Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisma, Tokmanni ja Citymarket suomalaisten suosituimmat vaatekaupat - häpeän silmät päästäni

Vierailija
13.06.2019 |

Tästä oli juttu. Haluan pois tästä maasta ja äkkiä.

Kommentit (237)

Vierailija
141/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt parina kesänä löytänyt vaatteeni nimenomaan Prismasta. Sellaista perusvaatetta. Minulla on jo takavuosilta niitä hienompia ja juhlavampia joita on tilaisuus käyttää vain kertaa vuodessa, joten mitä mitä uusilla sellaisilla teen? Jos tarvin jotain vähän  erisorttista, käyn katsomassa Halosen ja KappAhlin tarjonnan. Joskus löytyy jotain, joskus ei. Prismassa on tarjolla ihan peruskivaa arkivaatetta, jota pitää kotona ja töissä. En minä liehu korkkareissa ja jakkupuvussa. Minun erikoisvaatteeni ostan Outdoorstoresta, koska olen enemmän eräilytyyppi. 

N43

Vierailija
142/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaiset edes pukeudu niin rumasti, paitsi että suomalaisen tunnistaa aina rumista ja halvoista kengistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä nähdään millaista tuulipukuporo-kansaa nää meidän marimekkobandanapäässä legginssi muijat on.

Tyylitaju kuutamolla.

Hävettää...

Ihan helvetisti.

Onneks pääsee juhannuksena Pariisin butiikkeihin hakemaan jotain pikkunäppärää päälle 👍🏻

Vierailija
144/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille nuo varmaan ovat hintatason ja saavutettavuuden vuoksi se ensisijainen (vaatteiden) ostopaikka, muiden ostosten ohella. Täytyy myös mainita että mikäli vaatteita haluaa ostaa kivijalkakaupoista niin Helsingissä kuin muuallakin Suomessa on valikoima hyvin rajoittunut. Tusina ketjuliikkeiden kuten H&M, Gina Tricot, Lindex ja Vero Moda lisäksi muutamia isompia liikkeitä (Sokos, Stockmann, Halonen, Aleksi 13).  Tähän sitten lisäksi nuo päivittäistavaramarketit ja kirppikset. Siinäpä se. 

Myös ilmasto on yksi oleellinen tekijä, mikä määrittää Suomen katukuvassa näkyvän pukeutumisen. Jos 2/3 vuodesta on enemmän tai vähemmän viileää/kylmää, sataa, tuulee, pimeää tai muuten perusmeininki meille niin kyllä se väkisin vaikuttaa vaatetukseen. 

Mitä vikaa on jos ostaa vaatteensa otsikossa mainituista liikkeistä? Se ei vielä selvinnyt.  

Vierailija
145/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan Prisman paheksuja ole vielä tullut kehumaan ostavansa vaatteensa vain ulkomaanmatkoilta  Primarkilta ja Top Shopista :D 

Vierailija
146/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, että ap tietää tarkkaan, millaisia vaatteita Prismassa ja Cittarissa myydään. On siis ihan käyttänyt aikaa taustatutkimukseen. 

Vierailija
147/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on suloisen samantekevää mistä ihmiset rytkynsä ostaa, kunhan pukeutumisen lopputulos on esteettinen.

Sen olen kyllä huomannut, että me suomalaiset naiset pukeudumme vähemmän naisellisesti kuin vaikka venäläiset, ranskalaiset tai japanilaiset kanssasisaremme.

Sinällään sen ymmärtää, koska täällä on suurin osa vuodesta märkää ja kylmää. Ei ihan paras paikka hyppelehtiä narukorkkareissa ja mekoissa. Samoin hiuksia on vaikea laittaa nätiksi laineiksi kun aina pitää olla pipo päässä ja kaulaliina kaulassa. Tekokuidut saavat tukan sähköiseksi. Naiselliset muodot peittyvät villapaitojen alle. Hirveästi ei rusettikoristeita ja pinkkiä näy.

Mutta on se silti tavallaan sääli että kaiken maailman Tuulat on ulkona saappaat jalassa, tummat verkkarit päällä ja lyhyellä tukalla, ilman meikkiä. Kun sen tietää että jos niille laittais mekon, korkkarit ja ripsaria niin heistä tulis upeita ladyja.

Sinulle on samantekevää mistä muiden vaatteet ostetaan kunhan tulos on esteettinen? Siis muiden vaatteiden pitäisi olla sinulle esteettisiä? Entäpä jos tulos ei ole esteettinen, mitä sitten teet ja miksi ajattelet että se kuuluisi sinulle mitenkään?

En keksi yhtään syytä, miksi minulle olisi jotain muuta kuin samantekevää ovatko toisten vaatteet esteettiset vai eivät. Itse olen joskus upea lady, joskus tuulipuvussa ja kumisaappaissa lähikaupassa. Aivan absurdia ajatella, että se on jonkun mielestä sääli etten ole AINA niissä ladyvaatteissa. Lähinnä mieleen tulee sääliä tätä ihmistä jolle minun vaatteeni ovat mitään muuta kuin samantekeviä.

Vierailija
148/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina välillä käyn kääntymässä KappAhlissa ja Vero Modassa ja mitä näitä Henkkamaukkoja nyt on, mutta en koskaan löydä sieltä mitään omaa silmää miellyttävää. Onneksi ovat samassa kompleksissa kuin Tokmanni, Citymarket ja Prisma, sieltä sitten haen pukineita. Ja Halpa-Hallista myös, mukavaa kangasta ja asettuu hyvin päälle. Välillä naurattaa, kun täsmälleen sama vaate on Halpa-Hallissa parikymppiä halvemmalla kuin esim. Halosella.

Vierailija
149/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä ne läskit mammat hakee tunikoita :D

Enpä oo yllättynyt, ei suomalaiset osaa pukeutua.

T. Alalla oleva

En ole törmännyt tunikoihin Prismassa, mutta toisaalta en ole sellaista erityisesti sieltä etsinytkään. Joskus kasarilla äiti tilasi Hobby-Hallista pari tunikaa :) .

Vierailija
150/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä tyylittömät mammat puolustavat "tyyliään".. totuus on kuitenkin se että suomalainen perus muija on aika helv.. ruma ja tyylitön

Vierailija
151/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marketeista saa kauniita vaatteita nykyään ja urheiluvaatteita on paljon tarjolla. Citymarketissa on monesti ihaillut naisellisia kauniita vaatteita. Janina Fry:n mallisto on mielestäni hieno. Omat vaatteeni ostan vähänkäytetystä, emmystä ja muilta kirpputoreilta. Siisteimmät mustat farkkunikin ovat Prisman omaa merkkiä.

Vierailija
152/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään marketeissa myydään myös merkkivaatteita.

Ainakin meidän lähi-cittarissa on mm. super-dryn vaatteita.

Vierailija
153/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan joku oikeasti niin daiju, että elämä pyörii sen ympärillä, mistä kaupasta kenenkin vaatteet on ostettu? Siis vielä aikuisenakin, tietenkin tällainen ajattelu lapsena ja teininä on luonnollista. Viitsisikö joku ei -provo muiden puolesta silmät päästään häpeävä henkilö avata tätä mielenmaisemaa, koetteko kuitenkin olevanne ihan kypsiä ihmisiä?

Vierailija
154/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vaatteet Halpa-Hallista koska Prisma sun muut on 100km päässä.

Vierailija
155/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäis että ainakin Prismoissa myydään ihan samaan tapaan esim. Icepeakin, Didriksonsin, Adidaksen ym. perusmerkkien vaatteita. Että tuskin ovat sen huonompia sieltä ostettuina kuin muualtakaan. Suomalaiset on suurin osa kuitenkin aika mukavuudenhaluisia arkipukeutujia.

Vierailija
156/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi ihan rauhassa lennähdellä Pariisiin, Lontooseen tai Milanoon hankkimaan oman tyylinsä ja makunsa mukaiset vatteet. Meillä perusmuijilla vaan ei välttämättä ole varaa ostella edes kotimaan boutiqueista kamppeita. 

Vierailija
157/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä kyllä kalliita merkkejä, että ihmettelen kyllä, miten sieltä, henkkamaukka ois puolet halvempi ! Esim prismassa myydään lastenvaatemerkki Blaa:tä, joka on monta kertaa kalliimpi kuin henkkamaukam vaatteet! :O mutta Suomi on hyvinvointivaltio, meillä on vara valita <3

Vierailija
158/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on kovaa, mutta onneksi voit muuttaa minne haluat.

Vierailija
159/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeestus tätä avausta. Onhan tämä provo?

Mitä hemmetin väliä sillä on mistä ostaa vaatteensa?

Vierailija
160/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avaus olisi provo? Näen päivittäin keski-ikäisiä naisia ja heistä on ylipainoisia suurinosa. Rumia tunikoita, capreja (ei sovi tanakalle ja lyhytjalkaiselle), puhumattakaan kengistä....! Ei mitään tyylitajua, pelätään olla naisellisia. Ostetaan rytkyt samalla kun tehdään ruokaostokset Prismasta, siltä se näyttääkin.

Heti pistää silmään jos jollakin on kivat vaatteet/tyyli. Se on niin harvinaista. Ja on normaalipainoinen!

T. Se alalla oleva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän