Ulkomaalainen luonnonystävä - mihin viedä Helsingissä?
En ole itse paikallinen, tulen tapaamaan kaveria 4 päiväksi. Tiedän hänen rakkautensa kasveihin, eläimiin ja hyönteisiin. Budjettia ei ole paljoa, joten julkisilla mennään. Miten voisi näyttää kappaleen kauneinta luontoa Helsingissä? Kiitos!
Kommentit (45)
Mitäpä, jos poistuisitte Helsingistä ?
Sinccis
Esim. meillä Vantaalla on Sipoon Korpi. Näyttämisen arvoinen luonto-ihmiselle ;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Esim. meillä Vantaalla on Sipoon Korpi. Näyttämisen arvoinen luonto-ihmiselle ;)
Sinccis
Ja minä kun olen aina luullut, että siellä Vantaalla ja Sipoossa on Sipoonkorpi tai ihan virallisesti Sipoonkorven kansallispuisto. Vai onko tuo Sipoon Korpi nyt joku toinen paikka?
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Vantaa on osa Helsinkiä ulkomaalaisen vinkkelistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vallisaareen
Piti kirjoittaa Vartiosaari, mutta miksei Vallisaarikin.
Nuuksioon menette ja telttailemaan! Ihan parasta ulkomaalaiselle. Sitten saaristoon.
joku viikkikin, jos niitä reittejä tuntee ja linnut kiinnostaa.
Kumpulan kasvitieteellinen puutarha. Isompi kuin Kaisaniemen vastaava ja täynnä pieniä salaisia polkuja, lampia ja puroja. Ei ole kaikkien tiedossa, eli ei ole koskaan tupaten täynnä. Nurmikoilla saa pitää piknikkiä, ja ovatkin siistissä kunnossa koska koirat on alueelta kielletty. Helsinki-päivänä taitaa olla vapaa pääsy.
Vallisaari olisi myös omalla listalla. Siellä on suhteessa enemmän luontoa kuin väkeä Suomenlinnaan verrattuna.
Vuosaaren merenrantakohteet saattaisin myös nostaa käyntikohteiksi. Kallahti ja Uutela esimerkiksi ovat hienoja esimerkkejä merellisestä luonnosta, mutta kuitenkin aika lähellä kaupunkia.
Lammassaarihan olisi sitten omalla tavallaan eksoottinen, kun sinne kuljetaan laajan kaislikon läpi pitkospuitse. Matkalla näkee paljon lintuja, jos niitä tuntee (niin toki muissakin noista merenrantakohteista).
Onko vallisaaressa kahviloita tms?
Hietsuun yläosattomaan mielenosoitukseen. Naturell!
Vierailija kirjoitti:
Nuuksioon menette ja telttailemaan! Ihan parasta ulkomaalaiselle. Sitten saaristoon.
Kuka uskaltaa enää telttailla. Punkit.
Jos vaikka sataa, voisitte käydä sealifessa. Olen tamperelainen luonnonystävä ja tykkään käydä siellä. Erityisesti pidän merihevosista.
Luontoaiheinen taide kiinnostaa myös.
Vie Suomenlinnaan ihailemaan merta ja Seurasaareen. Molemmat ilmaisia ja julkisilla pääsee. Kahvilla voitte käydä Kauppatorilla, mistä Suomenlinnan lautta lähtee.
Sitten olisi Uunisaari, jossa saatte nuotiolla paistettuja lettuja ja nokipannukahvia.
Suomenlinna
Pihlajasaari
Alppiruusupuisto
Kaisaniemen kasvitieteellinen
Seurasaari
Korkeasaari
Talvipuutarha
Vallisaareen