Apua vakavaan ylipainoon 12 v 57kg 151cm tyttö
Eli siis painan 57kg 151cm pitkä ja oon tyttö 12v
Maha on tosi iso ja lelluva läski ja ympärys mitaltaan 99cm eli iso Tissit on lilluvat roikkuvat rasva tissit jotka on tosi isot ja jatkuu kylkiin löytyy rasvapatit ja sitten jenkkakahvat selästä ja kyljistä Käsissä kans tosi paljon rasvaa samoin reisissä ja naamassa
Tarviin apua laihtumiseen siten että vanhemmat eivät huomaa ja muutenkin vertaistukea muilta lihavilta
Kun otin terkalla paidan pois huomas terkan ilmeestä että se oli tosi paha näky ja sanoi ettei enään yhtään saisi kiloja tulla ja painoin silloin vielä 53kg joten niitä on tullut 1.5 kk aikana 4 lisää
Käyn lenkeillä joka päivä vähintään 2 kertaa koska koira ja harrastan tanssia 1 kerran viikossa ja mulla on tosi huono kunto en pääse edes yhtä vatsa lihasta
Haluasin olla normaalin painonen jotta voisin käyttää normaaleja vaatteita koska en voi edes käyttää toppeja jotka ovat ihon myötäisiä kun joka paikasta pursuaa samoin farkkujen kanssa joten auttakaa mua pliis
Kommentit (11)
Hah, superläski tarkoittaa jotain 150-kiloista...
Mutta osta hulavanne ja ala pyörittää sitä, se hoikistaa vyötäröä tehokkaasti. Äläkä missään tapauksessa rupea millekään nälkäkuurille, muuten jojoilet painosi kanssa koko loppuelämäsi.
Jatka liikuntaharrastuksia ja odota vuosi tai pari. Kasvunpyrähdyksesi on vielä edessä. Kun venyt 10 senttiä ja enemmän jossain hujauksessa, painokin asettuu paikoilleen. Älä huoli äläkä ala rajuille laihdutuskuureille!
Unohdit nyt sen tärkeimmän eli ruokavalion. Siitä lähtee laihtuminen ja terve elämä.
Käy äidinkielen tunneilla ahkerammin ensi vuonna, se auttaa jo paljon!
Miksi vanhemmilta salaa?! Mikseivät he tue sinua kohti terveempää elämää?
Käy sen terkan kanssa juttelemassa miten niitä kiloja ei tulis enää lisää. Kysy neuvoja ruokavalion ja liikunnan suhteen.
Ole rauhassa vain. Kuulostaa hyvältä että lenkität koiraa ja käyt tanssimassakin, liikunta tekee aina hyvää. Sun keho tulee muuttumaan 12-vuotiaasta eteenpäin vielä paljon ja rasva jakautuu eri tavoin vartaloon, varmaan kasvat vielä pituuttakin. Älä stressaa, nauti kesästä, käy uimassa ja näe kavereita. Ei ole pakko käyttää narutoppeja ja farkkuja jos niissä tulee epävarma olo, kesällä löysemmät vaatteet on mukavampia muutenkin, ilma kiertää paremmin. :) Sun ikäisenä ei kannata huolehtia liikaa, olet nuori ja kaikki muuttuu koko ajan. Kaikkea hyvää kesääsi. <3
Jätä jotain "pientä" pois ruokavaliosta. Jos vaikka syöt karkkia ja limua, niin jätä limu pois, mutta joskus voit syödä karkkia, jos kavereillakin on. Sitruunainen kivennäisvesi vaikka korvikkeeksi. Samoin mehut pois ja ruuan kanssa mielummin vettä. Älä tee mitää suuria muutoksia kerralla. Syöt säännöllisesti, niin aineenvaihdunta ja verensokeri pysyy tasaisena. Jos on nälkä, niin syö, äläkä kärvistele, mutta pyri joka aterialla sisällyttämään kasviksia mukaan. Lipsahduksista ei pidä potea liian huonoa omatuntoa. Näin ei tarvitse luopua mistään, mutta parannat silti ravinnon laatua. Lisää vinkkejä vaikka terkalta.
En siis ole itse ylipainoinen, mutta entisenä diabeetikkona jouduin kiinnittämään ravintoon paljon huomiota.
Itse olin 11-vuotiaana 57 kg/150 cm, sitten kasvoin 6 kk aikana 10 cm ja paino putosi 52 kg, eli olin 52kg/160 cm. Elimistö tarvitsee ravinnetta kasvaakseen, eli juuri siksi usein kasvavat nuoret ovat hetken pyöreitä, sillä kasvupyrähdykseen tarvitaan energiaa. Terveydenhoitaja oli tietämätön ja käyttäytyi huonosti.
T. Sairaanhoitaja
En mä ymmärrä tätä asennetta että ota rennosti ja anna mennä kun nuori pyytää apua ihan oikeaan ongelmaan?!
Ensinnäkin väärä palsta sinunikäisellesi. Täällä on paljon hörhöjä.
Toiseksi et ole vakavasti ylipainoinen. Älä stressaa.