Siivooja ei siivoa työhuonettani. Mitä teen?
Olen uusi työntekijä, aloitin vasta viikko sitten. Olen asiantuntijatyössä organisaatiossa, jossa meillä on omat työhuoneet. Olen ollut töissä nyt viikon ja huomannut, että siivooja siivoaa kaikki muut huoneet paitsi minun. Minulla on kolme roskapussia lattialla ja pölyä alkaa kertyä pöydälle.
Kyselin pomoltani tästä jo viime torstaina, kun vaihdoin itse roskapussini. En edes tiedä, missä jätesäiliöt ovat, joten jätin roskapussin lattialle. Pomo äimisteli ja sanoi kysyvänsä siivoushuollolta mikä mättää.
Tulin tänään töihin ja työhuoneeni ilmastointi oli laitettu viikonlopuksi pois päältä, huoneeni oli kuin pätsi (muilla oli päällä). Voitte kuvitella, miltä roskikseen jäänyt banaaninkuori haisee helteisen viikonlopun jälkeen.
En ole nähnyt siivoojia täällä ollenkaan, joten en voi suoraan sanoa. Olen nyt jo kerran pomolle sanonut, enkä tiedä, mitä teen seuraavaksi. Esimies on enää tämän viikon töissä, minä koko kesän.
En tiedä, olenko jotenkin loukannut jotain (miten, kun olen ollut vasta viikon!!) vai mikä mättää. Mitä te tekisitte minun saappaissani?
Kommentit (87)
Selvitä, missä jätesäiliöt ovat ja vie roskat sinne nyt alkuun itse, kunnes asia selviää.
No esimerkiksi huone on voitu tiputtaa siivouslistalta, jos edeltäjäsi on lopettanut. Info kulkee monesti todella hitaasti, välillä ei ollenkaan.
Terveisin entinen siivooja
Maineesi on varmaan kiirinyt ja siivoojaa on varoitettu, että huoneesi tulee olemaan aikamoinen sikolätti. Kolme roskapussia täyteen viikossa, mitä ihmettä?
Se banaaninkuori haisee kaikilla viikonlopun jälkeen. Ei sitä sun roskista kukaan viikonlopulla tyhjennä.
Vie vessan roskikseen, se tyhjennetään useemmin.
Niin tuskin siihen liittyy mitään henkilökohtaista, siistijä yksinkertaisesti ei tiedä että sinunkin huoneesi pitäisi siivota. Ilmastointi tuskin on siistijä vastuulla.
Et halua tietää mitä tekisin sinun saappaissasi.
Mutta Welcome to Hell.
Sinccis
Vasurilla siivoojan nenään. Ja niskasta kiinni. Viet huoneeseen ja kysyt, onko tullut homma hoidettua.
Häh?
Sinccis
Sehän on selvää, siivooja on kateellinen sinulle sinun työstäsi ja siitä, kun olet päässyt jo noin nuorena noin tärkeisiin tehtäviin ja miesten suosioon ja hän itse on vain siivooja. Hän kokee sinut uhkaksi menestykselleen miesmaailmassa. Naisten välinen kateus siis.
Siivooja ei varmaan tiedä että huoneesi on otettu käyttöön. Teidän firman yhteyshenkilöön yhteys, käske sanoa siivousfirmalle. Tai suoraan siivousfirmaan yhteys.
Se on pomosi/sopimuksen tekijän asia hoitaa tuo kuntoon. Sinulla on munaton pomo, jos se vain ihmettelee, kun olet asiasta sanonut.
Sinccis
Mä olisin asian hoitanut jo 6 viikkoa sitten ja keskittyisin ihan muihin asioihin.
Kyllä tosiaankin on varmasti kyse siitä, että huoneesi ei kuulu siivottavaan alueeseen. Ei siivooja(t) tahallaan jätä huonettasi siivoomatta. Nyt pitäisi vain selvittää, kuka firmassa on yhteyksissä puhtaanapidon kanssa. Tämä henkilö sitten hoitaa tiedon siivouksesta vastaavalle firmalle, jos et sitten itse näe siivoojaa ja huikkaa tälle suoraan.
Ei todellakaan ole siis kyse mistään kiusanteosta vaan yksinkertaisesti siitä, että tulostasi ei ole ilmoitettu eteenpäin :) vaikka olisi kyllä pitänyt tiedon liikkua jo
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvää, siivooja on kateellinen sinulle sinun työstäsi ja siitä, kun olet päässyt jo noin nuorena noin tärkeisiin tehtäviin ja miesten suosioon ja hän itse on vain siivooja. Hän kokee sinut uhkaksi menestykselleen miesmaailmassa. Naisten välinen kateus siis.
Vitsi? Missä ap kirjoitti miesten suosiosta? Siivooja ei ole vain siivooja, vaan tärkeä työ se on. Itse en häpeä siivoojan työtä, vaikka olen korkeasti koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsi? Missä ap kirjoitti miesten suosiosta? Siivooja ei ole vain siivooja, vaan tärkeä työ se on. Itse en häpeä siivoojan työtä, vaikka olen korkeasti koulutettu.
Saat olla loppuelämäsi sitten siivooja.
Sinccis
Viikko töissä ja 3 roskapussia? Minä en saa edes kuukaudessa roskapussillista puolilleen, joten mitä teet siellä työhuoneessa? Meillä ei saa syödä työhuoneissa, roskikseen ei tungeta ruokaa.
Kesälomien aikana on ihan yleistä, että käyttämättömät huoneet jätetään siivoamatta, ja siivousta jatketaan kun huomataan sen olevan taas käytössä. Tämä ihan siksi, ettei tehdä turhaa työtä. Eli kun näet siivoojan sano sille suoraan että huoneesi pitäisi siivota.
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh mitä potaskaa. Mä en ollut koskaan kateellinen muille työntekijöille.
T. Ex laitoshuoltaja
Onko hän razisti siivooja tai joku taikauskoinen Chiki Liu joka ei voi siivota 7. huonetta, koska jotain pahaa voi sattua ja suatana ilmestyä.
Tietääkö laitoshuoltaja että huone on käytössä? Ota yhteys laitoshuoltajan esimieheen. Vie roskapussit siivouskomeroon jos saat oven auki. Tai jätä ne käytävän puolelle. Miten sulla tulee noin paljon roskaa?
Vierailija kirjoitti:
Viikko töissä ja 3 roskapussia? Minä en saa edes kuukaudessa roskapussillista puolilleen, joten mitä teet siellä työhuoneessa? Meillä ei saa syödä työhuoneissa, roskikseen ei tungeta ruokaa.
Niin TEILLÄ ei saa niin! Mä en ole mikään nipottava pomo.
Mun alaiset saa syödä vaikka töitä tehdessä.
Sinccis
Mutta mä luonkin työpaikalle hyvää henkeä, enkä palkkaisi kaltaisiasi nipoja. KOSKAAN.
Luultavasti siivousyrityksen kanssa on tehty sopimus, jossa on määritelty siivottavat tilat, ja tätä ei ole muistettu päivittää sinun tulosi myötä. Ota selvää, kuka yrityksestänne on yhteyksissä siivousfirmaan ja hoida asia hänen kanssaan.