Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelpaako syrjäytynyt nuori nainen kenellekään?

Vierailija
12.06.2019 |

Olen 24-vuotias täysin kokematon nainen. En ole ikinä edes halannut miestä tai pitänyt ketään kädestä, muusta nyt puhumattakaan. Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja yleisestä ahdistuksesta, on myös lievää masennusta. En voi siis käydä töissä tai opiskella. Huolisiko kukaan mies tällaista naista, jolla ei oikein ole elämää? Kavereitakin on jäljellä vain yksi. Mietin myös että pääsisinkö poikaystävän myötä elämänsyrjään kiinni. Vaikka tiedän että ei kannata odottaa että mies jotenkin parantaisi minut.

Olen mielestäni ihan tavallisen näköinen, minua on kehuttu kauniiksi ym., BMI 19, joten tämän ei pitäisi olla ainakaan ulkonäöstä kiinni. Tykkään mm. maalailla ja mennä luonnossa. En myöskään etsi mitään rikasta adonista ja tiedän oman ns. tasoni. Myös työtön mies kelpaisi.

Pitäisikö suosiolla vaan luovuttaa miesten suhteen ja keskittyä parantumaan kaikesta ensin? Olen vain aika yksinäinen ja poikkiksen kaipuu on ollut kova jo monta vuotta. Onko kukaan samanlaisessa tilanteessa onnistunut löytämään kumppanin?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjuun kirjoittavilla miehillä on liian ruusuiset kuvat mt-ongelmista. Uskon myös että aikaa myöten alkaa pänniä köyhyydessä eläminen.

Miten niin köyhyydessä eläminen? Eihän tässä nyt toisen elättämisestä ole kyse ja sitä paitsi voisin ihan hyvin kustantaa kahden ihmisen elämisen, eikä tekisi yhtään tiukkaa.

Okei no jos aiot vain käydä panemassa eikä teille esim tule lapsia niin mikäpä siinä sitten.

Ihme ajatusmaailma sinulla. Kyllä minä 3 tonnin nettotuloilla elättäisin hyvin vaikka koko perheen. Ja eiköhän se syrjäänynytkin pääsisi jossain vaiheessa työn syrjään kiinni, kunhan itsetunto paranisi parisuhteen myötä.

Kuinka paljon sulla on kokemusta koko perheen elättämisestä kolmen tonnin nettotuloilla? Ja ei, ei ole mitään takeita että syrjäytynyt pääsee työn syrjään kiinni. On paljon mahdollista että tilanne vain pahenee vuosien mittaan ja elämänpiiri kapenee kapenemistaan.

Kahden lapsen isänä sen verran, ettei meidän 4 hengen taloudessa kulu tuollaista määrää rahaa. Ja eihän se työtönkään nyt vailla mitään tuloja ole, eli ainakin 3500 nettotulot olisi käytössä olipa puolisolla tuloja tai ei.  Vaikea käsittää miten elämänpiiri kapenisi parisuhteen myötä, jos on syrjäytynyt.

Vierailija
82/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä huonosti kuin syrjäytynyt mieskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ap:n tapainen vanhempi nainen, erona että pariuduin ennen kuin ymmärsin että tulen syrjäytymään. Tai jossain sisimmässäni aina tiesin, ihan alusta asti, mutta en suostunut hyväksymään enkä kai oikein vielä tänä päivänäkään. Mieheni on tällainen peruskiltti insinöörismies, joka elättää meitä kaikkia kolmen tonnin nettopalkalla. Voin paljastaa että syö sekä miestä että naista ja pahasti. Kaikki jolla on lapsia tietää miten mahdoton on sanoa että haluaisin perua kaiken, koska se peruisi myös lapset, mutta jos lapsia ei tarttis ajatella, pariutuminen tuossa vaiheessa vähän päälle parikymppisenä oli elämäni pahin virhe.

Ongelma on se ettei ihminen pysty valitsemaan itselleen huonompaa vaihtoehtoa. Vaihtoehto voi olla muitten mielestä ihan hirveän huono ja typerä veto, mutta ihmisen sisäisessä maailmassa hän on aina valinnut vaihtoehdoista parhaan. Sit kun sulla on se mies, ja vaihtoehdot on joko tehdä itsari koska ei pysty enää meneen töihin, tai jättäytyä miehen varaan, niin minkäpä siinä sitte valitsee? Tällä lailla voi vuosien mittaan hivuttaa ittensä kamalaan kuseen jonka lopputuloksena on se että haaveilee että vielä joku kaunis päivä kerran elämässään sais takaisin päätäntävallan omaan elämäänsä. Eli ap, muista että kaikkein tärkein asia on itsenäisyys, pidä se vaikka mitä tapahtuis.  

Vierailija
84/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjuun kirjoittavilla miehillä on liian ruusuiset kuvat mt-ongelmista. Uskon myös että aikaa myöten alkaa pänniä köyhyydessä eläminen.

Miten niin köyhyydessä eläminen? Eihän tässä nyt toisen elättämisestä ole kyse ja sitä paitsi voisin ihan hyvin kustantaa kahden ihmisen elämisen, eikä tekisi yhtään tiukkaa.

Okei no jos aiot vain käydä panemassa eikä teille esim tule lapsia niin mikäpä siinä sitten.

Ihme ajatusmaailma sinulla. Kyllä minä 3 tonnin nettotuloilla elättäisin hyvin vaikka koko perheen. Ja eiköhän se syrjäänynytkin pääsisi jossain vaiheessa työn syrjään kiinni, kunhan itsetunto paranisi parisuhteen myötä.

Kuinka paljon sulla on kokemusta koko perheen elättämisestä kolmen tonnin nettotuloilla? Ja ei, ei ole mitään takeita että syrjäytynyt pääsee työn syrjään kiinni. On paljon mahdollista että tilanne vain pahenee vuosien mittaan ja elämänpiiri kapenee kapenemistaan.

Kahden lapsen isänä sen verran, ettei meidän 4 hengen taloudessa kulu tuollaista määrää rahaa. Ja eihän se työtönkään nyt vailla mitään tuloja ole, eli ainakin 3500 nettotulot olisi käytössä olipa puolisolla tuloja tai ei.  Vaikea käsittää miten elämänpiiri kapenisi parisuhteen myötä, jos on syrjäytynyt.

Ei sen naisen mutta sun elämänpiiri. Kuvittele ettei akkas lähtis enää mihinkään. Että jokainen sukujuhla ja kaverikyläily olisi kinan ja kiistan ja ahdistuksen paikka.

Vierailija
85/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen naisen mutta sun elämänpiiri. Kuvittele ettei akkas lähtis enää mihinkään. Että jokainen sukujuhla ja kaverikyläily olisi kinan ja kiistan ja ahdistuksen paikka.

Äläkä unohda jälkipuintia. Tietyissä mt-ongelmissa vihanpitoa ja ongelmia kaikkien kanssa. Jäätävää pitkävihaisuutta olemattomista asioista.

Vierailija
86/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä paistaa kuinka koko ketjusta on syntynyt yksi iso seksifantasia. Haaveillaan hoikasta eloveenatytöstä joka istuu asunto hohtaen ja herkullinen ateria höyryten odottamassa miestä työstä että voi hieroa tämän jalkoja.

Joopa joo taas, lol. Ihan rivien välistä :D

Itse en vaadi naiselta käytännössä mitään jaj odotan vain, ettei nainenkaan aseta ahneita rahaan liittyviä vaatimuksia mulle, mutta silti kuulemma vaadin naiselta sitä ja tätä. Etenkin kaikkea ulkonäkököön liittyvä kai vaadia palstan mammojen mukaan; ihan mammojen yksipuolisella päätöksellä, johon tuskin pystyy vaikuttamaan.

Vierailija
87/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla pitäisi olla jokin profiili, jolla saa yhteyden. Minulle kelpaat, jos olet valmis hoitamaan kodin ja synnyttämään minulle lapsia.

Valitettavasti sinä et kelpaa kun etsit piikaa ja synnytyskonetta.

Vierailija
88/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eivät edelleenkään ole ahneita ja tunteettomia rahahúoria, vaikka sä olet sellainen.

Tiedetään että sulla on paha olla kun kukaan ei ole huolinut sinua lompakolleen loisimaan, mutta ei tää sun kommentointi tuo keskusteluun mitään lisäarvoa.

Hienoa, että sinä voit myöntää rehellisesti loisivasi lompakolla :)

Vierailija
89/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä paistaa kuinka koko ketjusta on syntynyt yksi iso seksifantasia. Haaveillaan hoikasta eloveenatytöstä joka istuu asunto hohtaen ja herkullinen ateria höyryten odottamassa miestä työstä että voi hieroa tämän jalkoja.

Itse en vaadi naiselta käytännössä mitään jaj odotan vain, ettei nainenkaan aseta ahneita rahaan liittyviä vaatimuksia mulle, mutta silti kuulemma vaadin naiselta sitä ja tätä. Etenkin kaikkea ulkonäkököön liittyvä kai vaadia palstan mammojen mukaan; ihan mammojen yksipuolisella päätöksellä, johon tuskin pystyy vaikuttamaan.

Sinun pitäisi opetella myöntämään itsellesi, että asetat paljon vaatimuksia naisille. Kun sinulle on sanottu että vaadit, niin silloin vaadit ja opettele hyväksymään se. Jos et halua vaatia niin muutu.

Vierailija
90/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ehdottomasti kelpaat

T.Syrjäytynyt mies

Vierailija
91/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen "entinen" syrjäytynyt nainen.Vääriin kaveriporukoihin eksyin nuorena, tuli pilvenpolttoo ja kaljan juontia ja silleen. Näpistelyä. Yksi ihana mies näki läpi ja alkoi seurustelemaan, vaikka maine ei ollut mikään hyvä....nyt ollaan oltu yhdessä jo 5 vuotta ja toinen lapsi tulossa.En kertonut kaikkea, mutta pahemmin syrjäytynyt olin kuin ap, mutta niin vain rakkaus löytyi.Kyllä löytyy sinullekin ap.Tsemppiä!

Vierailija
92/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen saanti on sinulle vielä kohtuullisen helppoa, suurin este on ujous. Mene rohkeasti esim. nettitreffipalveluihin niin kyllä onnistuu. Tuo syrjäytymisesi ei nyt varsinaisesti ole plussa, mutta miehille se on pienempi paha kuin miehen syrjäytyminen naisille.

Jos olisit mies, neuvoisin eri lailla, koska tilanne olisi pahempi. Näin päin menee vielä aika pikkuneuvoilla.

Tsemppiä ja pää pystyyn!

Vierailija
93/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen "entinen" syrjäytynyt nainen.Vääriin kaveriporukoihin eksyin nuorena, tuli pilvenpolttoo ja kaljan juontia ja silleen. Näpistelyä. Yksi ihana mies näki läpi ja alkoi seurustelemaan, vaikka maine ei ollut mikään hyvä....nyt ollaan oltu yhdessä jo 5 vuotta ja toinen lapsi tulossa.En kertonut kaikkea, mutta pahemmin syrjäytynyt olin kuin ap, mutta niin vain rakkaus löytyi.Kyllä löytyy sinullekin ap.Tsemppiä!

Tiedän että tällä tarkoitetaan pääsääntöisesti hyvää, mutta on kyllä melko vastuutonta "luvata" tällaista, kun ethän sinä sitä oikeasti tiedä. Ei kaikki välttämättä ikinä löydä ketään. Mielestäni on tärkeämpää opetella viihtymään itsensä kanssa ja ajatella mahdollista parisuhdetta isona plussana elämään (toivottavasti), eikä näin, että joka puolella jankutetaan,. että "kyllä sinäkin jonkun löydät". Kaikille ei riitä joku. Eivätkä kaikki löydä, vaikka riittäisikin. Siinä sitten elää elämäänsä kuvitellen, että senkin osalta meni pieleen, kun ei edes siinä onnistu.

Ei, sinä ap, ettekä te muutkaan sinkut (enkä minä!) välttämättä ikinä löydä ketään, kukaan muu ei välttämättä tule tekemään teitä onnelliseksi. Mutta te itse voitte sen tehdä, ja se se onkin tärkeintä päällä maan. 

Vierailija
94/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitäisi opetella myöntämään itsellesi, että asetat paljon vaatimuksia naisille. Kun sinulle on sanottu että vaadit, niin silloin vaadit ja opettele hyväksymään se. Jos et halua vaatia niin muutu.

Mitä vaatimuksia? En vaadi naiselta käytännössä mitään.

Vierailija
95/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, pidät itse tätä varmaankin hyvänä asiana mutta oikeasti se on hirveän huono juttu ja kertoo pahoista persoonallisuuden ongelmista. Joko olet muiden ihmisten muotoiseksi muokkautuva ameeba (ja sitten käy pahimmassa tapauksessa kuten jenkkilässä Wattsin casessa) tai sitten niin omissa maailmoissasi että on ihan sama kenen kanssa elämäsi jaat, toiseen ihmiseen ei ole henkistä sidettä. Olen surullinen puolestasi koska en usko että millään lailla otat tästä onkeesi, ikinä, vaikka sulle kuinka monta kertaa sanottais että parisuhde lähtee siitä että ihminen tuntee itsensä, omat heikkoutensa ja vahvuutensa, ja asettaa rajat sille mitä on esim. suhteessa valmis hyväksymään. Esim. sinäkään tuskin hyväksyt väkivaltaa? Jos et, niin siinä on heti vaatimus joka on hyvä ja tarpeellinen. Samalla lailla on lukuisia vähemmän vakavan tason "vaatimuksia" jotka tekee suhteesta hyvän ja soveltuvan molemmille osapuolille.

Vierailija
96/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, pidät itse tätä varmaankin hyvänä asiana mutta oikeasti se on hirveän huono juttu ja kertoo pahoista persoonallisuuden ongelmista.

Ei suostu alistumaan porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen ja odottaa, että naista kiinnostaa miehessä muut asiat kuin raha = paha persoonallisuusongelma.

Vierailija
97/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on aika samanlainen tilanne kuin aloittajalla, olen tosin mies ja noin 10 vuotta vanhempi. Kokematon, ei kavereita, masennusta, sos tilanteiden pelkoa ja ahdistusta. Töissä pystyn käymään ja käynkin mutta työkyky ei ole mikään häävi, olen varmaan palanu loppuun vuosia sitten ja nilkutan rahan takia työelämässä, työn pitää olla melko helppoa että jaksan ja pärjään siinä. Ihan ok näköinen olen mielestäni ja kai sanottukin komean näköiseksi.

Itsellä kanssa aika voimakas kaipuu löytää tyttöystävä eikä se ole laantunut oli olo mikä hyvänsä. Itse en ainakaan tyrmää ajatusta seurustella sinunkaltaisessa tilassa olevan kanssa jos muuten tulee juttuun.

Vierailija
98/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

D

Vierailija
99/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti aloituksessaan: Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja yleisestä ahdistuksesta, on myös lievää masennusta. En voi siis käydä töissä tai opiskella.

Mitä hän siis voi tehdä? Voiko käydä kaupassa, apteekissa, lääkärissä, kulkea julkisilla tai olla missään paikassa, jossa on muitakin ihmisiä? Onnistuuko edes puhelimella soittaminen tai vaikka mahdollisen miehen sukulaisten ja kavereiden tapaaminen?

Pitäisikö miehen tehdä joka ikinen asia mamman puolesta, koska ap ei kykene, häntä alkaa ahdistaa, hän saa ties mitä paniikkikohtauksia, hermostuu ja hän uupuu jo ajattelemisestakin? Olisiko mies siis sellainen lapsenvahti, jonka pitäisi huolehtia suurinpiirtein mamman kuukautissiteidenkin ostosta?

Ap on ilmeisesti luovuttanut ja ulkoistanut kaikki normaalin ihmisen elämään kuuluvat asiat muille. Hän ei ole kiinnostunut ikinä kehittämään itseään opiskelemalla ja työelämä on ilmeisesti hänen omasta päätöksestään täysin poissuljettu vaihtoehto. Ja mamma on alle 25 vuotias...

Ilmeisesti hänen vanhemmat hoitavat erikoisen keijukaistyttönsä kaikki tarpeet niin, että hän saa ihan rauhassa liihoitella ja pompottaa pitkin metsiä ja ajankulukseen vähän maalailla. Vastuita ja velvollisuuksia ei varmaan ole ja tule, koska "hän nyt vain on tällainen".

Minkälaisen naisen mies siis tällaisesta neidistä saisi? Lapsia ei mielestäni ainakaan kannattaisi tehdä yhden yhtä, sillä ap ei varmasti pärjäisi edes ensimmäistä neuvolakäyntiä sekoamatta. Totuus sattuu.

Vierailija
100/129 |
13.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoitti aloituksessaan: Kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja yleisestä ahdistuksesta, on myös lievää masennusta. En voi siis käydä töissä tai opiskella.

Mitä hän siis voi tehdä? Voiko käydä kaupassa, apteekissa, lääkärissä, kulkea julkisilla tai olla missään paikassa, jossa on muitakin ihmisiä? Onnistuuko edes puhelimella soittaminen tai vaikka mahdollisen miehen sukulaisten ja kavereiden tapaaminen?

Pitäisikö miehen tehdä joka ikinen asia mamman puolesta, koska ap ei kykene, häntä alkaa ahdistaa, hän saa ties mitä paniikkikohtauksia, hermostuu ja hän uupuu jo ajattelemisestakin? Olisiko mies siis sellainen lapsenvahti, jonka pitäisi huolehtia suurinpiirtein mamman kuukautissiteidenkin ostosta?

Ap on ilmeisesti luovuttanut ja ulkoistanut kaikki normaalin ihmisen elämään kuuluvat asiat muille. Hän ei ole kiinnostunut ikinä kehittämään itseään opiskelemalla ja työelämä on ilmeisesti hänen omasta päätöksestään täysin poissuljettu vaihtoehto. Ja mamma on alle 25 vuotias...

Ilmeisesti hänen vanhemmat hoitavat erikoisen keijukaistyttönsä kaikki tarpeet niin, että hän saa ihan rauhassa liihoitella ja pompottaa pitkin metsiä ja ajankulukseen vähän maalailla. Vastuita ja velvollisuuksia ei varmaan ole ja tule, koska "hän nyt vain on tällainen".

Minkälaisen naisen mies siis tällaisesta neidistä saisi? Lapsia ei mielestäni ainakaan kannattaisi tehdä yhden yhtä, sillä ap ei varmasti pärjäisi edes ensimmäistä neuvolakäyntiä sekoamatta. Totuus sattuu.

👻

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän