Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisma, Tokmanni ja Citymarket suomalaisten suosituimmat vaatekaupat - häpeän silmät päästäni

Vierailija
13.06.2019 |

Tästä oli juttu. Haluan pois tästä maasta ja äkkiä.

Kommentit (237)

Vierailija
161/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena vaatteet kyllä vielä henki ja elämä mutta elämisen kalleus sitten vaikuttaa vaatevalintoihin.Myös autoilun nopea kallistuminen lopettaa miesten vaateostot kuin seinään pitkäksi aikaa.

Vierailija
162/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi avaus olisi provo? Näen päivittäin keski-ikäisiä naisia ja heistä on ylipainoisia suurinosa. Rumia tunikoita, capreja (ei sovi tanakalle ja lyhytjalkaiselle), puhumattakaan kengistä....! Ei mitään tyylitajua, pelätään olla naisellisia. Ostetaan rytkyt samalla kun tehdään ruokaostokset Prismasta, siltä se näyttääkin.

Heti pistää silmään jos jollakin on kivat vaatteet/tyyli. Se on niin harvinaista. Ja on normaalipainoinen!

T. Se alalla oleva

Tuo on kyllä niin näkökulmasta kiinni, että mikä pistää silmään. Omasta näkökulmastani taas ihmiselämän kannalta ei juurikaan ole väliä, minkämerkkiset vaatteet ihmisellä on.

Av:lla näkee päivittäin ihmisiä, jotka  arvostelevat kanssaeläjiään ehkä sen arvosteltavan ihmisen itsensä kannalta jonkun täysin triviaalin asian johdosta. Rumia ajatuksia, provoilua (ei sovi aikuisille), puhumattakaan toisten ihmisten kunnioittamisesta....! Ei mitään empatiaa, pelätään kohdata erilaisia ihmisia. Vuodatetaan itsekeskeistä paskaa av:lle samalla kun käydään päivittämässä se egobuustausselfie Facebookiin, eikä ymmärretä omaa typeryyttä, siltä se näyttääkin. 

Heti pistää silmään jos joku on kiva muille, Se on niin harvinaista. Ja on fiksu!

T: Eri alalla oleva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi häpeät? jokainen pukeutuu mielensä ja varansa mukaan, ei sitä kenenkään vierestäkatsojan tarvi hävetä. myös myötähäpeä on outo termi, itse en tunne häpeää muiden vaatteista/käyttäytymisestä. jokainen tavallaan.

Vierailija
164/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on suloisen samantekevää mistä ihmiset rytkynsä ostaa, kunhan pukeutumisen lopputulos on esteettinen.

Sen olen kyllä huomannut, että me suomalaiset naiset pukeudumme vähemmän naisellisesti kuin vaikka venäläiset, ranskalaiset tai japanilaiset kanssasisaremme.

Sinällään sen ymmärtää, koska täällä on suurin osa vuodesta märkää ja kylmää. Ei ihan paras paikka hyppelehtiä narukorkkareissa ja mekoissa. Samoin hiuksia on vaikea laittaa nätiksi laineiksi kun aina pitää olla pipo päässä ja kaulaliina kaulassa. Tekokuidut saavat tukan sähköiseksi. Naiselliset muodot peittyvät villapaitojen alle. Hirveästi ei rusettikoristeita ja pinkkiä näy.

Mutta on se silti tavallaan sääli että kaiken maailman Tuulat on ulkona saappaat jalassa, tummat verkkarit päällä ja lyhyellä tukalla, ilman meikkiä. Kun sen tietää että jos niille laittais mekon, korkkarit ja ripsaria niin heistä tulis upeita ladyja.

Sinulle on samantekevää mistä muiden vaatteet ostetaan kunhan tulos on esteettinen? Siis muiden vaatteiden pitäisi olla sinulle esteettisiä? Entäpä jos tulos ei ole esteettinen, mitä sitten teet ja miksi ajattelet että se kuuluisi sinulle mitenkään?

En keksi yhtään syytä, miksi minulle olisi jotain muuta kuin samantekevää ovatko toisten vaatteet esteettiset vai eivät. Itse olen joskus upea lady, joskus tuulipuvussa ja kumisaappaissa lähikaupassa. Aivan absurdia ajatella, että se on jonkun mielestä sääli etten ole AINA niissä ladyvaatteissa. Lähinnä mieleen tulee sääliä tätä ihmistä jolle minun vaatteeni ovat mitään muuta kuin samantekeviä.

Ei kumisaappaissa mitään vikaa, kunhan ovat Hunterit.

Vierailija
165/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi avaus olisi provo? Näen päivittäin keski-ikäisiä naisia ja heistä on ylipainoisia suurinosa. Rumia tunikoita, capreja (ei sovi tanakalle ja lyhytjalkaiselle), puhumattakaan kengistä....! Ei mitään tyylitajua, pelätään olla naisellisia. Ostetaan rytkyt samalla kun tehdään ruokaostokset Prismasta, siltä se näyttääkin.

Heti pistää silmään jos jollakin on kivat vaatteet/tyyli. Se on niin harvinaista. Ja on normaalipainoinen!

T. Se alalla oleva

Tuo on kyllä niin näkökulmasta kiinni, että mikä pistää silmään. Omasta näkökulmastani taas ihmiselämän kannalta ei juurikaan ole väliä, minkämerkkiset vaatteet ihmisellä on.

Av:lla näkee päivittäin ihmisiä, jotka  arvostelevat kanssaeläjiään ehkä sen arvosteltavan ihmisen itsensä kannalta jonkun täysin triviaalin asian johdosta. Rumia ajatuksia, provoilua (ei sovi aikuisille), puhumattakaan toisten ihmisten kunnioittamisesta....! Ei mitään empatiaa, pelätään kohdata erilaisia ihmisia. Vuodatetaan itsekeskeistä paskaa av:lle samalla kun käydään päivittämässä se egobuustausselfie Facebookiin, eikä ymmärretä omaa typeryyttä, siltä se näyttääkin. 

Heti pistää silmään jos joku on kiva muille, Se on niin harvinaista. Ja on fiksu!

Niin, pistää silmään jos on KIVASTI pukeutunut. Sehän oli positiivinen asia. Olen esteetikko ja nautin kauniista vaatteista. Toki jokainen saa panostaa mihin haluaa, suomalaisia ei vaatteet kiinnosta ja se näkyy. Olen alalla ollut kauan, joten tiedän mistä puhun. Toisaalta isoja kokoja kysytään paljon (meillä kokoon 46 asti), se voi olla myös syynä että marketista ostetaan vaatteet. Ei saa muualta vaatteita, koska ylipainoisia on todella paljon.

Vierailija
166/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voi ihan rauhassa lennähdellä Pariisiin, Lontooseen tai Milanoon hankkimaan oman tyylinsä ja makunsa mukaiset vatteet. Meillä perusmuijilla vaan ei välttämättä ole varaa ostella edes kotimaan boutiqueista kamppeita. 

Kaikista hirveimmät pukeutumisviritelmät olen nähnyt Pariisissa. Myös hienoimmat ja tyylikkäimmät olen nähnyt Pariisissa.

Minusta on hienoa, että siellä voi pukeutua juuri niin tyylikkäästi tai tyylittömästi kuin ikinä haluaa.

Suomeen kaipaisin samaa joustavuutta ja rentoutta.

T. Tavis-mamma, joka ostaa vaatteensa sillä perusteella mikä itseä miellyttää, riippumatta siitä myydäänkö niitä halpahallissa vai hienossa butiikissa.

Vierailija
167/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika hyvätuloinen, yleensä vuositulot on reilut satatuhatta, joskus jopa yli 200.000e, mutta minulle riittää vaatekaupaksi ihan hyvin ko paikat....

Minun kiinnostuksen kohteet ovat ihan eri kuin joku TV:stä tuttu kuosi-kuvio vaatteessa...EVVK

Vierailija
168/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin mielelläni vaatteeni marketista ruokaostosten yhteydessä, merkillä ja ostopaikalla ei ole mitään väliä kunhan vaate olisi sopiva ja eikä mielellään missään hikipajoissa teetetty. Nuo marketvaatteet ovat useimmiten niin isoja mitoitukseltaan ettei niistä oikein löydy istuvia. Urheiluvaatteiden puolelta löytyykin, mutta olisi kiva ostaa ihan perus arki- ja työvaatetta.

Vierailija
169/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esim. Prisman myymät Helly Hansenit kannattaa ostaa jostain paremmasta kaupasta ollakseen tyylikkäämpi ne päällä. 🤔

Vierailija
170/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala kun elämäsi on raskasta. Osanotot.

On ap:lla tosi raskasta, mutta onneksi hän muuttaa Pariisiin ostelemaan vaatteita putiikeista. Mutta mitenkä  kauan noita Kelan tukia maksetaan ulkomaille? Ota selvää siitä rakas ap :D.

Vierailija
171/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se alalla oleva

Niin, pistää silmään jos on KIVASTI pukeutunut. Sehän oli positiivinen asia. Olen esteetikko ja nautin kauniista vaatteista. Toki jokainen saa panostaa mihin haluaa, suomalaisia ei vaatteet kiinnosta ja se näkyy. Olen alalla ollut kauan, joten tiedän mistä puhun. Toisaalta isoja kokoja kysytään paljon (meillä kokoon 46 asti), se voi olla myös syynä että marketista ostetaan vaatteet. Ei saa muualta vaatteita, koska ylipainoisia on todella paljon.

Joo, se että tuntematon ihminen pukeutuu kivasti on esteetikolle positiivinen asia, ja toisen ihmisen pukeutumistyylin arvosteleminen on sille arvosteltavalle ihmiselle taas negatiivinen asia. Lähinnä tuo viimeksi mainittu oli se joka tekstissäsi ärsytti, estetiikassa sinänsä ei ole mitään vikaa! Voihan tästäkin asiasta puhua fiksusti, ilman että puhutaan läskeistä mammoista ja rytkyistä.

Se mikä on tyylikästä riippuu siitä kuka sen määrittelee, olitpa ollut alalla kuinka kauan tahansa. Voit sanoa, että et itse pidä capreista ja tunikoista, mutta et voi määritellä muiden puolesta, ovatko ne heidän mielestään tyylikkäitä, niin paljon kuin sinua ehkä ärsyttääkin, että joku niihin pukeutuu. Vähän sama ilmiö on viineissä, niin paljon kuin viiniharrastajaa ärsyttääkin, että joku pitää El Tiempoa hyvänä viininä, hän ei voi kiistää, etteikö se jonkun muun mielestä kuitenkin maistuisi hyvältä. Absoluuttista oikean tyylin tai viinin määritelmää ei ole olemassa. Se jos sitä ihmistä kuitenkin päättää arvostella (ja käyttää halventavia ilmaisuja) on  tökeröä, ja mun mielestä paljon pahempi asia kuin "väärä" pukeutumistyyli tai viinimieltymys.

Siitä oon sun kanssa samaa mieltä, että on kauhea sääli, jos ihminen haluaisi olla naisellinen, mutta ei uskalla. Pitäisi ehdottomasti uskaltaa! Tässäkään ei tietty se läskiksi mammaksi tituleeraaminen kauheasti auta.

Vierailija
172/237 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä ne läskit mammat hakee tunikoita :D

Enpä oo yllättynyt, ei suomalaiset osaa pukeutua.

T. Alalla oleva

Nimimerkkisi kuulostaa siltä kuin olisit siinä maailman vanhimmassa ammatissa. Ymmärrän kyllä, että Cittarista ja Prismasta ei välttämättä saakaan sellaisia vaatteita, joita sinä käytät.

Vierailija
173/237 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihan on todella kalliita kauppoja.

Minä ostan Saiturinpörssistä uudet vaatteeni ja käytettyjä Tori.fi ja kirppiksiltä.

Ostin viime syksynä netistä 100:lla miesten Marlboro-talvinahkatakin Tori.fi:stä.

Kirppiksiltä sukkia.

Tilaan toki netistä T-paitoja kerralla useamman.

- M56

Vierailija
174/237 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se alalla oleva

Joo, se että tuntematon ihminen pukeutuu kivasti on esteetikolle positiivinen asia, ja toisen ihmisen pukeutumistyylin arvosteleminen on sille arvosteltavalle ihmiselle taas negatiivinen asia. Lähinnä tuo viimeksi mainittu oli se joka tekstissäsi ärsytti, estetiikassa sinänsä ei ole mitään vikaa! Voihan tästäkin asiasta puhua fiksusti, ilman että puhutaan läskeistä mammoista ja rytkyistä.

Se mikä on tyylikästä riippuu siitä kuka sen määrittelee, olitpa ollut alalla kuinka kauan tahansa. Voit sanoa, että et itse pidä capreista ja tunikoista, mutta et voi määritellä muiden puolesta, ovatko ne heidän mielestään tyylikkäitä, niin paljon kuin sinua ehkä ärsyttääkin, että joku niihin pukeutuu. Vähän sama ilmiö on viineissä, niin paljon kuin viiniharrastajaa ärsyttääkin, että joku pitää El Tiempoa hyvänä viininä, hän ei voi kiistää, etteikö se jonkun muun mielestä kuitenkin maistuisi hyvältä. Absoluuttista oikean tyylin tai viinin määritelmää ei ole olemassa. Se jos sitä ihmistä kuitenkin päättää arvostella (ja käyttää halventavia ilmaisuja) on  tökeröä, ja mun mielestä paljon pahempi asia kuin "väärä" pukeutumistyyli tai viinimieltymys.

Siitä oon sun kanssa samaa mieltä, että on kauhea sääli, jos ihminen haluaisi olla naisellinen, mutta ei uskalla. Pitäisi ehdottomasti uskaltaa! Tässäkään ei tietty se läskiksi mammaksi tituleeraaminen kauheasti auta.

Kyse ei ole nyt merkeistä, vaan siitä että ne Prisman vaatteet on rumia.

Ei tarvitse mennä kuin lentokentälle niin kyllä ne suomalaiset siellä heti tunnistaa. Eikä mitenkään positiivisesti.

Vierailija
175/237 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin moni kehuu kuinka hyvät tulot on, muttei vaan kiinnosta pukeutuminen. Eli ihan sama mitä laitetaan päälle ja se näkyy.

T. 177

Vierailija
176/237 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse mennä kuin lentokentälle niin kyllä ne suomalaiset siellä heti tunnistaa. Eikä mitenkään positiivisesti.

Mistä sinä tunnistat minut suomalaiseksi lentokentällä, jos en puhu mitään enkä näytä passiani? En usko, että vaatteista, laukusta tai kengistä.

Vierailija
177/237 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tunnistat minut suomalaiseksi lentokentällä, jos en puhu mitään enkä näytä passiani? En usko, että vaatteista, laukusta tai kengistä.

Tunnistan ;)

Vierailija
178/237 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kans aiemmin sellainen mielikuva, että Prisman ym. markettien vaatteet on huonolaatuisia. Ja enemmän siis kiinnittäisin huomiota vaatteessa laatuun kuin näköön (tyyliin), koska mitä tekee hyvännäköisellä vaatteella, joka on huonolaatuinen? Pidin siis näitä perusketjuvaateliikkeiden (Lindex, HM, KappAhl, Vero moda...) vaatteita jotenkin laadukkaampina. Sitten eksyin Tokmannin ja Prisman vaateosastoille ja vaatteita tutkailtuani (leikkaukset, saumat, materiaalit) huomasin, että kyllä ne voittaa perus hm:t ja Lindexit – itse asiassa jopa Halosen vaatteet (ja Halosen kai pitäisi ainakin hintapolitiikan perusteella myydä parempia merkkejä). Sellainen kutina on, että markettien vaatevalikoimat ja vaatteiden laatu on ehkä parantunut vuosien mittaan. Kannattaa siis ap:nkin päivittää itsensä vuoteen 2019.

Ps. Marketeista saa paljon muutakin kuin capreja ja tunikoita – vaikka en näekään noissa vaatekappaleissa mitään vikaa. Itse asiassa caprit ja tunika on monelle aika imarteleva vaatevalinta. Mikä itku ja möly siitä syntyisikään, jos hieman rehevämpi nainen pukeutuisi lyhyeen, naruolkaimiseen "naiselliseen" mekkoon (kuten ranskalaiset)! 

Vierailija
179/237 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

täällä tyylittömät mammat puolustavat "tyyliään".. totuus on kuitenkin se että suomalainen perus muija on aika helv.. ruma ja tyylitön

Laitahan itsestäsi ensin kuva. Katsotaan sitten kuka on tyylitön.

Vierailija
180/237 |
14.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No katoin just eilen yotubesta "paljon sun outfit maksaa" ja videolla pelkästään tubettajia, niin Roni Bäck vaatimaton 23e ja vuositulot jotain 250.000e, kun taas joku nevahöört lissu flexaili LV.n remmeillä ja sun muilla ja vuositulot ei varmasti yli 20.000e

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme