Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten huoltajuus vaikeassa erossa

Vierailija
11.06.2019 |

Minut varmasti ristiinnaulitaan täällä, mutta neuvoja kaipaan vaikeassa tilanteessa. Eli ex-miehen kanssa 2 ja 4 vuotiaat lapset. Minulla uusi avopuoliso ja meille tulossa vauva. Välit ex mieheen tosi tulehtuneet ja ymmärrän kyllä miksi. Suhde uuteen mieheen paljastui ennenkö ehdimme siitä suunnitellusti kertoa. Käytännössä minut heitettiin välittömästi pellolle tai lähdin ihan suosiolla uuden kumppanini luo. Ero olisi tullut joka tapauksessa. Olisin kuitenkin halunnut sopia lasten asiat sitä ennen sovussa. Nyt aika perheneuvolaan varattu keskustelua varten. Mitkä ovat mahdollisuuteni? Lapset ovat olleet pääasiassa isällään nämä 1,5kk, kun erosimme. Olen saanut tavata poikia vain lasten isän luona, josta lähdetty puistoon tai johonkin. Lapsen isä ei ole hyväksynyt, että lapset edes tapaisi uutta kumppaniani. Hän vaatii yksinhuoltajuutta ja että lapset asuisivat hänen luona pääsääntöisesti. Minä haluaisin vähintään viikko-viikko systeemin. Ero pojista raastaa ihan hirveästi. Ex on hyvä isä, mutta nyt katkeruuden vallassa. Voiko ex saada lapset itselleen tässä tilanteessa kokonaan? Hän käyttää raskauttani minua vastaan poikien huoltajuudessa. Tiedän, että nämä asiat ratkaistaan lopulta lastenvalvojan kanssa, mutta nyt ahdistaa hirveästi. Syyllisyys painaa, mutta pojat ansaitsee molemmat vanhemmat. Olen heille kuitenkin tärkeä. Olen raitis ja kunnollinen äiti. Mitkä ovat mahdollisuuteni?

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on laillisesti aviomiehen jos syntyy avioliitossa. On tapauksia, että uusi mies on tällä tavoin menettänyt lapsensa kokonaan.

Vierailija
142/144 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata viedä oikeuteen. Tulee tosi kalliiksi. Kestää yleensä monta vuotta. Kaverin taistelu taisi kestää 3 vuotta, ja päätyi niin että tyttö jäi äidilleen ja isä sai pojan.

Tyrkytän vielä kerran omaa ehdotustani. Yritä päästä sovintoon exäsi kanssa. Sä otat lapset päivähoitoon luoksesi sen sijaan että menevät päiväkotiin. Lapset asuisi silti isällään jotta koti olisi sama jatkossakin. Niin lapset näkisi kumpaakin teistä. Jos ei muu auta niin menet vauvan kanssa lastesi kotiin hoitamaan näitä. Sun täytyy nyt pystyä joustamaan tässä. Parin vuoden päästä lapset voi olla jo valmiita viikko-viikko systeemiin. Nyt kuitenkin olisi liian rankka taaperolle. Tuon tulee joka ikinen psykologi sanomaan oikeudessa jos sinne tapauksen viet. Vuoroviikko systeemiä suositellaan aikaisintaan 4 vuotiaalle.

Olen periaatteessa itse valmis tällaiseen. Mutta ex tuskin hyväksyy uuden vauvan tuomista kotiinsa ja aivan vastasyntyneen kanssa se on hankalaaa. Olen itse valmis joustamaan paljon, mutta toki ajattelen myös miestäni ja tulevaa vauvaa. Heilläkin on oikeuksia. Poikieni puolesta olen valmis tekemään mitä tahansa, mutta exän kaikkiin oikkuihin minun ei tarvitse mukautua. ap

Tottakai tärkeintä on se että SINÄ et joudu mukautua muiden oikkuihin :D Kysyitkö mieheltä ja lapsilta että onko heille ok mukautua sinun pikku oikkuun eli uuteen mieheen? Uuteen raskauteen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha ap taisi kyllästyä provoiluun kun ei keksi mitä vastaisi siihen et mitä ois tehny jos mies ei olis heittäny pihalle! Kirjotti provo ittensä umpikujaan😉

Kylmää kyytiä täältä on tullut. Olisin halunnut rauhassa asua lasten kanssa niin kauan, kun lapsille olisi saatu kerrottua erosta. Ihan rauhassa. Olisin ehtinyt järjestellä oman asumisen lasten ehdoilla. Otsikossa puhuttiin vaikeasta erosta ja siksi helppoja ratkaisuja ole enää olemassa. Tiedän toimineeko väärin.

Niin, tavallaan sun mahdollisuus tuohon rauhassa ja ajan kanssa eroamiseen meni siinä kun tulit raskaaksi toiselle miehelle. Tai siinä kun aloit suhteeseen vielä naimisissa ollessasi. Toisaalta, miksi et olisi voinut siinä akuutissa tilanteessa mennä sinne uuden miehen luo ja sieltä käsin järjestää oman asunnon sinulle ja lapsille? Mikään ei pakota sua jäämään sinne asumaan vaikka sinne menit kotoa lähdettyäsi vaan jälleen kerran sinä valitsit jäädä sinne sen sijaan että etsit oman asunnon. 

Se on varmaan ihan selvää että petetty miehesi olisi voinut toimia tilanteessa myös toisin, ehkä jotenkin paremminkin. Fakta on kuitenkin se, että teidän eroonne ja sinun asumisjärjestelyihin liittyen hän on tehnyt tasan sen yhden valinnan (sinä muutat pois heti) ja sinä sen sijaan olet ensin valinnut alkaa suhteeseen, tulla raskaaksi, pitää lapsen, kertoa suhteesta ja lapsesta, muuttaa asumaan uuden miehen luo ja jäädä sinne, rakentaa sinne uuden kodin teille ja lapsille. 

Kirjoitit että elämä vie.. Niin sanoo ihminen joka tietää toimineensa typerästi ja loukanneensa ihmisiä itsekkyydessään, niin sanoo ihminen joka ei syystä tai toisesta halua ottaa vastuuta valinnoistaan. Sua ei vienyt elämä vaan sua vei sun halut, sun omat valinnat. 

Vierailija
144/144 |
15.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän AP ole vain huolissaan siitä että voi joutua maksamaan elareita jos lapset jäävät isälleen. 

Tuskin ap on ikinä tienannut omaa rahaa, eikä maksanut mitään omasta pussista, joten ei osaa olla huolissaan tuommoisesta.