Jos menet kahdeksaan töihin tai opiskelemaan niin monelta nukkumaan ja herätys?
Mä menen nukkumaan n. klo 21, mutta nukahdan 22-23 ja herätys on sitten klo. 6 aamulla. Tykkään syödä aamupalaa rauhallisesti ainakin puoli tuntia, niin siksi herään 1,5h ennen kuin pitää lähteä kotoa.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kestää nukahtaminen niin kauan? Oletko koittanut rehkiä niin paljon päivällä, että klo 21 simahdat heti?
Milloin juot viimeisen kahvikuppisi tai kofeiinin? Toivottavasti klo 12 on viimeisin hetki, sillä muuten se vaikuttaa uneen yhä jos klo 21 menet nukkumaan.
Liikuntaa olisi kyllä varmaan hyvä harrastaa enemmän. Nyt olen jotenkin niin puhki töiden jälkeen, että työmatkapyöräilyn (3km suuntaansa) lisäksi ei oikein huvita mikään ja se illan passiivisuus varmaan vaikuttaa tuohon nukkumiseenkin.
Yleensä juon kahvia vain aamulla, mutta töissä saattaa mennä vielä puolen päivän aikaan yksi kuppi pari kertaa viikossa.
En mene enää sellaiseen opiskelu- tai työpaikkaan, jossa pitäisi olla kahdeksalta paikalla.
Hyvin harvoin tarvitsee olla.
Nukkumaan liian myöhään ja ylös viimeistään 6.45. Riippuu mihin matka - ja millä.
Herään tuntia ennen lähtöä. Menen nukkumaan puolenyön maissa, aikaisemmin on turha edes yrittää, en saisi unta kuitenkaan. Nukun noin 6 tuntia yössä.
Kymmeneltä nukkumaan, kuudelta herätys ja lenkille. Töihin kahdeksan maissa, onneksi on liukuva työaika niin ei ole niin justiinsa..
Monesti nukkumaanmeno venähtää sinne puolen yön tienoille. Tykkään omasta ajasta ja rauhasta illalla kun lapset on saatu nukkumaan. Aamulla kello herättää 6.30 mutta usein torkutan seitsemään tai jopa yli. Puoli kahdeksalta pitäisi taas saada lähdettyä töihin, että aamulla ei paljon mitään ehdi. Aamupesut, puketuminen, pikameikkaus+hiukset ja menoksi. Harvoin ehdin syödä mitään kunnolla... Pitäisi parantaa uriutuneet tapansa.
Nukkumaan puolenyön maissa ja ylös seitsemältä.
Miksi aikuinen ihminen tuhnuaa sängyssä yli 7 tuntia?
Nukkumaan siinä klo 1-2. Heräilen 7.30 ja töissä olen 7.50. asunto kannattaa ostaa läheltä työpaikkaa.
Heräilen 6.15-6.30, jos töihin meen niin 7.30 pitää lähteä, yliopistolle 7.10. Aamulla suihku, meikkaus, pari kuppia kahvia, vaatteet päälle ja kahden nuorimman herättely. Jos vien koiran niin puoli tuntia aikaisemmin herätys
Nukkumaan noin kello 21 tai viimeistään 22. Ylös kello 5:30 tai aiemmin, koska olen tosi hidas aamuisin. Työmatkaan menee tunti.
Yritän vältellä kahdeksaan menoja.
Menen yleensä töihin kahdeksaksi. Herään 7:10 ja lähden töihin noin 7:35.
Nukkumaan menen kaikkea välillä 22-02. Yleisin nukkumaanmenoaika on noin 23-23:30.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aikuinen ihminen tuhnuaa sängyssä yli 7 tuntia?
On liian vähän. Itse pyrin 9h uniin, se on optimaalinen varsinkin jos treenaa paljon.
Menen aina nukkumaan klo 22:30 ja nousen ylös 06:30. En pidä kiireestä aamulla, joten teen kaikki aamutoimet kaikessa rauhassa. Töihin lähden klo 8 maissa. Työpaikka on onneksi vain vajaan kahden kilometrin päässä, joten matka ei kestä montaa minuuttia.
Yleensä laitan herätyksen tuntia ennen töihin lähtöä. Työaika alkaa 7:40, ja nyt kun on auto niin työmatka kestää 15-20 minuuttia, julkisilla kesti 40-50 minuuttia. Eli herätys on 6:15.
Menen sänkyyn kymmenen maissa, luen sängyssä jonkin aikaa kirjaa ja yleensä nukahdan hieman yhdentoista jälkeen. Herätys on aamulla 6:30, joskus torkutan 6:40.
Nukahdan yleensä n. 00:30 - 02:00, perjantai-iltaisin saatan nukahtaa jo 22:00.
Valeriaanaa ym. tarvin avuksi.
Herätys 6.35.
Aina väsyttää, sillä oikeasti tarvin enemmän unta.
Juu, unitutkimukseen aika ens viikolla.
Miksi kestää nukahtaminen niin kauan? Oletko koittanut rehkiä niin paljon päivällä, että klo 21 simahdat heti?
Milloin juot viimeisen kahvikuppisi tai kofeiinin? Toivottavasti klo 12 on viimeisin hetki, sillä muuten se vaikuttaa uneen yhä jos klo 21 menet nukkumaan.