Tapasin anopin ensimmäistä kertaa ja nyt ymmärrän anoppivihan
Oltiin miehen kanssa sovittu, että mennään grillaamaan miehen vanhempien luo ja samalla "menen näytille" ensimmäistä kertaa. Taustatietona: miehen ex Pirkko* oli anopin mielestä unelmaminiä, mutta miestä kohtaan henkisesti väkivaltainen ja mies oli onnellinen päästessään hänestä eroon.
Saavuttiin anoppilaan ja anopin ensimmäiset sanat menivät kutakuinkin "Tällaisen rumiluksen toit. Pirkko kyllä osasi olla naisellinen". Olisi jo tässä vaiheessa tehnyt mieli lähteä, mutta en halunnut pilata anoppisuhdetta heti alkuunsa ja päätin kestää. Tämän jälkeen sain kuulla miten huono olen kaikessa ja miten Pirkko osaa paljon paremmin. Mm. tiskasin väärin, leikkasin kurkun väärin, katoin pöydän väärin jne. Lopulta kun päästiin pöytään alkoi Pirkon kokkaustaitojen kehuminen. Tässä kohtaa miehelläni napsahtaa päässä ja sanoi meidän lähtevän kun ei ilmiselvästi olla tervetulleita. Appi katsoi ymmärtävästi, mutta anoppi sen sijaan oli hyvinkin järkyttyneen näköinen. Tultiin sitten noutoruuan kanssa kotiin.
Tarvitseeko tällaista anoppia kestää? Ei selvästikkään osaa päästää irti ex-miniästää. Miehellekkin jo sanoin etten mene uudestaan ellei anopin käytös muutu ja mies oli samaa mieltä. Harmi sinänsä, koska miehen muu perhe vaikutti kivalta.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Tunsitko hyvinkin miehesi ex pirkon kun voit sanoa että oli henkisesti väkivaltainen ? Jos sinulla on vain miehesi sana niin aika typerä olet. Anopin käytös nyt voi olla ihan omaa pahanolon purkamista jos on kerran exästä pitänyt. Toki törkeä ei saa kenellekkään olla, mutta kun se eron totuus voi olla muuta mitä ukkosi on sinulle kertonut.
Mies on näyttänyt keskustelujaan exänsä kanssa eron jälkeen. Ex syyllistää miestä aivan kaikesta, joten helppo uskoa miehen puheita.
AP
Vierailija kirjoitti:
Joojoo. Ja miesystäväs vaan kuunteli kiltisti, kun äitinsä laukoo ku-si-päisyyksiään. Heitä mäkeen tollanen baska äijä.
Ja sen anopin vois joku kuolemansairas käydä tappaan. Ei tollasten kannata antaa elää.
Täällä voi aina luottaa että joku osaa neuvoa kuinka elämässä kannattaa edetä! 😂👍🏼
Toisaalta ap, tilannehan on sikäli hyvä, että mahdollisesti tulevan anoppisi (olisiko tämä nyt sitten korrekti ilmaus?) myötä ilmaantuvat ongelmat ratkesivat näppärästi miesystäväsi väliintuloon. Joko nainen otti opikseen, tai sitten ei. Joka tapauksessa sinun ei tarvi vuosikausia kärvistellä nössöpojan puuttumatta millään tavalla äitinsä typerään hölötykseen.
Miesystäväsi voisi vielä varmistaa asian antamalla äidilleen ukaasin, että haukkuminen loppuu, eikä Pirkosta puhuta teidän läsnäollessanne enää kertaakaan, tai välit menevät siinä lopullisesti.
Mun anoppi oli juuri tuollainen. Huokaili vielä hetki ennen kuolemaansakin, että kyllä se "Maria" (mieheni entinen tyttöystävä) oli niin ihana. Itse oltiin tuossa vaiheessa oltu naimisissa jo 20 vuotta. Syksyllä tulee 25-vuotishääpäivä.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ap, tilannehan on sikäli hyvä, että mahdollisesti tulevan anoppisi (olisiko tämä nyt sitten korrekti ilmaus?) myötä ilmaantuvat ongelmat ratkesivat näppärästi miesystäväsi väliintuloon. Joko nainen otti opikseen, tai sitten ei. Joka tapauksessa sinun ei tarvi vuosikausia kärvistellä nössöpojan puuttumatta millään tavalla äitinsä typerään hölötykseen.
Miesystäväsi voisi vielä varmistaa asian antamalla äidilleen ukaasin, että haukkuminen loppuu, eikä Pirkosta puhuta teidän läsnäollessanne enää kertaakaan, tai välit menevät siinä lopullisesti.
Tästä olenkin iloinen. Mies on minun puolellani tässä asiassa, joten ei anoppia tarvitse yksin kestää
AP
Muilla joilla on ollut samanlainen tilanne: miten olette sen hoitaneet? Oletteko vältelleet anoppia viimeiseen asti?
AP
Mä en tajua teitä jotka tukkii köökkiin heti ensitapaamisella vähän auttamaan ”anoppia” (joka on siis virallisesti vasta anoppi kun mennään avioon..)
Sit kikatellaan ja jutellaan tyttöjen juttuja.
Vinkki kaikille: hitaasti tutustuen ja pitäen aina sellaisen terveen välin niin tulee vähiten ongelmia. Ekalla kerralla juodaan kahvit, vaihdetaan kuulumiset ja lähdetään pois.
Yleensä miehet valitsevat samantapaisen puolison kuin edellinenkin oli. Miten väkivaltainen sinä olet?
Rakastan näitä anoppijuttuja! Olen itse kiltti ihminen, enkä keksi miniäkokelaille mitään ikävää, mutta näitä aion kokeilla jo tänä kesänä.
Minä olisin sanonut anopille näin: "No jos sitä Pirkkoa niin kovasti rakastat, tule vain rohkeasti kaapista ulos, eroa ukostasi ja mene Pirkon kanssa avioon. Ei se nykyaikana ole syntiä eikä rikoskaan."
Ei tietenkään tarvi kestää eikä olla tekemisissä, oli anoppi millainen tahansa. Kyllä se elämää helpottaa, että jossain väleissä ollaan, mutta eihän se pakko ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin sanonut anopille näin: "No jos sitä Pirkkoa niin kovasti rakastat, tule vain rohkeasti kaapista ulos, eroa ukostasi ja mene Pirkon kanssa avioon. Ei se nykyaikana ole syntiä eikä rikoskaan."
Mä olisin ennemmin sanonut, että et taida kovin pojastasi välittää, kun toivot hänen olevan sellaisen ihmisen, jonka kanssa oli tosi onneton, kanssa.
Älä todellakaan enää tapaa anoppia, ehkä kerran voit vielä yrittää jos olisi jokin lamppu syttynyt. Jos ei, niin se oli siinä sitten, tapaa vain miehen muuta perhettä.
Minulla on kauhu anoppi, jonka onneksi mies laittaa hiljaiseksi jos ja kun äityy minua sättimään. Vierailut loppuvat hyvin lyhyeen, vaikka välimatkaa on +200km, jos anoppi p*rseilee, ei auta itkut ja kitinät siinä vaiheessa vaan ulos vaan. Anoppi on tästä oppinut eikä jatkuvasti arvostele minua, kun kerran mies heitti hänet ulos 5min kyläilyn jälkeen, vaikka oli ajanut tuon +200km. Jos haukkuu minua puhelimessa miehelle, mies lyö luurin korvaan eikä vastaa äidilleen pariin viikkoon. Rauhoittaa kummasti anoppia, emmekä kyllä näe häntä kuin ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään.
Riippumatta onko provo vai ei. Lähtemättä kommentoimaan tarinan anopin tai miehen äidin käytöstä, niin itse olisi todennut tuon ensimmäinen lauseen jälkeen takaisin kyseiselle henkilölle. Ei vihaisesti vaan asiallisesti todennut, ettei kommentti ollut minusta normaalia ihmisten välistä käytöstä. Ellei jutut olisi muuttuneet, olisin jo aiemmin todennut että eiköhän tämä ollut tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunsitko hyvinkin miehesi ex pirkon kun voit sanoa että oli henkisesti väkivaltainen ? Jos sinulla on vain miehesi sana niin aika typerä olet. Anopin käytös nyt voi olla ihan omaa pahanolon purkamista jos on kerran exästä pitänyt. Toki törkeä ei saa kenellekkään olla, mutta kun se eron totuus voi olla muuta mitä ukkosi on sinulle kertonut.
Mies on näyttänyt keskustelujaan exänsä kanssa eron jälkeen. Ex syyllistää miestä aivan kaikesta, joten helppo uskoa miehen puheita.
AP
Jos eksälle on ero tullut yllätyksenä, niin kyllä ihan tiedoksi, se järkytys saattaa hetkellisesti tehdä ihan mukavasta normaalista ihmisestä sekopäisen. se ei tarkoita, että ihminen on väkivaltainen tunnekylmä ihminen. On aivan ymmärrettävää, että eksä on purkanut pahaa oloaan siihen, joka eroon on syypää. Kolikolla on aina kaksi puolta. Jos et ole keskustellut eksän kanssa, niin aika idiootti saat silti olla, jos väität, että toinen on hullu. Minä pitäsin kyllä sellaista miestä, joka räävittelee oman ja eksän välisiä keskusteluja uudelle kumppanille kohtuullisen mulkkuna miehenä. Ilmeisesti tarkoitus on ollut kiillottaa vain sitä mielikuvaa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jos eksälle on ero tullut yllätyksenä, niin kyllä ihan tiedoksi, se järkytys saattaa hetkellisesti tehdä ihan mukavasta normaalista ihmisestä sekopäisen. se ei tarkoita, että ihminen on väkivaltainen tunnekylmä ihminen. On aivan ymmärrettävää, että eksä on purkanut pahaa oloaan siihen, joka eroon on syypää. Kolikolla on aina kaksi puolta. Jos et ole keskustellut eksän kanssa, niin aika idiootti saat silti olla, jos väität, että toinen on hullu. Minä pitäsin kyllä sellaista miestä, joka räävittelee oman ja eksän välisiä keskusteluja uudelle kumppanille kohtuullisen mulkkuna miehenä. Ilmeisesti tarkoitus on ollut kiillottaa vain sitä mielikuvaa itsestään.
Jotenkin harkitun oloista säilyttää se viestittely. Aivan kuin vaalisi muille ja itselleenkin kuvaa itsestään uhrina. Sen sijaan että miettisi aikuisen tavoin, mikä oikeasti meni pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Itse suhtaudun varauksella miehiin, jotka haukkuvat exäänsä hulluksi. Toki näin voi ollakin, ja haluaisin tukea miestä kokemuksen jälkeen, mutta en lähtisi sillä "räävittelemään" (hyvä sana muuten, kiitos edelliselle kommentoijalle!!).
Ja jos miehellä on useita hulluja exiä, niin nostan kytkintä asap.
Ei tuo ap.n kommentti pahasti yli mennyt, vaikka saattoi olla hiukan järkytyksellä muisteltu. Itsellä ex anoppi sanoi heti kättelyssä; "Sinä se et ole kovin naisellinen. Luulin, että tulisi sellainen mistä poika tykkää". Silloin päätin, että ei enää yhtään anoppia, joka mut näkisi.