Mökkijuhannus nyyttäriperiaatteella vähävaraisempien kanssa U/M?
Mennään kahden muun ystäväpariskunnan mukana mökillemme juhannusviikonlopuksi. Säästetään tällä haavaa tulevaan kattoremppaan ja siksi ollaan hyvätuloisinakin karsittu kaikki ei-pakolliset menot. Toinen ystäväpari tienaa huomattavasti vähemmän kuin me muut ja on aina ollut avoin siitä kuinka elää kädestä suuhun (siitä kuitenkaan valittamatta). Nyt he ehdottivat että kaikki toisi osaltaan ruuat ja juomat jotka voitaisiin sitten yhdistää ja nauttia porukalla. Asia jäi auki kun me muut tiedetään että he toisivat itse halvinta makkaraa ja olutta jne. ja hyökkäisivät toisten tuomisten kimppuun. Tämä on nähty aina muissa pirskeissä ja ärsyttää muita vaikka ovat muuten ihania ihmisiä :( Ei me muut mitään pohattoja olla mutta tuotais jotain arjesta poikkeavaa ja olisi kiva itsekin nauttia niistä. Ajateltiin että mökille pääsy on jo kivasti tehty kun he ei itse sitä voisi kustantaa. Ollaanko kauheita jos pyydetään kaikkia tuomaan omat safkat oman käyttöön tai että käytäisiin yhdessä kaupassa ja jaetaan kulut (mikä kolauttaisi yhden parin budjettia muita kovempaa)?
Kommentit (223)
Mä olen kannattanut kaikki tuo omansa-järjestelyä siitä lähtien kun yksi pariskunta kahmi omalle lautaselleen kaikki kalliit, konditoriasta tilatut leivokset. Niitä oli jokaiselle yksi, ja nämä kaksi ottivat 10/12. Kaksi ehti ottaa, muuten pariskunta söi keskenään nuo 10 leivosta. Alkoivat rohmuta jo siinä kohtaa kun muut vielä söivät pääruokaa. Söivät muutenkin kuin kaksin käsin ja pakkasivat ruokaa pöydästä omiin laukkuihinsa vaikka oli tarkoitus että siitä syödään vielä seuraavana päivänä...
En kannata että kaiken pitäisi mennä tasan, mutta mielellään olisi kiva jos kukaan ei sikailisi. Näitä kuitenkin on aina.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kannattanut kaikki tuo omansa-järjestelyä siitä lähtien kun yksi pariskunta kahmi omalle lautaselleen kaikki kalliit, konditoriasta tilatut leivokset. Niitä oli jokaiselle yksi, ja nämä kaksi ottivat 10/12. Kaksi ehti ottaa, muuten pariskunta söi keskenään nuo 10 leivosta. Alkoivat rohmuta jo siinä kohtaa kun muut vielä söivät pääruokaa. Söivät muutenkin kuin kaksin käsin ja pakkasivat ruokaa pöydästä omiin laukkuihinsa vaikka oli tarkoitus että siitä syödään vielä seuraavana päivänä...
En kannata että kaiken pitäisi mennä tasan, mutta mielellään olisi kiva jos kukaan ei sikailisi. Näitä kuitenkin on aina.
Olen todistanut samanlaista tilannetta - paitsi että kyseessä oli kuppikakkumuotoinen HÄÄkakku - hääpari vanhempineen ehti ottaa omansa ja sitten koko komeuden kimppuun hyökkäsi ahnas kaasokvartetti jonka jäljiltä kakkuja jäi 6. Vieraita oli 40 että laskekaa siitä. Kaikkien käytöstapoja tai niiden puutetta ei vain voi käsittää.
Makkaraa sinappia ja juomaa. Jos liian lihavaa jengiä niin kasviksia.