Voiko teini mennä hautajaisiin mustissa farkuissa?
Kommentit (92)
Ap on epäilemättä tatskattu wt (facepalm).
Monilla vanhoilla on jokin 90-luvun jytyolkatoppauksilla varustettu musta takki päällä ja mustat leveät ysärin puvun housut tai valtava musta telttamekko, joten eipä kannata muita arvostella. Nuo eivät ole enää oleet muotia ainakaan 30 vuoteen. Vainajaa ei kiinnosta tuossa vaiheessa muiden vaatteet, joten jokainen tyylinsä mukaan.
Voi jos ovat puhtaat ja siisti. Vainajaa tai vainajan omaisia ei teinin housut voisi vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan voi aikana jolloin keinokuituhousut saa muutamalla eurolla.
Oletko ihan tosissasi, että keinokuituhousut ovat siistimmät ja juhlavammat, kuin puuvillaiset mustat farkut?
Tietysti se on katsojan silmissä, mutta oli tilaisuus mikä hyvänsä, luonnonkuidut näyttävät aina kauniimmalta ja siistimmiltä, myös juhlatilaisuudessa.
Muovi näyttää aina muovilta ja jos sattuu vielä hellepäivä, keinokuituhousut näyttävät kropassa kuin olisi makkaran kuori kintuissa.
Vierailija kirjoitti:
https://m2.hm.com/m/fi_fi/productpage.0684186001.html
Eli 10 e hautajaisvaatteeseen on liikaa?????
Ei ole, mutta 10 euroa noille kertakäyttörättien valmistajille on liikaa.
Olin tätini hautajaisissa ja siellä vainajan miniä oli mustissa farkuissa ja kyllä, hieman nikottelin, kun ne näin. Miehellään oli musta puku. Mun mielestäni farkut eivät ole mikään hautajaisvaate, mustat suorat housut tai hame. Piste.
Itse ostin hautajaisia (pääasiassa) varten mustan Andiatan villableiserin ja Sandin villakankaiset pitkät housut. No kaksissa hautajaisissa sain tuota 450 euron asua käytetyksi, kunnes huomasin, että housut olivat kutistuneet kaapissa liikaa ;D enkä voinut niitä käyttää. Tolkutonta ostaa kertakäyttövaatteita, vaikka tässä tapauksessa ovat kyllä hyvin myytävissä tai jos saan mahaa pienemmäksi, ehkäpä itsenikin käytettävissä. Toki mustia voi muutenkin käyttää, kun yhdistää vaikkapa beigeen, siniseen tai punaiseen väriin.
Riippuu ihan siitä, kuinka hienostoväkeä hautajaisiin tulee. Jos kyseessä on (lähi)sukulaisen hautajaiset, joissa on paikalla vain läheisiä, voi pukeutumiskoodissa joustaa. (Tai riippuu tietysti suvusta. Meidän suvussa voi, vaikka äitini suku onkin ns. hienompaa väkeä.)
Tietysti, jos teini on arkkua kantamassa, pitäisi kai olla se tumma puku ja valkoinen paita.
Vierailija kirjoitti:
Ap on epäilemättä tatskattu wt (facepalm).
Mullakin on tatska, en osaa itse arvioida olenko kovin wt, eikä tulisi mieleenkään antaa teinini pukeutua farkkuihin hautajaisissa. Pojalle ostettiin suorat housut ja valkoinen kauluspaita kirppikseltä, tyttö otti lainaan jonkun kaverinsa mustan hameen ja kengät ja kirpparilta musta kauluspaita. Yksinkertaista, siistiä ja vähäeleistä. Ei vaatteita tarvitse aina ostaa uusia, voi lainata ja käyttää kirppiksiä.
Vierailija kirjoitti:
https://m2.hm.com/m/fi_fi/productpage.0684186001.html
Eli 10 e hautajaisvaatteeseen on liikaa?????
Eihän se jää 10€, vaan sen lisäksi tulee vaatteen ympäristökustannukset ja lopulta ne päätyvät käyttäjånsä vatsaan. Juuri tänään uutisoitiin, kuinka pohjavedet täyttyvät muovihiukkasista ja jokainen syö niitä n. pankkikorttinsa verran
Vierailija kirjoitti:
Olin tätini hautajaisissa ja siellä vainajan miniä oli mustissa farkuissa ja kyllä, hieman nikottelin, kun ne näin. Miehellään oli musta puku. Mun mielestäni farkut eivät ole mikään hautajaisvaate, mustat suorat housut tai hame. Piste.
Eikö tämä ole kovin ristiriitaista.
Hautajaisiin mennään kunnioittamaan vainajan muistoa, lähimmäisten kutsusta, eikä pönöttämään.
Ja tänäpäivänä suurin osa vainajan lähiomaista haluaa pukea vainajan viimeiselle matkalle hänen maanpäälliset lempivastteensa ja vain todella harvoin ne ovat olleet juhlavaatteet tai miehellä mustat housut.
Eikö juhlavieraiden pukeutuminen ole toisaalta ristiriitaista lähiomsisten toiveesta, kun vainajahan tässä on päähenkilö, eikä vieraat.
Ja on monia uskontoja, jossa "vierastetaan" mustaa väriä hautajaisissa esim. mormoonit, jehovat, herran kansalaiset jne.
Kun suru kolahtaa kohdalle, ei jaksa välittää kenenkään vaatteista.
Tunkekaa änkyttäjät ne mustat suorat housut ja puvut omiin aukkoihinne.
Maailman väsynein meemi on se , että miesoletetun pitää olla mustassa puvussa , missä tahansa erityistilanteessa. Naisilla ei ole muutoinkaan mitään sananvaltaa miesten pukeutumisessa,
niin kauan kuin miehet eivät sanele naisten pukeutumista.
voi mennä. ei hautajaiset ole muotinäytös. riittää kun on siistit hillityt vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Maailman väsynein meemi on se , että miesoletetun pitää olla mustassa puvussa , missä tahansa erityistilanteessa. Naisilla ei ole muutoinkaan mitään sananvaltaa miesten pukeutumisessa,
jos tarkkoja ollaan etiketistä, niin mies sanelee naisen pukeutumisen. juhlaetikettiin kuuluu, että naisen pukeutuminen myötäilee miehen pukeutumista. mutta nämä on niitä muinaistapoja joista voisimme jo irrottautua.
Vähintmmäisvaatimus on mustat tangat.
Meidän mummo kuoli, kun poika oli 2-vuotias. Kysyin palstalla, voiko taapero mennä hautajaisiin siisteissä mustissa farkuissa. Kaikki vastasivat, että ei tietenkään voi.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ole koskaan mennyt hautajaisiin kyttäämään muiden vaatteita,vaan hyvästelemään omaistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jos tarkkoja ollaan etiketistä, niin mies sanelee naisen pukeutumisen. juhlaetikettiin kuuluu, että naisen pukeutuminen myötäilee miehen pukeutumista. mutta nämä on niitä muinaistapoja joista voisimme jo irrottautua.
Vuoden 2019 Suomessa? Ei todellakaan.
Ei voi. Enkä todellakaan ihmettele muita kommentteja aikana jona pikkulapsille laitetaan bikineitä ja itsellä on h u o r a tatuointeja jopa naamassa.