ikinä mitään vaatteita tai tavaroita. Toki röökiä polttaa ja kaljaa juo (itse saan vähän lisää taskurahaa, kun käyn palauttamassa miehen pullot kauppaan kun hän ei sitä itse kehtaa tehdä).
Olisiko vinkkejä tähän tilanteeseen? Itse en mistään enää pysty tinkimään, käytännössä siis kaikki rahani menee lainanlyhennykseen, ruokaan ja pakollisiin laskuihin, kuten sähkö, vesi, jäte. Mies taas, no hän on aikuinen ihminen enkä häntä pysty määräämään että miten rahansa käyttää. Olen varmaankin pakotettu ottamaan toisen työn vastaan pian...

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö älyä, että mies käyttää sinua hyväkseen? Ilmainen kämppä ja ruuankin saa kun omat rahat tuhlattu. Täyttänyt sinun talosi tavaroillaan. Sinä joudut asuttamaan isompaa taloa yksinomaan miehen vuoksi, eikä hän laita tikkua ristiin.

Vierailija
42/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo hiukan hyväksikäyttömäiseltä vaikuttaa. Mies elää omaa elämäänsä eikä ehkä täysin ajattele olevansa perhe kanssasi. Kun ette ole naimisissakaan, hän siis pitää avoimena mahdollisuutta häippästä koska tahansa jos alkaa perhe-elämä kyllästyttää. OLE HYVIN VARUILLASI nyt ainakin jos lapsia olette tuohon kuvioon hankkimassa. Isänä ei voi enää elää ymmärtämättä velvoitteitaan yhteisiin asioihin eikä voi pistää itseään etusijalle. Ehkä hän vain kaipaa herättelyä, että tajuaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon lyhennät lainaa kuussa?

Vierailija
44/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei olla naimisissa eikä ole lapsia. Mutta lasta kyllä yritetään. Olenkin yrittänyt puhua miehelle, että sitten äitiyslomani aikana en pysty maksamaan enää asumista yksin. Että hänen olisi hyvä jo etukäteen katsoa vähän menojaan. 

-AP

Voi pyhää jeesus, et voi olla tosissasi että yritätte lasta tuohon tilanteeseen?

Vierailija
45/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

600€/kk :)

-AP

Vierailija
46/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei olla naimisissa eikä ole lapsia. Mutta lasta kyllä yritetään. Olenkin yrittänyt puhua miehelle, että sitten äitiyslomani aikana en pysty maksamaan enää asumista yksin. Että hänen olisi hyvä jo etukäteen katsoa vähän menojaan. 

-AP

Voi pyhää jeesus, et voi olla tosissasi että yritätte lasta tuohon tilanteeseen?

Eikö köyhät mielestäsi saa hankkia lapsia?

Vierailija
47/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Et tiedä edes mitä mies tienaa ja yritätte lasta? 

Vierailija
48/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Siitä ei todellakaan ole kyse :D

Vierailija
49/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Lue nyt hyvä ihminen tuo aloitus...

Tekisitkö itse lapsen miehen kanssa jota epäilet, ei osallistu perheen kuluihin, ei osallistu kotitöihin, jne...

Vierailija
50/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Kämppä myyntiin, mies pellolle ja meet opiskelemaan oikean ammatin. Miks tuhlaat ainoan elämäsi tuossa kidutuksessa?

Vierailija
51/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Et tiedä edes mitä mies tienaa ja yritätte lasta? 

Siis omasta mielestä kans todella outoa, ettei mies halua kertoa tulojaan! Mutta kun olen asiasta sanonut, mies on suuttunut ja väittänyt, ettei hänen tarvitse kertoa minulle. On saanut minulle tunteen, että minä olen väärässä uteluineni.

Yksi teinivuosien eksäni ei ymmärtänyt rahasta mitään ja saimme häädön kämpästä, kun hän ei ollut maksanut omaa vuokraansa (meille tuli molemmille oma vuokralappu). Löysinkin sitten kaapista pinon ulosottolaskuja, jotka mies oli piilottanut. Silti osteli jatkuvasti uutta tavaraa. Nykyisen mieheni kanssa ei mielestäni ole kyseessä sama asia, koska kulkee aina rikkinäisissä vaatteissa eikä ikinä osta mitään. Olen alkanut epäillä, että ehkä ei saakaan niin paljon palkkaa kuin luulen ja kuin on minulle jossain kohtaa sanonut (noin summan kertoi yhdessä vaiheessa, sen jälkeen olen saanut häneltä irti, että pieni palkankorotus on kuulemma ollut joka palkassa). Silti vapaa-aikaa ei ole yhtään, kun on aina vaan töissä. Ja melkein joka viikko on myös työreissuilla yön yli, kai niistäkin jotain ekstraa saa? Muuten epäilisin, että hänellä on toinen nainen, mutta kun meillä on avoin suhde ja saa käydä ihan avoimesti tapaamassa naisia niin miksi sitä piilottelisi. 

-AP

Vierailija
52/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Kämppä myyntiin, mies pellolle ja meet opiskelemaan oikean ammatin. Miks tuhlaat ainoan elämäsi tuossa kidutuksessa?

Minulla on jo kolme korkeakoulututkintoa, ehkä en nyt enää jaksa neljättä opiskella. :D Valitettavasti alallani ei yliopistokoulutuksellakaan saa kunnon palkkaa...

-AP

Vierailija
53/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Minulla on jo kolme korkeakoulututkintoa, ehkä en nyt enää jaksa neljättä opiskella. :D Valitettavasti alallani ei yliopistokoulutuksellakaan saa kunnon palkkaa...

-AP

Jos nyt kuitenkin se neljäs vaikka putkimieheksi? Sillä, jos meinaat oikeasti tehdä lapsen tuon miehen kanssa jomman kumman on käytävä oikeissa töissäkin :D

Vierailija
54/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli opiskelija eikä saanut lainaa, joten sinä jouduit ostamaan koko kämpän itse. Mutta sitten äkkiä miehellä olikin sitä ennen jo kertaalleen ollut lainaa, josta oli tullut myyntitappio ja stressi, eikä siis enää halunnutkaan lainaa.

Tämä satu paranee koko ajan. Haen popparit. Äksdee.

Vierailija
55/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kolme korkeakoulututkintoa ja tonnin palkka. Kyllä sinussa on nyt jotain pahasti vialla.Olet siis suorittanut tutkintoja aloille ,joiss ei ole mahdollista saada kunnolla palkattua työtä. (Jokainen tietää tasan tarkkaan millä alalla on taatusti töitä.) Seuraavaksi lyöttäydyt yhteen tuollaisten ihan saamattomien miesten kanssa, nyxäkin poissa öitä ,( ai niin teillähän oli vapaa) ei voi kertoa mitä tienaa . Siis sitä sun tätä.Kolmanneksi teet ehkä lapsia kärsimään elämäsi sekasotkuun. Siis tämmösiä typeryyksiä maa päällään kantaa.

Okei saahan olla pöljä, mutta ei tänne palsalle kantsi tulla vikisenääm omista tyhmyyksistään.

Vierailija
56/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee jo niin paksua satua, ettei enää jaksa edes hymähdellä. Miehellä oli talo, myi tappiolla. Ei osta mitään mutta on aina töissä ja rahat loppu. Lastakin yritetään vaikka on avoin suhde.

Lisää nyt vielä ettet edes tiedä mitä työtä ukkosi tekee vai jos onkin työtön ja kaikki poissaoloaikansa on siellä toisen perheensä luona sepittämässä samoja satuja.

Olet joko umpityhmä tai trolli

Vierailija
57/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

Ei lasta tuollaisieen sotkuun!! Raha-asiat täytyy olla hyvin sovittu ETUKÄTEEN siinä vaiheessa, kun vauva tulee taloon. Noilla tuloilla sun äitiysraha ym. on todella pieni, joten et tule mitenkään selviämään.

Vierailija
58/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies oli opiskelija eikä saanut lainaa, joten sinä jouduit ostamaan koko kämpän itse. Mutta sitten äkkiä miehellä olikin sitä ennen jo kertaalleen ollut lainaa, josta oli tullut myyntitappio ja stressi, eikä siis enää halunnutkaan lainaa.

Jep, oli ostanut talon ennen opiskelua, siis silloin oli ollut töissä ja saanut asuntolainan. Kun ostin nykyisen talomme, mies oli opiskelija. Kun mies sitten sai töitä, ei enää halunnutkaan ostaa taloa puoliksi. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

-AP

Vierailija
59/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, oli ostanut talon ennen opiskelua, siis silloin oli ollut töissä ja saanut asuntolainan. Kun ostin nykyisen talomme, mies oli opiskelija. Kun mies sitten sai töitä, ei enää halunnutkaan ostaa taloa puoliksi. Mikä tässä on vaikea ymmärtää?

-AP

Lähinnä se että edelleen kyselet meiltä, mihin ne miehesi rahat mahtavat kadota sen sijaan että ottaisit ihan itse selvää.

Vierailija
60/76 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa nyt ap miksi olet ylipäätään mihen kanssa ?kun sanojesi mukaan mikään ei ole hyvin ? Seksi ei riitä perusteeksi perustaa perhettä idiootin kanssa kun järkeviäkin miehiä löytyy

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan